Vlasnicima boutique hotela s kojima smo radili jedno je zajedničko: svaki detalj mora biti promišljen te kvaliteta mora biti konzistentna. Cjelina je sastavljena od jednakih dijelova. Tako i vinska lista, udobnost i estetika soba nisu više ili manje vrijedni od kvalitete kave.
Piše: Matija Powlison Belković, Cogito Coffee
Iako svako tržište ima svoje velike brendove koji uvelike definiraju kulturu, navike i očekivanja potrošača, mali brendovi su najčešće ti koji iznenađuju i mijenjaju svijest potrošača. U industriji hotela, restorana i barova takvi mali brendovi se opisuju kao speciality (kava), craft (piva), boutique (hoteli) itd. Želja za rastom i razvojem u nekoj mjeri definira svako poslovno djelovanje, no u slučaju vrhunskih brendova ta želja se u nekoj mjeri pozitivno sukobljava sa željom za usavršavanjem usluga i proizvoda. Činjenica da potrošači postaju sve obrazovaniji – da su im informacije dostupnije – upućuje na to da i oni prihvaćaju logiku da će nešto biti vrhunsko i održivo samo onda kada je fokusirano i samoposvećeno.
Za nas koji se bavimo proizvodnjom vrhunske kave (speciality coffee) ovi trendovi su otvorili nove tržišne potencijale. Dok smo u početku uglavnom surađivali s malim specijaliziranim caffe barovima, danas smo prisutni u svim segmentima ugostiteljstva na hrvatskom tržištu. Posebice smo iznenađeni činjenicom da hotelijerska industrija počinje tražiti vrhunsku kavu.
Donedavno, kava kao takva hotelima nije bila prioritet: uglavnom su zastupali velike komercijalne brendove, zapravo ne obraćajući pozornost na kvalitetu proizvoda. No s razvojem malih boutique hotela, čiji vlasnici shvaćaju da njihova kvaliteta mora biti opravdana u svakom segmentu poslovanja, vrhunska kava je dobila svoju priliku.
Vrijednost boutique hotela je u tome što gostima omogućuju doživjeti svaki segment ponude u cjelini: ništa nije skriveno i sve dolazi do izražaja. Vlasnicima boutique hotela s kojima smo radili jedno je zajedničko: svaki detalj mora biti promišljen te kvaliteta mora biti konzistentna. Cjelina je sastavljena od jednakih dijelova. Tako i vinska lista, udobnost i estetika soba nisu više ili manje vrijedni od kvalitete kave.
Andrea Klemenčić, voditeljica ugostiteljskog odjela One Suite Hotel u Dubrovniku nam je rekla: „Kada smo se odlučili odabrati Cogito kavu, u Dubrovniku nije bilo speciality kave, već samo komercijalni brendovi. Htjeli smo pokrenuti trend ispijanja kvalitetne kave i u Dubrovniku.“
Za vlasnike i voditelje boutique hotela kvaliteta i posvećenost je ono što obećava i opravdava napredak. Vjekoslav Bobić, vlasnik Almayer Art & Heritage Hotela u Zadru, ističe: „Nama je kava važna, zaljubljeni smo u njezinu kozmopolitsku priču i beskompromisnu kvalitetu. Speciality kava, sa svim svojim komponentama koje je prate, od činjenice da je kava voće, da okus kave organoleptički sadrži širu lepezu aromatike od, primjerice, vina… ta golema kvalitativna razlika naspram komercijalnih industrijskih kava. Cijela ta priča oko speciality kave izvrsno se, stoga, uklopila u filozofiju našeg hotela“.
Zapravo ideja je poprilično jednostavna: ako će cjelina biti izvrsna, onda i svaki dio koji je čini mora biti takav – kava je samo jedan element u cijeloj priči. Saša Ćubrić, voditelj Hotela Jägerhorn u Zagrebu, otkriva: „Odlučili smo se za speciality coffee zato što želimo našim gostima ponuditi najkvalitetnije moguće u svakom segmentu poslovanja“.
Razvoj hrvatskog turizma, kao i općeniti razvoj hotela, restorana i barova, ne možemo svesti samo na rast noćenja i prihoda, već taj rast mora biti popraćen razvojem kvalitete proizvoda i usluga. Boutique hoteli su jedan od osnovnih primjera kako uspješno poslovanje bazirano na kvaliteti može postati zvijezda vodilja na tržištu.