Dinamični svijet ugostiteljstva ubrzano prolazi kroz velike promjene, a aktualni trendovi utjecat će na sve. Donosimo 10 ključnih trendova koji će redefinirati ugostiteljsku industriju u 2024. i godinama koje slijede.
Potrošači su jako zabrinuti za održivost i žele znati da se tvrtke koje podržavaju ponašaju etički. Restorani, kafići i hoteli odgovaraju na ove trendove inovativnim zelenim inicijativama, od održivog izvora sastojaka do energetski učinkovitih praksi. No poslovanje po načelima održivosti proteže se daleko izvan kuhinje. Hoteli i restorani svih veličina daju prednost ekološkim praksama u svim aspektima svog poslovanja, od ekološki prihvatljivog pakiranja do energetski učinkovite rasvjete i inicijativa za smanjenje otpada. Očekuje se porast ekološki osviještenih certifikata i marketinških strategija koje naglašavaju predanost odgovornosti prema okolišu.
S rastućom popularnosti veganstva i porastom svijesti o zdravlju i okolišu, nastavlja se porast popularnosti opcija biljnih jelovnika. Restorani će nuditi više vegetarijanskih, veganskih i fleksitarijanskih jela napravljenih od sastojaka poput mahunarki, orašastih plodova, povrća i cjelovitih žitarica. Uz inflaciju hrane, ponuda više biljnih alternativa također može pomoći restoranima da održe zdrav postotak troškova prodane robe s obzirom na to da su biljni proteini općenito jeftiniji od životinjskih proizvoda.
Globalna pandemija prebacila je usvajanje beskontaktne tehnologije u hiperpogon. Od naručivanja s QR kodom do beskontaktnog plaćanja, naglasak na bezgotovinskim transakcijama ne samo da će poboljšati sigurnost gostiju, već i pojednostaviti operacije, smanjujući vrijeme čekanja i poboljšavajući cjelokupno korisničko iskustvo. Beskontaktno plaćanje postat će standard u restoranima, kafićima i hotelima koji će se morati prilagoditi fleksibilnoj i sigurnoj tehnologiji obrade plaćanja.
Uvidi temeljeni na podacima igraju ključnu ulogu u prilagođavanju iskustava individualnim preferencijama, omogućujući ugostiteljima svih profila da povećaju zadovoljstvo gostiju, izgrade lojalnost brendu i povećaju prihode. Na primjer, hoteli i restorani koji koriste podatke i analitiku za bolje razumijevanje ponašanja gostiju, nude personaliziraniju uslugu i potiču prodaju putem ciljanih promocija imat će prednost pred konkurencijom.
Ne možemo govoriti o trendovima u ugostiteljskoj industriji koji će transformirati industriju, a da ne govorimo o tehnologiji. Ove će godine integracija umjetne inteligencije (AI) i drugih tehnologija poput Interneta stvari (IoT), virtualne stvarnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR) dosegnuti nove visine. Chatbotovi i virtualni asistenti pokretani umjetnom inteligencijom postat će uobičajena pojava u službi za korisnike kako bi se smanjilo vrijeme čekanja, pružile personalizirane preporuke i pojednostavili procesi rezervacije. Primjene umjetne inteligencije u ugostiteljstvu uistinu su beskrajne. Već vidimo kako se AI integrira u moderne POS sustave, omogućujući hotelima i restoranima automatiziranje dugotrajnih procesa dok ugostiteljsku scenu, između ostaloga, očekuju jelovnici proširene stvarnosti.
Wellness i njega o sebi trenutno su nedvojbeno u trendu i ne pokazuju znakove usporavanja. U 2024. industrija će se i dalje usredotočiti na ponude usmjerene na zdravlje, od onoga što je na jelovniku do internih fitness programa, spa usluga, više zelenih površina i sl. Očekujte više hotela koji ulažu u spa sadržaje, vrhunske teretane i usluge namijenjene odmoru i pomlađivanju. Kako potrošači sve više gledaju na hranu kao na lijek i spremni su platiti više za proizvode koji poboljšavaju zdravlje, sve više restorana će nadopuniti svoje jelovnike zdravijim opcijama, uključujući proizvode bez glutena, bez laktoze i organske proizvode.
Unatoč sve većim troškovima života, trend ‘kupujte domaće’ ne pokazuje znakove usporavanja. Bilo da su zabrinuti za okoliš ili žele podržati lokalno gospodarstvo, sve više potrošača odlučuje se kupovati od lokalnih trgovaca. Što to znači za HoReCa sektor? U 2024. očekujte više restorana i hotela koji se fokusiraju na lokalne izvore, uspostavljajući bliskije odnose s obližnjim poljoprivrednicima, obrtnicima i proizvođačima kako bi osigurali svježe proizvode, voće, povrće, meso, mliječne proizvode… Ali pokret ‘kupuj domaće’ proteže se daleko izvan tanjura. Sve više putnika bira iskustva umjesto ‘stvari’ i nastavit će ih privlačiti restorani i hoteli koji odražavaju lokalni karakter i šarm.
Od pojave pandemije brojne su tvrtke usvojile hibridni ili fleksibilni pristup radu što omogućuje više slobode za rad s bilo kojeg mjesta, pa i putovanja na kojima se djelomično radi. Riječ je o spoju poslovnog putovanja i putovanja u slobodno vrijeme – najčešće ljudi dodaju nekoliko dodatnih dana na početak ili kraj svog poslovnog putovanja.
Očekuje se da će više hotela prilagoditi svoju ponudu potrebama i željama ovog segmenta u nastajanju. Na primjer, dovoljno utičnica, besplatni brzi WIFI, društveni radni prostori, smještaj i aktivnosti prilagođeni obiteljima i kućnim ljubimcima, paketi putovanja nakon konferencije i sl. Restorani će također htjeti pronaći načine da iskoriste ovaj rastući trend ugostiteljstva, s obzirom na to da su istraživanje grada i jelo u lokalnim restoranima na vrhu popisa onoga što ti putnici žele.
Nažalost, problemi s radnom snagom u ugostiteljskoj industriji nastavljaju se i u ovoj godini. Ponovno pregledajte svoje ponude plaća i beneficija kako biste bili sigurni da su konkurentni. Razmislite o pogodnostima kao što su fleksibilni rasporedi rada kako biste privukli zaposlenike. Tehnologija vam također može pomoći u suočavanju s izazovima s radnom snagom. Pronađite načine za automatizaciju i pojednostavljenje svojih operacija kako biste smanjili fizički rad. Integracija vaših alata i sustava omogućit će vam da minimizirate administrativni rad kako biste mogli uštedjeti vrijeme.
Nitko ne može sa apsolutnom sigurnošću reći što nosi budućnost, no najuspješniji hoteli i restorani bit će oni koji mogu biti brzi. To znači da su agilni, fleksibilni i opremljeni alatima i tehnologijom koja je potrebna za brzu prilagodbu tržištu, kao što su: Podaci i analitika kako biste dobili uvid u svoju poslovnu izvedbu i donosili informirane odluke; Alati za upravljanje zalihama koji vam omogućuju praćenje i automatizaciju zaliha tako da nikada ne ostanete bez onoga što vam je potrebno; Jedinstvena platforma koja vam omogućuje povezivanje i upravljanje cijelim poslovanjem iz jednog, prilagodljivog ekosustava. Integrirana plaćanja koja vam daju korisne uvide u svaku transakciju, tako da možete pomoći u povećanju prihoda i pružiti gostima vrhunsko iskustvo.
[Sadržaj kreiran u suradnji s tvrtkom Roto dinamic]