Otok Pag našao je svoje mjesto na popisu najposebnijih destinacija koji je osmišljen kako bi zaljubljenike u putovanja inspirirao za odabir sljedećeg odredišta. Riječ je o vodiču Top Hidden Treasures koji je predstavio Mastercard, a otok Pag zauzeo je 7. mjesto među 44 destinacije u jednako toliko europskih zemalja.
Ljestvica Top Hidden Treasures kreirana je pomoću podataka kompanije Mastercard te preporuka više od 20 travel blogera i turističkih stručnjaka iz različitih europskih zemalja. Destinacije su rangirane prema ljepoti, ‘nerazvikanosti’ u europskim razmjerima, aktivnostima koje nude, prilagođenosti različitim dobnim skupinama, trošku boravka te praktičnosti, pod čim se podrazumijevaju jednostavnost komunikacije, lokalne transportne mogućnosti, sigurnost, turistička infrastruktura, kvaliteta usluge i mogućnosti plaćanja.
Uz visoke bodove u svim ovim kategorijama, 7. mjestu Paga, inače 5. po veličini jadranskog otoka, zasigurno su doprinijele posebnosti poput čipke, sira, janjetine, soli i maslinovog ulja, ali i bogat noćni život te razvijena festivalska scena. Otok Pag uključen je i među odredišta programa Priceless Croatia pa korisnici Mastercard kartica imaju priliku uživati u zvukovima elektronske glazbe i VIP iskustvu na trodnevnom festivalu plutajućeg NOA Beach Cluba na festivalu Cirkus Maximus.
Na vrhu liste nalazi se Asturija – pokrajina u sjevernoj Španjolskoj koju krase znamenitosti poput samostana Covadonge. Riječ je o uistinu prelijepom dragulju koji još uvijek nije preplavljen turistima i koji nudi prihvatljive cijene. Na drugom je mjestu srednjovjekovni grad Zebugg na Malti dok je na trećem mjestu austrijska pokrajina Salzkammergut s jezerom Hallstatt.
„Na temelju podataka kompanije Mastercard o tome gdje ljudi troše novac, sastavljena je jedinstvena lista prijedloga koja omogućuje usporedbu različitih destinacija s obzirom na atraktivnost, pogodnosti i troškove“, izjavio je Adam Blake, voditelj Međunarodnog centra za istraživanje turizma na Sveučilištu u Bournemouthu. „Njihovi podaci, zajedno s informacijama iz lokalnih izvora, čine ovaj vodič vrlo informativnim, čak i za iskusne putnike.“
HRVATI PUTUJU NAJVIŠE
Studija među potrošačima koju je Mastercard proveo 2016. u 13 europskih zemalja (Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Španjolska, Italija, Njemačka, Nizozemska, Rusija, Poljska, Švedska, Mađarska, Rumunjska, Hrvatska, Bugarska) otkrila je da Hrvati godišnje radi razonode unutar zemlje putuju čak 10,8 puta. Za usporedbu, Bugari to čine 12,3 puta, a stanovnici svih drugih zemalja manje; primjerice, Britanci 4,5 puta.
U Eurozonu ispitanici iz Hrvatske radi razonode putuju rekordnih 2,8 puta godišnje, gdje su izjednačeni sa Šveđanima te nadmašuju stanovnike svih drugih zemalja. Jednako je i u kategoriji putovanja izvan Eurozone – Hrvati to čine 1,7 puta godišnje, a za petama su im Šveđani s 1,5 putovanja na godinu. U prosjeku, većina Europljana voli putovati na kratkim udaljenostima u vlastitoj ili u susjednim zemljama te radi razonode putuju 1,5 puta godišnje.
Kad je riječ o inozemnim destinacijama koje posjećuju, ispitanici iz Hrvatske najčešće putuju u Bosnu i Hercegovinu (18%), Austriju (16%), Sloveniju (14%) i Italiju (13%). Kad je riječ o Hrvatskoj kao odredištu, najčešće je biraju Mađari (8% ispitanika iz Mađarske je zadnji put radi razonode putovalo u Hrvatsku), Poljaci (7% ispitanika) i Talijani (4% ispitanika).