Već i vrapci na grani znaju da moderni turisti danas traže doživljaj. Suvremeni putnici su u potrazi za neobičnim pričama, nisu više pasivni, istražuju lokaciju, običaje, hranu, teže aktivnom odmoru… No, doživljaj više nije dovoljan. Milijuni turista pod utjecajem suvremene digitalne tehnologije posljednje desetljeće imaju neobjašnjivu potrebu doživljaje dijeliti na društvenim mrežama sada, ovoga trenutka, live.
Piše: Alma Radoš, PR i marketing ekspert
Doživi i ‘šeraj’ novi je moto turizma. Moderni turisti pripadaju millennials generaciji, internet je neupitan, imaju golemu kupovnu moć, a njihov način razmišljanja zahtjeva vrlo kreativan način obraćanja. Naviknuti su na nevjerojatnu brzinu informacija i sposobni su ignorirati sve što ih ne zanima. To postavlja velike izazove pred hotelsku industriju. Svjesni utjecaja digitalnih tehnologija, hotelijeri se okreću novim generacijama putnika kojima digital detoks nije ni na kraj pameti.
IMATE 10 TISUĆA ‘FOLLOWERA’?
Iako danas postoji veliki broj hotela koji bi se mogli definirati kao ‘Instagram friendly’, 1888 Hotel u predgrađu australskog Sydneya prvi je Instagram hotel u svijetu. U zgradi iz davne 1888., renoviran i otvoren 2013., zahvaljujući vrhunskom dizajnu kombinira moderne elemente s atmosferom starog Sydneya. Svaki kutak, svaki element i svaki detalj hotela savršena je scenografija za ljubitelje fotografije i ovisnike o Instagramu. Svaka razina ovog hotela ima pogled, točnije super kadar, potičući goste da fotografiraju sobe i namještaj i postavljaju ih na Instagram.
U suradnji s poznatom blogericom Emily Fang osmišljen je Pyrmont Insta – Walk, polusatna virtualna šetnja hotelom i gradskim hot spotovima s najboljim lokacijama za fotkanje. Najatraktivniji selfie prostor smješten je u lobbyiju, a dok se gosti fotkaju za check-in, njihove fotke se objavljuju na ekranima kod recepcije.
Ogromni okvir za fotografije visi na recepciji, a u njemu je mural od Instagram fotografija. Bez obzira na broj followera, vlasnik najboljih fotografija hotela objavljenih na Instagramu uz #1888Hotel može osvojiti besplatno noćenje, dok besplatno noćenje u startu imaju gosti s više od 10 tisuća followera. Naravno, Wi-Fi mreža je brza, kvalitetna i besplatna, a u svakoj sobi gostima je na raspolaganju iPad.
TOTALNO OKRENUT NOVOJ GENERACIJI
Prošle je godine i u Hrvatskoj otvoren prvi lifestyle hotel, konceptualno osmišljen za goste koji uz ležerniji pristup i fleksibilniju uslugu, traže interaktivnu komunikaciju na online platformama. Pharos Hvar Bayhill Hotel totalno je okrenut novoj – millennials generaciji. Vrlo moderan, kombinira klasične hotelske operacije i dinamične mogućnosti umrežavanja ljudi. Umjesto soba, središte zbivanja je u zajedničkim prostorima.
Oni potiču na interakciju i stvaraju dojam modernog dnevnog boravka. Gosti kreiraju atmosferu, postaju dio nje, a opuštena, neformalna usluga, program animacije i snažno oslanjanje na društvene mreže poseban su doživljaj za one koji uživaju u ‘šeranju’, odnosno ekonomiji dijeljenja.
U središtu prostora veliki je video zid povezan s Instagram profilom hotela prepun impresija i doživljaja otoka. Suvremeni putnici obožavaju ovakva mjesta.
TWITTER HOTEL U MALLORKI
Moderni turisti pripadaju millennials generaciji, internet je neupitan, imaju golemu kupovnu moć, a njihov način razmišljanja zahtjeva vrlo kreativan način obraćanja. Naviknuti su na nevjerojatnu brzinu informacija i sposobni su ignorirati sve što ih ne zanima. To postavlja velike izazove pred hotelsku industriju.
Soll Wave House u Mallorki prvi je Twitter hotel na svijetu, otvoren 2012. Sve je u znaku te društvene mreže, sobe u twitterskim bojama, lude twitter zabave s plavim koktelima, plavim balonima i pripadajućim hashtagom #TwitterPoolParty. I ne samo to. Komunikacija u hotelu odvija se putem hashtaga, od check-ina, do informacija o eventima, individualnih ponuda, pozivanja posluge. Tako se primjerice minibar u sobi puni putem hashtag #FillMyFridge.I gosti međusobno komuniciraju putem hashtaga #SocialWave, vide tko je online, šalju privatne poruke, mogu doznati u kojoj je sobi pojedini gost, dijele fotografije, koketiraju virtualnim poljupcima… Svi se logiraju pomoću posebne aplikacije dostupne jedino putem hotelskog Wi-Fija.
ŠTO KAŽU ISTRAŽIVANJA?
Bez obzira na motiv putovanja, pri odabiru hotela 47 posto gostiju neće odabrati hotel koji nema kvalitetnu, brzu i besplatnu wi-fi mrežu, a za 67 posto gostiju najvažniji je podatak o dostupnosti bežičnog interneta. Čak 60 posto hotela koristi mobilne web stranice kako bi prezentirali svoje usluge, njih 40 posto koristi mobilnu aplikaciju, 53 posto digital signage tehnologiju, a 11 posto nudi mogućnost check-ina putem mobilnog telefona. Za troje od četvero putnika smartphone je iznimno važan, a više od trećine ispitanih, koristi ga više na putovanjima nego kod kuće.
STANJE U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU
„S obzirom na aktualne pokazatelje o tome koliko je utjecaj tehnologije važan u svakom segmentu hotelskog poslovanja, hoteli teže za što boljom i efikasnijom uslugom. Hrvatski Telekom u svojoj ponudi ima cjelovita rješenja za hospitality industriju, koja nudi korisnicima ovisno o njihovoj individualnoj i konkretnoj potrebi. Rješenja uključuju fiksne, mobilne i cloud usluge, a osim analize, dizajna, isporuke i implementacije samog rješenja, osigurana je i usluga održavanja i korisnička podrška. Ponuda nudi brojne pogodnosti, poput mogućnosti plaćanja kroz mjesečne naknade te upravljanje i održavanje usluga od strane HT-a. Na taj način, korisnik je oslobođen početnih troškova pri izgradnji i opremanju, a svoje vrijeme može posvetiti svojim gostima.
Niz hotela diljem Hrvatske koristi široki raspon naših usluga – TV sustav, Wi-Fi, fiksnu i mobilnu telefoniju, interne mreže, video nadzor, fiskalizaciju, ICT opremu, e-punionice, e-bicikl te pametni parking. Bilo da je riječ o tematskom i butik hotelu, apartmanu, ili pak ekskluzivnom mjestu s najzahtjevnijim gostima, naša rješenja olakšavaju hotelijerima njihovo svakodnevno poslovanje“, ističe Ivana Beli Oštarčević, direktorica Odjela za ICT ponudu Hrvatskog Telekoma. Vremena su se promijenila! Da, još se uvijek traže sunce i more, vrhunska gastronomija, osmijeh, ljubazno osoblje i savršena lokacija, no tehnologija je ipak preuzela primat. Sve pada u vodu ne zadovolji li hotelska ponuda tehnološke zahtjeve gosta.
Globalni trendovi u hotelskoj industriji:
• U 2017. milenijska generacija postaje dominantni potrošač
• Za 67% gostiju najvažnija je dostupnost Wi-Fi mreže u hotelu
• Č ak 43% gostiju neće odabrati hotel koji nema besplatnu Wi-Fi vezu
• Više od 30% putnika koristi smartphone više na putovanju nego doma
• Hoteli s mobilnim aplikacijama imaju prednost pri donošenju odluke o smještaju
Najpopularnije digitalne tehnologije u hotelijerstvu
• Kod 60% hotela web stranica prilagođena je mobilnim uređajima
• Mobilnu aplikaciju za goste ima 40% hotela
• Tehnologiju elektroničkog prikazivanja sadržaja (digital signage) koristi 53% hotela
• U poboljšanje pristupa širokopojasnom i mobilnom internetu investirat će 46% hotela
• U tehnološke sadržaje u hotelskim sobama investirat će 33% hotela
• Online booking u Hrvatskoj u velikom je porastu, a procjenjuje se da će godišnja stopa rasta prihoda od online bookinga u hotelskom smještaju do 2020. iznositi 28%