HRB u posjeti tvornici kave Barcaffè u Izoli

181

Prilikom prošlotjednog obilaska tvornice kave Barcaffè u Izoli, časopis HRB: Hoteli, Restorani, Barovi se uvjerio kako ovaj proizvođač najviše pažnje polaže na kvalitetu svog proizvoda u svim fazama procesa, ali i o samom procesu testiranja i proizvodnje kave. Novinare su kroz tvornicu i sve procese nastanka kave proveli direktor Strateškog poslovnog područja Kava Atlantic Grupe Andrej Bele, direktorica marketinga Lejla Dautović Čaić, direktor proizvodnje Dušan Poberaj i direktor razvoja i osiguranja kvalitete Krešo Marin.

Prvi dani Droge Portorož

Prehrambeno industrijska tvrtka Droga nastala je spajanjem poduzeća Industrijsko poduzeće začimba-Soline i poduzeća Gosad iz Ljubljane 1964. godine, a 1974. je preimenovana je i osnovana kao radna organizacija pod nazivom Droga prehrambena industrija Portorož p.o. Tijekom tih godina, svaki ljubitelj dobre kave znao je da je Barcaffè kava iz portoroške Droge. Prvi proizvod brenda Barcaffè bila je svježe mljevena i pržena kava pakirana u vrećice po 100 g.

„Počeli smo je proizvoditi u novoj pržionici, prvoj većoj investiciji Droge, što je uključivalo modernizaciju tehnološke opreme. Barcaffè mješavina pržene mljevene kave u vrećici od 100 g nastala je kao rezultat prethodnih iskustava i znanja koje je PC Začimba prikupljala od 1956. godine, kada je počela s radom prva pržionica. Na kvalitetu proizvoda uvelike je utjecala blizina talijanske granice. S druge strane granice još uvijek postoji pržionica Illy, čiji su laboratoriji tada bili puno bolje opremljeni od naših i koji su za nas obavili zahtjevnije analize kave.

Novonastali proizvod Barcaffè nastao je kao rezultat svih nabrojanih utjecaja. Bio je moderan, drugačiji i bolji od svih vrsta kave obližnjih tržišta. Potražnja za Barcaffè kavom već je od početka bila velika i stalno je rasla. Tada smo preko Beograda kupovali sirovu kavu i dobivali smo je samo u ograničenim količinama tako da smo proizvodili manje kave nego što smo je mogli prodati. Kasnije su uklonjena uska grla za nabavu kave, a proizvodni postupak se stalno do danas modernizira. Fizički rad preuzeli su strojevi, dok se postupak prerade vodi računalno“, ispričalo nam je vodstvo Barcaffèa.

Barcaffè i magenta boja

Danas prepoznatljiva boja Barcaffè kave izvorno je nastala od crvenoga pakiranja. Zamijenjena je početna crvena ambalaža jačom ljubičasto-ružičastom magenta nijansom. Potrošači su je prihvatili kao svoju, a od tada je magenta postala nezamjenjivi dio Barcaffè brenda.

Osim početnoga pakiranja od 100 g, također su bila dostupna pakiranja od 200 g, 250 g i 300 g. Sva pakiranja sadržavala su istu mješavinu Barcaffèa, dostupnu kao mljevena kava ili kava u zrnu. Uvođenjem novih postupaka zadovoljene su potrebe potrošača s nekim inovacijama, koje u moderniziranom obliku i danas čine dio pakiranja asortimana Barcaffè. To su vakuum pakiranje s kojim se započelo 1992. Godine i pakiranje s jednosmjernim ventilom. Do 1994. Godine Barcaffè je već predstavljao najvažniji proizvodni program, kako po količini, tako i po vrijednosti i profitabilnosti, te je na slovenskom tržištu predstavljao većinski tržišni udio u kategoriji kave.

Kvaliteta kave

„Poznato je da Barcaffè koristi najbolju sirovu kavu kupljenu na samom izvoru proizvodnje. Naši zahtjevi vezani za kvalitetu kave su vanstandardni i poznati su mnogim proizvođačima i trgovcima kavom. Iz toga razloga, nakon završetka sezone berbe, u nekoliko navrata posjećujemo i zemlje proizvođače kave. Svake godine posjećujemo Brazil kao najvećega proizvođača kave, a slijede Kolumbija, Burundi, Indija… Tamo pregovaramo o samoj važnosti kvalitete kave, a s lokalnim kušačima utvrđujemo potrebnu kvalitetu kave za naše mješavine. Sirovu kavu za naše mješavine strogo kontroliramo. Svaka kava mora se tri puta pregledati prije nego što uđe u postupak prerade kave. Uzorke prvi put dobijemo od zemlje proizvođača, ispržimo ih i testiramo različitim laboratorijskim analizama i, najvažnije, senzorskom analizom. Jedino se potvrđena kava, koja je zadovoljila sve propisane parametre, isporučuje na brod na dvomjesečni put u luku Kopar. Postupak se ponavlja pri dolasku kave u luku i posljednji put kad kava stigne u dvorište“, pojasnili su domaćini pri obilasku tvornice.

Proizvodni postupak

Proizvodnja Barcaffè kave u izolskom proizvodnom pogonu odvija se prema strogo propisanim postupcima. Sam tehnološki postupak je zatvoren i teško je vidjeti kavu. Postupak se vodi tako da kava dođe potrošaču sa svim kvalitetama svježe pržene kave. Tehnološki postupak prerade kave je najsuvremeniji i potpuno automatiziran i računalno kontroliran.

Kava pakirana u vreće od jute po 60 kg dolazi iz luke kamionom. Istovar se vrši mehaničkom rukom na pomičnu traku gdje se vreće ispuštaju u stroj za rezanje vreća. Nakon pročišćavanja, očišćena sirova kava se prenosi u silos gdje se kava skladišti. Sirova kava se automatski uzima iz silosa sirove kave za prženje u pržionici po odabranoj recepturi. Prženje je šaržno i provodi se po određenim parametrima. Nakon završetka prženja, kava putuje u silos za prženu kavu ili izravno na pakiranje kave u zrnu. Iz silosa za prženu kavu, kavu šaljemo u mlinove na mljevenje. Mljevenje se odvija u valjaonicama u nekoliko faza. Zatvorenim pomičnim sustavom, kava putuje do različitih strojeva za pakiranje. Prženu i mljevenu kavu ili kavu u zrnu strojno pakiraju u troslojnu vrećicu. Za sve faze proizvodnoga postupka propisani su kontrolni postupci i kontrola gotovog proizvoda.

Barcaffè danas

Prema podacima Valicona, Barcaffè je najjači brend na slovenskome tržištu. Barcaffè je uspio već 48 godina očuvati vodeću poziciju na slovenskom tržištu i okus koji budi većinu Slovenaca. Slovenci najčešće Barcaffè povezuju s početkom novoga dana, jutrom, udobnošću i bližnjima, najdražim osobama. Receptura Barcaffè Classica ostaje nepromijenjena tijekom godina. I danas se smatra pomno zaštićenom tajnom koja donosi nezamjenjiv okus, miris, primamljivu pjenu i neodoljivu aromu svježe mljevene i pržene kave. Početna i najprodavanija mješavina svježe mljevene i pržene kave Barcaffè Classic prvo je nadopunjena Barcaffè Dekofe, Espresso i Filter, a kasnije i Barcaffè Bio kavom iz organske proizvodnje i linije Barcaffè Selection te Barcaffè Single Origin od stopostotne arabike. Svježe mljevenu i prženu kavu nadopunjuju i linije instant napitaka Barcaffè Capuccino, Barcaffè D.O.T., kava u kapsulama i Black’n’Easy za jednostavnu pripremu turske kave.

„Liniju Barcaffè nadopunjuje i program Espresso, koji brine o opskrbi lokala Barcaffè kavom. Svi proizvodi Barcaffè su pod stalnim nadzorom, testiranjem i postupcima osiguranja kvalitete i poboljšanja. Kod brenda Barcaffè osluškujemo želje i navike potrošača u vezi s ispijanjem kave te nastojimo proširiti ponudu naših proizvoda kako bismo pružili najbolje iskustvo ispijanja kave koje zadovoljava i najzahtjevnijega kavoljupca“, poručuju iz Barcaffèa.