Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta. Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini te prognozu za rast u 2017., ali i uvid u najbrže rastuće gradove te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.
Najposjećenije azijske i europske metropole
Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja. Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja.
Ljestvica 10 najposjećenijih destinacija:
Broj posjetitelja u 2016. |
Prognoza za 2017. | |
Bangkok | 19,41 milijuna posjetitelja | 4,0% |
London | 19,06 milijuna posjetitelja | 5,0% |
Pariz | 15,45 milijuna posjetitelja | 4,4% |
Dubai | 14,87 milijuna posjetitelja | 7,7% |
Singapur | 13,11 milijuna posjetitelja | 2,6% |
New York | 12,70 milijuna posjetitelja | -2,4% |
Seul | 12,39 milijuna posjetitelja | 0,4% |
Kuala Lumpur | 11,28 milijuna posjetitelja | 7,2% |
Tokio | 11,15 milijuna posjetitelja | 12,2% |
Istanbul | 9,16 milijuna posjetitelja | 0,9% |
U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag. Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.
Gradovi pokreću gospodarski rast
Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta. Naime, globalno je BDP rastao 21,8% od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja se u istom razdoblju povećala 41,1% te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a. Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi.
Ljestvica 10 destinacija po potrošnji međunarodnih posjetitelja:
Potrošnja posjetitelja u 2016. | Prognoza za 2017. | |
Dubai | 28,50 milijardi američkih dolara | 10,2% |
New York | 17,02 milijardi američkih dolara | 1,5% |
London | 16,09 milijardi američkih dolara | -4,6% |
Singapur | 15,69 milijardi američkih dolara | 0,3% |
Bangkok | 14,08 milijardi američkih dolara | 10,9% |
Pariz | 12,03 milijardi američkih dolara | 4,9% |
Tokio | 11,28 milijardi američkih dolara | 3,7% |
Taipei | 9,91 milijardi američkih dolara | 6,9% |
Seul | 9,38 milijardi američkih dolara | 1,8% |
Barcelona | 8,90 milijardi američkih dolara | 6,9% |
U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.
Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije
Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka (24%), Chengdu (22,7%) i Colombo (20,3%). Cjelokupna ljestvica 10 destinacija koje bilježe najveći rast broja posjetitelja:
Rast broja posjetitelja 2009.-2016. | |
Osaka | 24,0% |
Chengdu | 22,7% |
Colombo | 20,3% |
Abu Dhabi | 18,9% |
Jakarta | 18,2% |
Tokio | 17,7% |
Hanoi | 16,4% |
Rijad | 15,9% |
Lima | 15,2% |
Taipei | 14,5% |
Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4% te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2% su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija (9,4%), Varšava (9,4%) i Budimpešta (8,6%).
Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira
U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica (48,4%) posjetitelja dolazi poslovno. S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2% turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7% potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6%) te u Pragu (29,3%), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46% potrošnje na putovanju), Osaki (43,4%) ili Tokiju (43,1%). Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu (44,8% potrošnje na putovanju), Milano (40,4%) i Rim (40,4%). Zahvaljujući učinkovitim sustavima prijevoza, na ovu stavku najmanji uvid u potrošnji odlazi u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) te u Hong Kongu (4,6%).
„Sve više ljudi posjećuje gradove zbog razonode ili iz poslovnih razloga, a znamo da u njima traže iskustva prilagođena njima“, rekao je Carlos Menendez, predsjednik za poslovna partnerstva u kompaniji Mastercard. „Gradovi koji zadovolje ova očekivanja će postati još posjećeniji i ostvarivati koristi koje donose povećani broj posjetitelja te njihova veća potrošnja.“
Mastercard je prepoznao važnost uloge gradova kao trgovinskih središta te zato radi s vladama i gradovima s ciljem pojednostavljenja pristupa ključnim uslugama poput javnog prijevoza, ulazi u partnerstva s izdavateljima kartica kako bi putovanje učinili ugodnijim te nudi iskustva korisnicima kartica preko platforme priceless.com.