Današnji se dvadesetogodišnjaci i tridesetogodišnjaci razlikuju od prethodnih generacija, a čine sve značajniji postotak potrošača u turizmu i ugostiteljstvu. Glavne karakteristike tzv. Generacije Y, rođene između 1977. i 1995., koja se naziva i milenijskom generacijom – milenijalcima, su informiranost, društvena odgovornosti, individualnost i visok stupanj korištenja suvremenih informacijskih tehnologija. Žele se zabavljati mnogo više u odnosu na prethodne generacije, što sigurno ide u korist ugostiteljskoj profesiji.
Piše: Igor Kutil, direktor Kutil d.o.o.
Kvalitetna usluga i proizvod, pristojna cijena i ugodan ambijent su ono bez čega takvi gosti ne ulaze u kafić ili restoran. Na ove biste činjenice trebali obratiti pozornost ako želite privući osobe nove generacije:
- Imate li raznoliku ponudu?
Mladi žele širok izbor, bez obzira na cijenu. Žele nešto drugačije, ali kvalitetno. Važno je pratiti trendove te biti u toku s vremenom jer gosti često žele nešto što je tek ‘svježe’ na tržištu. Ako to ne dobiju nekoliko puta, neće im dugo trebati da se presele konkurenciji. Kad već spominjemo konkurente, važno je naglasiti da mlade osobe ne žele mjesta koja su samo kopija postojećih, već su u potrazi za originalnim ugostiteljstvima. Naime, izbjegavaju jednolikost i bezličnost, a žele kreativu, zabavu, šarenilo, nove stvari… Jaffa sokovi ili hladni frappei su, primjerice, dobar izbor za ljetne terase, dok su likeri u čokanju odlični za zabave, promocije i općenito u situacijama kada je prisutan velik broj osoba koji se želi malo opustiti.
- Jeste li aktivni na društvenim mrežama i webu?
Svaki je gost ove generacije online te se tako lako i brzo informiraju o svemu. Restorani ili kafići moraju imati stranicu na društvenim mrežama, a polako ni to nije dovoljno pa mnogi imaju i kompletnu web stranicu na kojoj naglašavaju svoje prednosti te ostale informacije koje moderni gosti zahtijevaju. Zapamtite kako nije dovoljno otvoriti stranice i misliti da je to gotov posao. Objavljujte nov i zanimljiv sadržaj nekoliko puta tjedno, pokažite kakva je atmosfera kod vas i zašto bi gost trebao odabrati baš vaše mjesto za izlazak.
- Imate li najkvalitetniju uslugu?
Poznato je kako gosti teško opraštaju pogreške ili prijevare te je gotovo sigurno da se nakon toga neće vratiti. Baš suprotno, zahvaljujući društvenim mrežama takav se incident vrlo brzo može proširiti i u online zajednici. Ipak, imajte na umu kako kvalitetnom uslugom dobivate besplatnu promidžbu koja je neprocjenjiva.
- Nudite li zabavu?
Milenijalci zahtijevaju zabavan sadržaj u svakom trenutku. Happy hour ponude, akcije, tematske zabave, gostovanja stand-up komičara ili koktel majstora samo su neki od prijedloga kako privući nove goste. Ponuda im se mora ‘isplatiti’, ali ne nužno u financijskom smislu, nego vas neće posjetiti ako nisu uvjereni da ćete im osigurati kvalitetan izlazak. Osoblje također ima veliku ulogu u formiranju stava o ugostiteljstvu. Gosti ne vole dosadnu, nezainteresiranu uslugu te itekako primjećuju entuzijastične, komunikativne i proaktivne djelatnike. Gosti, a pogotovo turisti, ne traže samo vrijednost za novac koji ostavljaju, nego i vrijednost za svoje vrijeme pa im, ako ih ne želite izgubiti, treba na vrijeme ponuditi nešto što neće odbiti.