Biti dobar ugostitelj podrazumijeva da morate voditi računa o svojim gostima, njihovim potrebama, željama, navikama, ukusima, specijalitetima koje vole… Za to je prvenstveno potrebna edukacija i konstantno usavršavanje vlasnika te osoblja lokala, a u nastavku donosimo četiri pokazatelja kvalitetnog ugostiteljstva.
Piše: Igor Kutil, direktor Kutil d.o.o.
Zbog velike konkurencije, danas je više nego ikada bitno promisliti i usavršili svaku sitnicu u ugostiteljstvu. Postoje nepisana pravila za uspješno ugostiteljstvo kojih se, uglavnom, rijetki pridržavaju. Biti dobar ugostitelj podrazumijeva isto takvo ponašanjem prema gostima, odnosno morate voditi računa o njihovim potrebama, željama, navikama, ukusima, specijalitetima koje vole…
Za to je prvenstveno potrebna edukacija i konstantno usavršavanje vlasnika te osoblja lokala, a ovo su neki pokazatelji koji govore o kvaliteti svakog ugostiteljstva.
- SVAKI JE GOST ISTI
Iznimno je važno ponašati se prema svakom gostu isto. Bez obzira radi li se o slavnoj ličnosti ili stalnom gostu, profesionalnost i uslužnost moraju biti na vrhunskoj razini. U suprotnom, može se dogoditi da ćete olako izgubiti goste. Svaka osoba donijeti će zaključak o vašem mjestu, a takvo će mišljenje proslijediti i svojim prijateljima, poznanicima ili suradnicima. Nikad ne možete točno znati što drugi misle o vama pa jedino što možete jest biti jednako profesionalni prema svima.
- NIKADA NE BACAJTE PROIZVODE
Iznimno je važno ponašati se prema svakom gostu isto. Bez obzira radi li se o slavnoj ličnosti ili stalnom gostu, profesionalnost i uslužnost moraju biti na vrhunskoj razini.
Ovo pravilo vrijedi za svaki proizvod jer bacanjem, primjerice decilitra vina, koje je ostalo u boci, direktno gubite novac. Tada, primjerice, možete počastiti stalnog gosta te tako poboljšati međusobni odnos i povjerenje. Ili ponuditi takav proizvod za degustaciju jer će se možda baš zbog tog proizvoda i vaše uslužnosti, gost opet vratiti. Isto tako, ako vam se dogodi da donesete krivu narudžbu, pokušajte ju ‘okrenuti’ u svoju korist.
- DEGUSTACIJA I PROMOCIJA
Upravo se zbog sitnica jedan ugostiteljski objekt razlikuje od drugog. Jedan od načina kako se istaknuti od konkurencije su degustacije i promocije. Novi i drugačiji proizvodi sigurno stvaraju ‘identitet’ ugostiteljstva. Iskustvom se pokazalo da su Bogati likeri u inovativnim čokanjima odličan primjer degustacije koja privlači brojne goste. Osim fantastičnog okusa i velikog izbora, likeri su zanimljivi i zbog simpatičnog pakiranja pa pružaju drugačije slasne gutljaje. Odlični su i za koktele, kao i voćni Jaffa sokovi, čiji izbor od 10 okusa razveseljava svakog koktel majstora.
- NEDOSTATKE PRETVORI U PREDNOST
Ugostiteljstvo je izazovan posao u kojem se često nailazi na prepreke. Iako problemi često ometaju normalan rad, ponekad mogu biti i ‘okidač’ za promjene. Pojavila se konkurencija u neposrednoj blizini vašeg lokala? Nezgodna situacija, no možda vas potakne da drugačije razmišljate, preuredite objekt ili se usmjerite na drugačiju ciljanu skupinu. U svakom se biznisu problemi pojavljuju svakodnevno, a dobri poslovnjaci nekako uspiju pobijediti svaku prepreku.