HUT pozdravlja najavu novog paketa pomoći i najavljuje otvaranje više hotela za Uskrs

Hrvatska udruga turizma (HUT) pozdravlja najavu novog Vladinog paketa mjera pomoći građanima i gospodarstvu, a s obzirom na smanjenje cijena električne energije u odnosu na rekordne lanjske, očekuje da se u novom paketu smanje i prosječne limitirane cijene te da mjere jednako zahvate sve poslodavce.

“Apeliramo da se jednakim mjerama zahvate svi poslodavci, bez obzira na veličinu”, kaže za Hinu direktor HUT-a Veljko Ostojić, ocjenjujući da je dosadašnji paket mjera najviše koristio malim i srednjim poduzetnicima.

Dodaje kako je za očekivati da će Hrvatske elektroprivreda (HEP) poslovnim subjektima ponuditi značajno povoljnije ugovore o opskrbi električnom energijom za iduće razdoblje, s obzirom na niže aktualne tržišne cijene električne energije i njihov silazan trend.

S obzirom na ovogodišnji termin Uskrsa (9. travnja), na pitanje koliko će hotelske kuće-članice HUT-a među kojima su najveće hotelske kompanije u Hrvatskoj otvoriti hotela, Ostojić kaže da će za Uskrs otvoriti dodatnih 40-tak hotela, dok se otvaranje ostalih planira u drugoj polovici svibnja.

“Sadašnje stanje rezervacija pokazuje značajnu potražnju na ključnim emitivnim tržištima, ponovno najviše za kvalitetnijim objektima koji su uspjeli osigurati kontinuirane investicije u kvalitetu smještaja i usluge”, kaže Ostojić.

Ostojić važnima ističe i investicije, na čije smanjenje kao i profitabilnosti i dalje utječu mnogi uvjeti, od visoke neizvjesnosti i geopolitičkih izazova do rastućih svih troškova, posebice energije i rada pod utjecajem inflacije.

“To sve djeluje u smjeru smanjenja profitabilnosti, a time i smanjenja potencijala za investiranje. Investicije u domaćem turizmu u kontekstu pripreme za 2023. su se prepolovile u odnosu na razinu iz 2019., što na dugi rok ugrožava konkurentnost turizma na sve agresivnijem mediteranskom tržištu”, iznosi Ostojić.

Komentira i da je Hrvatska po udjelu stranih turista u pandemijskim godinama bila pobjednica na Mediteranu, a da se ove godine u kojoj covid-19 više nije tema, očekuje veliki povratak ozbiljne konkurencije koja će htjeti u što kraćem roku vratiti goste i sanirati gubitke.

“Na takvom vrlo izazovnom post-covid tržištu Hrvatska mora puno jače potaknuti investicije u kvalitetu i održivost u turizmu, jer jedino na taj način može zadržati atraktivnost i poziciju na najvažnijim emitivnim tržištima”, poručuje direktor HUT-a.

Investicijama u turizmu bi trebala pridonijeti i sredstva za turizam iz NPOO-a, za što je rok za prijavu projekata na otvorene natječaje istekao 1. ožujka.

“Prijave za sredstva iz NPOO su u tijeku i očekujemo da će sve članice HUT-a podnijeti prijave u roku. Ovo je prvi put da je turističkom sektoru na raspolaganju tako velik iznos bespovratnih sredstava i ona će sigurno dati nužni poticaj potrebnim investicijama u sektoru, posebno u situaciji kada se sektor i dalje financijski nije oporavio od gubitka iz 2020.”, zaključuje Ostojić.

O prijavama na te natječaje izvijestit će krajem ovog tjedna Ministarstvo turizma i sporta.

Riječ je o javnim pozivima za ulaganje u turističku infrastrukturu vrijedni 2,2 milijarde kuna, podijeljenih u dva poziva: “Jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma” i “Regionalna diverzifikacija i specijalizacija hrvatskog turizma kroz ulaganja u razvoj turističkih proizvoda visoke dodane vrijednosti”.

Od ukupnih sredstava, za projekte javne turističke infrastrukture predviđeno je 930 milijuna kuna, za što su se mogli prijaviti gradovi, županije, zdravstvene i druge javne ustanove te javna trgovačka društva, dok je za poduzetnike (velike i male u turizmu, pa i privatne iznajmljivače) predviđeno 1,25 milijardi kuna za poticanje njihove zelene i digitalne tranzicije, podizanje kvalitete smještaja i turističke infrastrukture.

Dijeli