Društvo K Pivovari, tvrtka kćer Zagrebačke pivovare, u svom portfelju ima kultnu pivnicu Pivanu, nedavno otvorenu mikropivovaru Grif i brend Vukovarsko pivo. „Trenutačno imamo 29 zaposlenih, međutim, nova zapošljavanja su upravo u tijeku na području Vukovara gdje uskoro pokrećemo novi proizvodni pogon. Upravo u toj regiji želimo potaknuti zapošljavanje i osvježiti poslovnu i poduzetničku klimu“, otkrila nam je u intervjuu direktorica tvrtke K Pivovari Tina Puhalo Grladinović, koja je na ovu pozicija došla u veljači, nakon 14 godina provedenih u Zagrebačkoj pivovari.

Razgovarala: Marija Sedlar

Prije tri godine otvorena je preuređena Pivana – po čemu je specifična, što nudi ljubiteljima piva?

Pivana se može nazvati živim svjedokom zagrebačke pivovarske tradicije jer iza nje stoji povijest duga više od 100 godina, točnije, koja seže do 12. srpnja 1893. Glavni inicijatori izgradnje Zagrebačke pivovare, pa tako i njene pivnice, bili su grof Gustav Pongratz i barun Petar Dragutin Turković. Pivana je otvorena iste godine kao i Zagrebačka pivovara, a sve ove godine radila je pod imenom restorana K pivovari. Promjenom koncepta, odlučilo se i za promjenu naziva te je dobila naziv Pivana, koji je kolokvijalno u upotrebi među zaposlenicima Zagrebačke pivovare još od sredine prošloga stoljeća.

Koncept Pivane temelji se na jedinstvenom ugođaju koji priča priču o povijesti Zagrebačke pivovare, pružajući urbanu atmosferu za ugodno druženje, izlaske i uživanje u bogatom izboru kvalitetnog piva naših majstora pivara i bogate gastroponude iskusnih kuhara. Cijeli prostor Pivane prožet je izlošcima iz bogate povijesti Zagrebačke pivovare te nizom informativnih i edukativnih detalja iz povijesti pivarstva i svijeta piva. Osvježena Pivana svojim je originalnim interijerom i kvalitetnom ponudom obogatila ugostiteljsku i turističku ponudu Zagreba te njegovim stanovnicima i posjetiteljima pružila novo mjesto za ugodna druženja i dobru zabavu uz sjajnu pivsku ponudu, koju smo nedavno upotpunili specijalnim pivima iz porodice Grif.


Što biste izdvojili iz gastro ponude? Gdje nabavljate namirnice?

Ekskluzivno mogu najaviti da smo u pripremi novog jelovnika, čija izrada je u zadnjoj fazi. U osmišljavanju novog jelovnika, vođeni iskustvima i znanjima jednih od najvećih gastronoma i začetnika gastro pokreta u Hrvatskoj, ujedno i autorima prve pivske kuharice Željka Šatovića Gule i Danila Dučaka, koji su još u Poletu pisali o hrani. Detalje konkretne gastro ponude neću ovom prilikom otkrivati, međutim, budući da cjelokupna pivska industrija mora još puno raditi na sljubljivanju piva i hrane, jer pivo zaslužuje svoje mjesto u gastronomiji, i u Pivani će nam to biti u fokusu. Sve meso i jaja koji se koriste i poslužuju u Pivani, porijeklom su s hrvatskih farmi, a gotovo sve povrće koje koristimo u pripremi nabavljamo s OPG-a u Odri, krumpir u Međimurju. U Pivani posebno vodimo računa o kvaliteti namirnica koje pripremamo i tu, kao i u proizvodnij naših specijalnih piva, nema mjesta kompromisu.

Kako ocjenjujete prve tri godine – jeste li ostvarili zacrtane ciljeve i postali pivsko mjesto broj jedan?

Pivana se svojom kvalitetnom ponudom zasigurno nametnula među top pivska mjesta u gradu. Usprkos vodećoj poziciji, prostora za napredak uvijek ima, kao i ideja i mogućnosti, koje će nam zasigurno pomoći da se još dodatno profiliramo i diferenciramo od konkurencije. Prije svega tu mislim na novu mikropivovaru Grif koja je krajem protekle godine otvorena u Pivani, ali i na kvalitetni program. Posebno smo ponosni i na glazbene večeri koje svaki tjedan organiziramo s Antom Gelom i Branimirom Mihaljevićem, u sklopu kojih nam svaku srijedu gostuju najveća imena naše glazbene scene, ali i na naš super posjećeni pub kviz koji moderira duhoviti Milan Peh s Yammat FM-a, a pitanja osmišljava poznata „lovkinja“ Morana Zibar. Imamo sreću da smo i poslovno i privatno okruženi zanimljivim i uglednim suradnicima i prijateljima koji rado zalaze u našu Pivanu.

Uz dobru hranu, pivo i glazbu, Pivana posjetitelje privlači i muzejom te sudjelovanjem na manifestaciji Noć muzeja…

Manifestaciji Noć muzeja pridružili smo se prije osam godina, kao partner organizatora, Hrvatskog muzejskog društva. Želja nam je bila da na taj način mnogobrojnim građanima omogućimo da pobliže upoznaju najstariju zagrebačku pivovaru te zanimljivosti iz njezine povijesti, ali i povijesti piva i pivarstva općenito. S obzirom na veliki interes, jer tijekom Noći muzeja Pivanu svake godine posjeti više od 1000 ljudi, odlučili smo se na formiranje stalnog postava po uzoru na slične muzeje piva i pivarstva u svijetu. Muzej piva i pivarstva Zagrebačke pivovare, otvoren 2012. godine, nastao je kao inicijativa Turističke zajednice grada Zagreba i Zagrebačke pivovare. Naime, osim niza zanimljivih podataka o povijesti Zagrebačke pivovare i povijesti domaćeg pivarstva, cilj nam je bio pozicionirati se na turističku kartu i tako pridonijeti turističkoj i kulturnoj ponudi Zagreba.

Zašto ste se na to odlučili na otvaranje Mikropivovare? Koje su prednosti male pivovare u odnosu na velike?

Sve što jesmo i što znamo pretočili smo u novi, rastući segment specijalnih piva – vodeću poziciju na tržištu, stoljetno znanje i iskustvo u proizvodnji piva. Dakle, naše cjelokupno pivsko naslijeđe. Ovim poslovnim projektom i mi slijedimo svjetske trendove i uključujemo se u tržišnu utakmicu i u ovom segmentu. Ukupna vrijednost investicije iznosila je nešto više od 11 milijuna kuna, a uključila je ulaganje u najsuvremeniju opremu za proizvodnju piva nabavljene u pivskim mekama – Njemačkoj i Češkoj, izgrađenima prema najsuvremenijim standardima, a koja osigurava vrhunsku kvalitetu i ponudu namijenjenu i najzahtjevnijim pivoljupcima. Prednost mikropivovara je mikro-pristup u proizvodnji različitih stilova piva. Mikropivovare mogu biti fleksibilne i brzo reagirati na potrebe potrošača, koje uvijek stavljamo na prvo mjesto.

Kakvo pivo proizvodite? Koliki su kapaciteti proizvodnje?

U mikropivovari Grif proizvodimo svježa, nepasterizirana i nefiltrirana piva od biranih, vrhunskih sastojaka iz cijelog svijeta, od posebnih sorti slada, hmelja, sa specijalnim vrstama kvasca donjeg ili gornjeg vrenja, ovisno o stilu koji kuhamo, u malim količinama, kontroliranim u svim fazama proizvodnje, što nam omogućuje fleksibilnost u proizvodnji. Proizvodni kapacitet iznosi 5000 hektolitara godišnje. U ponudi ćemo uvijek imati po tri pivska stila: dva standarda Grif pilsner i Grif NEIPA te jedan sezonski specijal. Trenutno je to Grif Bourbon Vanilla Porter, međutim, naš majstor pivar Mirko Banić Ištuk i njegova ekipa upravo su skuhali novi stil, Grif Irish Red Ale – sigurno još jednu poslasticu za pivske sladokusce i znalce. U svakom trenutku imat ćemo vrhunska piva namijenjena najzahtjevnijim ljubiteljima piva. Prve reakcije s tržišta to nam i potvrđuju.

Kakvi su aktualni trendovi na tržištu piva u Hrvatskoj? Što potrošači žele?

Pivska se scena tijekom posljednjih godina iznimno razvila, potrošači su puno educiraniji i zahtjevniji, što je dobro, i što sve nas proizvođače potiče i obvezuje da budemo još bolji i proizvodimo kvalitetna piva. Segment specijalnih piva malih pivovara ubrzano raste u cijelom svijetu i pokretač je rasta cjelokupne industrije piva. Trenutačno ovaj segment pivske industrije drži oko 1.4 posto ili oko 55 tisuća hektolitara godišnje (55.000hl), no predviđanja su da će se dalje razvijati. Ovaj segment važan je za industriju jer u svijesti javnosti podiže kategoriju piva. Drugim riječima, naručiti pivo u nekom vrhunskom restoranu više nije rijetkost jer upravo piva kao ova koju mi proizvodimo, unaprjeđuje reputaciju proizvoda. U sljedećih deset godina očekujemo da bi se udio na tržištu mogao popeti na oko 5%. U prilog tome govori i činjenica da se na hrvatskom pivskom tržištu nalazi preko 100 pivskih brendova te da je Grif 31. mikropivovara otvorena u Hrvatskoj. Sve je više pivskih festivala i homebrewing natjecanja, a o pivu se danas govori više nego ikad prije. Zasluženo, s obzirom na povijest dugu više od 5.000 godina.

Koji su daljnji planovi tvrtke K Pivovari? Jesu li već počele pripreme za nadolazeću sezonu?

Pivarska industrija izuzetno je živa i dinamična, rekla bih da ona nikada ne spava, a posebno ovaj naš manufakturni, mikro pristup i segment tržišta. Kada govorimo u Grifu, pripreme za sezonu su počele, no s obzirom da smo mi još u fazi širenja distributivne mreže, fokus nam je da do 1. lipnja postignemo 100% planirane distribucije. Glavni cilj do ljeta za Vukovarsko je zaposliti ljude, uspješno privesti sve radove i pripremne radnje kraju te pokrenuti proizvodnju. Bude li sve po planu, s obzirom na našu distribucijsku mrežu, koja je najjača u zemlji, Vukovarsko će do kraja godine biti dostupno u svim dijelovima Hrvatske gdje postoji potražnja za specijalnim pivima, i to u svim prodajnim kanalima. S obzirom na popularnost Vukovarskog, vjerujemo da će to jako razveseliti naše potrošače!