Glovo bilježi značajan rast narudžbi tijekom ljeta u gradovima na obali

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Tijekom ljetnih mjeseci, hrvatski obalni gradovi ubrzavaju svoj ritam zbog velikog priljeva turista koji dolaze na obalu kako bi uživali u suncu, moru i bogatoj lokalnoj gastronomiji. Ovaj priljev doveo je do povećane potražnje za dostavnim uslugama, što je potvrđeno rezultatima analize podataka za ljetni period od lipnja do srpnja 2024. godine.

Prema Glovu, vodećoj platformi u više kategorija koja nudi pristup širokom rasponu proizvoda, narudžbe u obalnim područjima značajno su porasle u prva dva ljetna mjeseca u usporedbi s proljetnim razdobljem (travanj-svibanj).

Split, kao najveći grad na obali, zauzima prvo mjesto u ukupnom broju zabilježenih narudžbi tijekom ljetnih mjeseci. Ono što je posebno zanimljivo je da i svi ostali gradovi na obali bilježe porast narudžbi.

Tako je, primjerice, rast veći od 30 posto zabilježio Dubrovnik, a slijede ga u trendu rasta Rijeka, Zadar i Pula. Isto tako, rast je zabilježen i u manjim gradovima diljem obale. Sve ove brojke pokazuju da su partneri Glova tijekom ovog ljeta bili itekako aktivni i uz Glovo ostvarili osjetan rast prometa.

Promjene u prehrambenim navikama turista

Podaci ukazuju na značajne promjene u ljetnim navikama turista. Zabilježen je značajan porast narudžbi talijanske hrane (+75%), salata (+35%) i tradicionalnih jela (+30%), što ukazuje na rastuću potražnju za zdravom i lokalnom hranom u odnosu na brzu hranu.

Zanimljivo je da je vegetarijanska hrana doživjela povećanje od 50 posto, pri čemu Kaštela prednjači s izvanrednim rastom od 350 posto u narudžbama vegetarijanskih jela. Isto tako, ovo ljeto zabilježen je veliki interes za plant based prehranom, a u prilog tome svakako ide i podatak da partner Glova, Burger King proširuje svoju ponudu plant based proizvoda, u čemu mogu uživati i građani Splita i Rijeke.

U obalnim područjima, podaci pokazuju dva značajna trenda u potrošnji prema satima u usporedbi s prethodnim razdobljem. Tijekom ljetnih mjeseci, dostave za ručak su se povećale u usporedbi s razdobljem travanj-svibanj, osobito između 12 i 13 sati. Također, vrijeme večere se produžuje; dok je u prethodnim mjesecima vrhunac bio u 20 sati, ljeti se večera uživa duže, od 20 do 21 sat. Ova promjena vjerojatno je rezultat praznika, dužih dana i opuštenijih rutina.

Osim hrane, zabilježen je značajan porast narudžbi za namirnice i maloprodajne artikle, što ukazuje na to da turisti sve više koriste dostavne usluge za praktične potrebe tijekom boravka kako bi izbjegli ljetnu vrućinu. U segmentu maloprodaje, narudžbe elektronike su porasle za više od 25 posto, dok su narudžbe iz ljekarni porasle za 20 posto. Najveći porast zabilježen je u narudžbama kreme za sunčanje, koje su porasle za 275 posto.

Narudžbe potaknute lokalnim događanjima

Ljetni festivali dodatno su potaknuli povećanje narudžbi. Tijekom Pula Film Festivala, održanog od 11. do 18. srpnja, narudžbe u Puli su porasle za 24 posto. Ultra Europe Festival u Splitu, održan od 12. do 14. srpnja, zabilježio je rekordan broj narudžbi posljednjeg dana festivala, s povećanjem od 50 posto.

Ova analiza jasno pokazuje kako dostavne usluge postaju ključan dio ljetnog iskustva za turiste i lokalne stanovnike, omogućujući im da uživaju u svakom trenutku svog odmora bez brige o nabavci potrebnih proizvoda.

Dijeli