Biti jedinstven i drugačiji nije jako teško – važno je pronaći jednu ili dvije stvari po kojima se možete razlikovati, poznavati dobro svoje goste i buduće goste i održati tu svoju jedinstvenost do posljednjeg detalja. Pretvoriti je u magičnu priču i doživljaj koji će gosti dugo pamtiti i prepričavati
Recept uspjeha i najmanjeg smještajnog objekta kao što je, primjerice, hostel ili bed&breakfast, uvijek počiva na jednoj jednostavnoj tajni – biti jedinstven barem u jednoj stvari, i to dosljedno.
Piše: mgr. Anica Đokić, MBA
Iako je u teoriji marketinga detaljno opisan s mnogo uspješnih primjera, u praksi je potrebno ipak ponoviti da se i dalje izgleda radi o tajni, tajnoj formuli uspjeha kojeg se mnogi boje i izbjegavaju. Lakše je samo kopirati i nastaviti raditi onako kako svi rade i nuditi što svi nude. Zašto nešto mijenjati i izmišljati, kada svi tako rade?
Tajna je biti bolji, jedinstven i uspješan – drugačiji. Nedavno sam imala prilike slušati kako o svom hostelu priča jedan mladi, uspješan menadžer koji je došao na put jedinstvene pozicije i uspjeha razmišljajući kako da bude drugačiji. On sam je oduvijek želio biti drugačiji pa je to primijenio i na svoje poslovanje – uz veliki uspjeh.
To me je inspiriralo da ponovim neke osnove koje su i dalje vrlo bitne za uspjeh u turizmu, pogotovo ako bi usluge bile namijenjene mladim generacijama koje žele doživjeti nešto zanimljivo i jedinstveno i što bi mogli podijeliti putem svog pametnog telefona s pola svijeta.
KAKO DO TOGA?
Prvo, od samog je početka važno znati da turizam i putovanja s ciljem odmaranja ili razgledanja nisu osnovne životne potrebe, već nešto izvan osnovnog životnog stila. Mnogima je putovanje jednom godišnje luksuz za koji cijele godine štede, a neki za takvo putovanje uspiju uštedjeti tek svake druge godine. Naravno, velik je broj turista koji su putovanja uvrstili u svoj životni stil i nije im žao potrošiti novac na luksuzniji smještaj i večere u restoranima – ali i njima to nije svakodnevica, već od svakog putovanja očekuju nešto novo i zanimljivo.
Drugo, kada se izgradi smještajni objekt, bio to hotel, kamp ili pansion, treba znati da svaki objekt i usluga ima svog klijenta i nije moguće da sve bude za svakoga. To jest, nije se moguće svakome svidjeti i ponuditi upravo to što očekuje od hotela, pansiona ili hostela. To nas dovodi do pitanja pozicije na tržištu i optimalne segmentacije klijenata, tako da su obostrana očekivanja ispunjena. Treba se osvrnuti i ponudu na tržištu pogledati detaljno, kako i što nude objekti, ali i okolina, što ima zanimljivo, jedinstveno ili neočekivano što bi moglo klijenta oduševiti, iznenaditi i čega će se rado sjećati.
Može to biti prirodna ljepota uz ugodnu blagu klimu ili kulturno nasljeđe koje se kombinira s kulturnim događanjima, a može to biti i gastronomska ponuda koja može biti neobična i kombinirana s aktivnostima (izlet brodom ‘u ribe’ koji se završi veselo uz roštilj i dobro vino). Ako je nešto od toga privuklo goste da dođu i provedu nekoliko dana u izabranom smještaju, onda očekuju da im smještaj upotpuni boravak i bude u skladu s destinacijom i događanjima.
Dosljedna ponuda do posljednjeg detalja, koja će biti u skladu s vašim objektom i jedinstvenom ponudom, gostima će biti zanimljiva kao zagonetka ili priča koju će svaki dan po malo otkrivati. Svaki dan će tražiti još jedan detalj koji nisu vidjeli i otkrivati kako je vezan uz more i ribe.
DOSLJEDNOST SVIH DETALJA
Ribarski doživljaj može upotpuniti soba uređena u stilu ribarske lađe ili s motivima ribe, fotografija s ribarskih izleta ili priče o raznim ribarima i ribama. Dosljedna ponuda do posljednjeg detalja, koja će biti u skladu s vašim objektom i jedinstvenom ponudom, koja u ovom slučaju može biti ribarski hotel, gostima će biti zanimljiva kao zagonetka ili priča koju će svaki dan po malo otkrivati. Svaki dan će tražiti još jedan detalj koji nisu vidjeli i otkrivati kako je vezan uz more i ribe; možda sami osmislite dio priče koja će zauvijek biti ovjekovječena fotografijom na njihovim telefonu i podijeljena sa svim prijateljima i poznanicima, koji će također željeti rješavati zagonetku – te ili iduće godine. Važno je pronaći nešto zanimljivo što će na danom tržištu biti jedinstveno i odvojiti vas od konkurencije.
BUDITE JEDINSTVENI, ORIGINALNI I KREATIVNI
Također je važno poznavati svoje goste i usmjeriti svoj objekt na određene segmente gostiju. Nije moguće svidjeti se svima i ispuniti očekivanja svih profila gostiju. Primjerice, ako ste ribarski hotel, izaberite dva-tri glavna segmenta gostiju kojima će to biti savršen doživljaj. Možda to neće biti generacija najmlađih ili obitelj s malom djecom, ali ima dovoljno parova u najboljim godinama koji će rado provesti vrijeme i uživati u šarmu ribarskog motiva bez svojih potomaka. Možda im svaka večer može donijeti otkriće neke nove vrste ribe i vino koje još nisu probali. Na kraju će možda poželjeti neku bocu vina ponijeti kako bi produžili doživljaj i prepričavali atmosferu i ribarske priče svojim prijateljima koji nisu bili takve sreće da se tako dobro provedu.
Ako, pak, nudite smještaj u hostelu, onda će biti bolje sasvim se orijentirati na mlađe generacije kojima ne smeta da svoju sobu dijele s još nekoliko stranaca, ako je provod dobar i ima se gdje izaći. Ako ima dovoljno dobre muzike uz dobru atmosferu, jelo i dovoljno pića, oprostit će vam neke male nedostatke. Jer njima će biti glavni drugačiji provod. Onda će vrlo rado podijeliti dojmove i fotografije sa svim svojim prijateljima i poznanicima, da i oni znaju kako im je kod vas zagarantiran jedinstven provod.
Biti jedinstven i drugačiji nije jako teško – važno je pronaći jednu ili dvije stvari po kojima se možete razlikovati, poznavati dobro svoje goste i buduće goste i održati tu svoju jedinstvenost do posljednjeg detalja. Pretvoriti je u magičnu priču i doživljaj koji će gosti dugo pamtiti i prepričavati dalje. I sve to, naravno, da bi i vama bilo bolje – kada izračunate zaradu.
Budite jedinstveni, originalni i kreativni i sigurno će vam se vratiti – s osmjehom!