Život u skladu s prirodom i povratak samom sebi novi su trendovi u turizmu. Upravo to nudi luksuzni resort otvoren ovoga proljeća u srcu NP Plitvička jezera. Ne, nije riječ o klasičnom hotelu, nego o pravom ličkom selu s drvenim kućama, čiji su interijeri oaze elegancije i opuštanja.
Piše: Alma Radoš, PR i marketing ekspert
Originalno, drugačije, bajkovito… Kada se priroda i luksuz spoje dobijete novu dimenziju odmora. Fenomen Plitvice novi je turistički resort u srcu Nacionalnog Parka Plitvička jezera. Smješten u blizini veličanstvenog Velikog slapa, okružen prirodom koja jednako privlači u sva četiri godišnja doba. Cjelodnevna tura po Nacionalnom parku, planinarenje, vožnja biciklom, jahanje… brojne su mogućnosti za uživanje u prekrasnoj prirodi.
Fenomen Plitvice naselje je koje se prostire na gotovo 142 tisuće četvornih metara na području Plitvica Sela. Čini ga devet drvenih kuća, s tradicionalnim konstrukcijama od drvenih greda i krovovima od drvene šindre. U tri kuće smješteni su vrhunski restoran, opuštajuća spa zona i mjesto za druženje uz roštilj, a u ostalima elegantni i prostrani apartmani. Kada uđete u resort, dojam je kao da je tu ovo selo bilo oduvijek, savršeno se stopilo s okolišem pa na prvu ni ne slutite da ste ušli u oazu luksuza i udobnosti. Kombinacija kamena i drva savršeno se uklapa u ambijent jedinstvene Like. Vrt s autohtonim biljem, teretana na otvorenom, jutarnja joga, igralište za djecu, bez buke i gužve, naglasak na lokalnom i očuvanju prirodnih resursa, tako izgleda pravi odmor. Fenomen Plitvice idealno je mjesto za potpuno opuštanje i punjenje energije. Tu ćete osjetiti blagodati mira, spoznat ćete kako zvuči tišina. Povratak prirodi, upravo je to što trebate… Ono što drugi nazivaju trendom, tu je životni stil.
SURADNJA S LOKALNOM ZAJEDNICOM
Iza ovog luksuznog resorta stoji tvrtka Potestas u čijem je vlasništvu najpoznatiji splitski hotel Park i luksuzna Villa Petra na Braču. „Gradnja resorta trajala je nekoliko godina kako bismo zadovoljili stroga pravila o zaštiti okoliša, što nam je bilo iznimno važno s obzirom da se nalazimo u srcu jednog od najljepših nacionalnih parkova u svijetu. Kućicu po kućicu gradili su najbolji lokalni majstori s najkvalitetnijim lokalnim materijalima. Da bi ovakvi projekti bili uspješni iznimno je važna sinergija investitora s lokalnom sredinom i odgovorno ponašanje prema okolišu“, ističe Jozo Tomaš, direktor tvrtke Potestas.
„U suradnji s prirodom i okolišem stvorili smo oazu mira, spokoja i tišine. Naš slogan Where luxury meets nature (Gdje luksuz susreće prirodu), odražava se u svakom detalju našeg turističkog naselja. Nova destinacija znači i nove izazove i nove timove. Svakim takvim ulaganjem otvaraju se nova radna mjesta, što je itekako važno za hrvatsko gospodarstvo i zapošljavanje mladih“, kaže Tomaš.
Projekt vrijedan 34 milijuna kuna, sufinancirala je Europska unija iz Europskih fondova za regionalni razvoj s deset milijuna kuna. Ovo turističko naselje nije jedini projekt tvrtke Potestas financiran sredstvima Europske unije. Hotel Park u Splitu prvi je privatni hotel u Hrvatskoj koji je EU financirala maksimalnim iznosom.
„Prijavili smo se na natječaj Povećanje gospodarskih aktivnosti malih i srednjih poduzeća koje je raspisalo Ministarstvo poduzetništva. Bilo je vrlo zahtjevno pisati projekt i u tom smo procesu koristili pomoć konzultanata. Rezultat je bio izvrstan – odobren nam je do sada najveći iznos, a ukupna investicija stajala je oko deset milijuna eura. Isplatio se svaki uloženi euro jer je prije tri godine grad dobio reprezentativni luksuzni hotel s pet zvjezdica, a Park je i dalje zadržao šarm urbanog Splita. Od izgradnje 1921. Hotel Park je najprestižnije mjesto za sva glavna politička i društvena događanja u Splitu i Dalmaciji. Na prekrasnoj je lokaciji, neposredno uz plažu Bačvice i staru gradsku jezgru, a zbog ljepote i povijesnih događanja koja su se zbila u hotelu proglašen je spomenikom kulturne baštine“, kaže Tomaš koji živi na relaciji Split, Brač, Plitvička jezera – tri iznimne lokacije na kojima se nalaze tri atraktivna turistička objekta u vlasništvu tvrtke.
NOVI TRENDOVI POVRATKA PRIRODI
Fenomen Plitvice konceptom prati najnovije trendove ruralnog i tzv. transformacijskog turizma. Transformacijski ili novi turizam dio je trenda povratka samima sebi, prirodi i bitku, koji napušta komercijalno-potrošački način življenja i temeljen je na doživljaju. U doticaju s prirodom, ali i upoznajući nove kulture i narode, usporavamo tempo, oslobađamo se pritiska i stresnog načina života i dolazi do trajnih promjena u našim životima.
Novi turist sve se više zanima za povijest, kulturu i tradiciju odredišta u kojem boravi, želi se uključiti u lokalni život za vrijeme odmora. Ruralni prostor, luksuzne vile i turistička naselja s četiri i pet zvjezdica na ruralnom području s odgovornim ponašanjem prema okolišu, odmor na domaćinstvima, lokalna gastronomija i aktivni odmor u prirodi zanima društveno i ekološki osviještene goste koji očekuju da turistička ponuda bude u skladu s njihovim uvjerenjima. Žele osjetiti život u prirodi, nalet adrenalina osvajajući planinske vrhove ili mir u šetnji šumom uz jezero.
Na odmor dolaze uglavnom izvan glavne turističke sezone, u potrazi su za autentičnim doživljajem, u pravilu su veće platežne moći i u destinaciju dolaze vlastitim automobilom. Iako je ruralni turizam sve traženiji oblik ponude, stručnjaci ne predviđaju veliki rast s obzirom da je riječ o posebnom obliku turizma koji nije masovan, no itekako generira nova radna mjesta, nove sadržaje i razvoj gospodarstva na ruralnom prostoru, a kreativna ponuda je u njegovom fokusu.