Hotelijeri, jeste li spremni za nove generacije zaposlenih?

621

Metro u Londonu specifičan je po tome što je spikerica koja putnicima govori na kojoj su stanici i upozorava ih da se odmaknu od vrata – vrlo ljubazna. Kaže: ”Mind the Gap. Mind the Gap between the train and the platform!”. Pazite na prostor. Ovaj put bih rado posvetila par redaka prostoru – međugeneracijskom.

Piše: mgr. Anica Đokić, MBA

Bila sam nedavno na međunarodnoj konferenciji hotelijera i dva glavna govornika su imala predavanja upravo o ovom prostoru – između generacije X (rođeni između 1955. i 1975.), koja je sada na menadžerskim pozicijama, i generacijom Y (rođeni između 1976. i 1989.), koja za njih radi ili tek izlazi na tržište. I očigledno je da postoji prostor nerazumijevanja.

Mladi ljudi će vam u hotel donijeti svježinu, osmjeh i radost – dopustite im da rašire krila: radujte se s njima, ne bojte se njihove radoznalosti i kreativnosti pa se ni oni neće plašiti vašeg iskustva i znanja. Zajedno možete biti samo bolji!

Jedan od mogućih uzroka je da je većina menadžerskih udžbenika i škola posvećena još starijoj poslijeratnoj generaciji, tzv ”Baby Boomers” (rođeni između 1944. i 1955.), koja odlazi s funkcija, a koja je odrasla u drugačijem svijetu i uvjetima, tj. ‘šuti i slušaj’ kao menadžerska tehnika ne vrijedi za novu generaciju. Zašto? Pokušat ću odgovoriti na osnovi odslušanih prezentacija, znanstvenih studija i vlastitog iskustva sa studentima s fakulteta, s obzirom da pripadam generaciji X.

NOVE TEHNOLOGIJE

Generaciju Y odgojila je upravo gore navedena generacija X, u rijetkim slučajevima i starija, ali novim odgojnim metodama kojima se trudila djeci posvetiti što više pažnje i ukazati im kako su jedinstveni, originalni i dragocjeni, okruženi uglavnom sigurnošću i udobnošću. Ova je generacija odrastala misleći da je jedinstvena i originalna. Zašto to onda ne iskoristiti na radnom mjestu i pitati ih ponekad za savjet i mišljenje – pogotovo kada je riječ o novim tehnologijama s kojima su odrastali. Zašto im ne prepustiti da se brinu, na primjer, za internetske stranice ili pišu blog o hotelu – publika će im biti gosti njihove generacije, s obzirom da je to njima blizak način komunikacije.

To nas dovodi do drugog prostora – a to je način komunikacije. Generacije odrasle uz Iskrin narančasti telefon (priznajem, i ja sam ta!) teško i dugo se navikavaju na telefon na kojem olovkom ne mogu birati broj. Ali, svejedno bi sve radije riješili telefonski ili osobno. Generacija Y odrasla je uz mobilni telefon i raduje ih svaka nova aplikacija i mogućnost online komunikacije.

Priznajem da sam se brzo navikla da su svi studenti u svakom trenutku online i mogu im u posljednjem trenutku poslati izmjene rasporeda, navečer ili čak i sat vremena prije početka – i oni će informaciju dobiti i pročitati – zato što telefon imaju uz sebe u svakom trenutku. Telefon je toliko bitan ovoj generaciji kao što je bila cigareta prethodnim generacijama, tako da ovakav tretman poštuju i očekuju i imat će više razumijevanja ako im kažete kada telefon ne mogu koristiti. Zašto im onda ne omogućiti pauze da se ‘druže’ s telefonom i pogledaju što se događa na društvenim mrežama, a poslije će se opet s elanom vratiti svom poslu.

MOTIVIRANJE GENERACIJE Y

Generaciji Y vrlo je važan izgled i zdravi život, pušača je mnogo manje, ali je u ovoj generaciji zato više vegetarijanaca ili čak vegana. Sigurno će je više razveseliti juha od povrća, salata ili sendvič od bijelog mesa nego tradicionalni gulaši i paprikaši. Ako se voće i povrće čini preskupim za ručak zaposlenika, onda bi sigurno tjestenine sa sirom ili pizza mogli biti u okviru budžeta. U automatima za sokove uz tradicionalnu i Coca Colu dodajte i ledene i zelene čajeve ili energetske napitke – možda će im se više razveseliti nego crnoj kavi.

Kako je riječ o generaciji koja misli da je posebna, bit će motivirana ne samo time da je uključena u proces odlučivanja (na primjer, uključite je u odlučivanje o novim uniformama ili o novoj dekoraciji hotela – sigurno će imati nove svježe ideje koje mogu obogatiti izgled hotela) i da je dio tima, već i da ima horizont ispred sebe. Da vidi gdje je sljedeći korak. Naravno, želi da sljedeći korak i nova pozicija bude već sutra, ali je svjesna da tako brzo to ne može ići. Nekad je dovoljno stvoriti samo mogućnosti u budućnosti – da se na njih računa. Pa će i oni tretirati taj posao kao stalni, a ne samo kao nešto što rade dok se ne pojavi nešto bolje.

ŽELE SIGURNOST

Na kraju, odrasta nam generacija okružena ratovima, koji su blizu ne samo time što su svaki dan u vijestima, već se ne zna gdje će eksplodirati bomba ili doći do nekontrolirane pucnjave. Generacija koju su roditelji vodili u i iz škole, ponegdje sve do 18. godine jer je grad u kojem žive iz nekog razloga opasan, osobna je sigurnost svakodnevna stavka. Omogućite im da se ne boje kasnog odlaska kući poslije ponoći i ponudite im alternativu ako im je prijevoz onemogućen, instalirajte sigurnosne kamere i u dijelu za zaposlene, ne samo ispred glavnog ulaza za goste. Time ćete se i vi osjećati sigurnije.

Mladi ljudi će vam u hotel donijeti svježinu, osmjeh i radost – dopustite im da rašire krila: radujte se s njima, ne bojte se njihove radoznalosti i kreativnosti pa se ni oni neće plašiti vašeg iskustva i znanja. Zajedno možete biti samo bolji!