Moderne turiste privlači autentičnost i ekološka očuvanost

U potrazi za novim iskustvima posjetili smo Brodsko-posavsku županiju koja najavljuje niz atraktivnih i inovativnih projekata koji privlače turiste koji sve više vremena žele boraviti u prirodi

Piše: Alma Radoš, PR i marketing ekspert

Privlačna i ugodna za život, tako brodsko-posavski župan Danijel Marušić vidi svoju županiju koju sve više otkrivaju domaći i strani gosti. Trend turističkog rasta prisutan posljednjih nekoliko godina, nakratko je zaustavila pandemija, no optimizam se vratio ovog proljeća kada je Brodsko-posavska županija bila domaćin Međunarodne regate u kajak kanuu i prvenstva Hrvatske u supersprint duatlonu.

„Evidentno je da kvalitetne sportske i turističke manifestacije generiraju dobre turističke rezultate. Kako se s toplim vremenom popravila epidemiološka sitracija nadamo se da ćemo realizirati i većinu manifestacija. Sve velike manifestacije motiv su dolaska posjetitelja u našu Županiju i iznimno nam je važno da se održe”, ističe župan Marušić.

Županija kontinuirano ulaže u razvoj turističkih sadržaja, proizvoda i infrastrukture pa je nedavno najavljen projekt Prirodni i kulturni resursi u funkciji turizma koji na inovativan način objedinjuje turizam, kulturu, školstvo i zaštitu okoliša. Projektom se u turističku funkciju stavljaju zaštićena područja uz rijeku Savu. Zbog autentičnosti i ekološke očuvanosti iznimno su zanimljiva modernim turistima koji sve više vremena provode u prirodi.

„U fazi smo izrade projektno-tehničke dokumentacije za tri lokacije: Kulturno- obrazovne zone za djecu i mlade ‘Šištat’, Centra za posjetitelje ‘Prašnik’ i Info centra ‘Dvorina’. Projekt vrijedan oko 6,5 milijuna kuna, sufinancira se s više od 5,5 milijuna kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Nositelj projekta je Brodsko-posavska županija, a partneri su Javna ustanova ‘Natura Slavonica’, Općina Sibinj i Općina Klakar. Do kraja studenoga 2023. zaštićena područja Prašnik i Gajna napokon će dobiti turističku infrastrukturu, a više od 18 hektara bivšeg vojno-skladišnog kompleks u Gromačniku postat će kulturno-turističko-obrazovni centar“, kaže župan.

AUTENTIČNO, AUTOHTONO I ZELENO

I direktorica TZ Brodsko-posavske županije Ružica Vidaković kaže kako ovaj dio Hrvatske itekako može zadovoljiti zahtjeve turista u potrazi za autentičnim, autohtonim i zelenim oazama. To je vidljivo i iz porasta noćenja na salašima, OPG-ovima i rančevima, na kojima je od početka godine do kraja svibnja ostvaren porast noćenja veći od 300 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. U ovom segmentu ponude leži veliki potencijal, zaključuje Vidaković.

Od zidina starog Cernika, do graničarskih čardaka uz Savu, od jednog do drugog seoskog domaćinstva, ranča ili kuće za odmor, slavonska Posavina idealna je destinacija za sve željne punjenja baterija na drugačiji način.

„Brodsko-posavska županija jednostavno poziva da otkrijete njene skrivene kutke, podalje od stresa i vreve asfalta. Prekrasna priroda, bogata trpeza, domaćini kojima je gostoljubivost način života i tradicije, kombinacija su koja ovaj kraj čine vrijednim ne samo usputnog stajanja, nego i zadržavanja. Pitomi krajolici posavske nizine i slavonskih brežuljaka idealna su scenografija za odmor“, ističe direktorica županijskog TZ-a.

NOVI VIZUALNI IDENTITET

Tradicijska arhitektura, vrhunska gastronomija, rijeka Sava i graničarska povijest brodsko-posavskog kraja temelj su novog, modernog vizualnog identiteta Turističke zajednice Brodsko-posavske županije, nedavno predstavljenog u Eko-etno selu Stara Kapela. Osnovni element logotipa tamno je plave boje i asocira na rijeku Savu, izveden je u rotiranom obliku početnog slova županije, a stilizirani elementi u toplim bojama predstavljaju prozore štaglja, koji i danas krasi gotovo svako dvorište u ovom dijelu Hrvatske.

„Novi logotip decentan je i moderan u isto vrijeme, primjenjiv je u izvornom obliku i na modularan način i odražava novi doživljaj tradicijskih vrijednosti našeg kraja. Temeljen je na Strateškom marketinškom planu turizma Slavonije s planom bredniranja od 2019. do 2025., kojeg je financiralo Ministarstvo turizma i sporta, a izradio ga je Institut za turizam i u kojem se naše područje opisuje kao susret svjetova i kultura“, ističe Vidaković.

Čuvari prirode, baštine, okusa… Osnovnom logu pridružene su još tri varijante sa sloganima Čuvari prirode, Čuvari baštine i Čuvari okusa. Tako su objedinjeni najjači turistički aduti koji se komunikacijski temelje na povijesnoj činjenici da su stanovnici ovog dijela Hrvatske bili čuvari granice. U ovo kontekstu riječ čuvari sama je po sebi topla i budi pozitivne emocije. Timu Lollipop komunikacija koji potpisuju idejno rješenje, kreativnu komunikaciju i brending vizualnog identiteta, pridružila se grafička dizajnerica Vedrana Knez.

„Za predstavljanje novog logotipa i novih slogana odabrano je pitoreskno Eko-etno selo Stara Kapela, sjajna destinacija za urbane putnike u potrazi za seoskom idilom. Nema ljepše kulise od tradicijske arhitekture i prekrasne prirode, a tu su i tipične slavonske delicije po kojima smo nadaleko poznati“, kaže Vidaković.

NOVA ERA U TURIZMU

Novi vizualni identitet na simboličan način otvara i novu eru turizma u Brodsko- posavskoj županiji. Rješavanjem kritične dionice plovnog puta na relaciji Jaruge–Novi Grad, napokon će se stvoriti preduvjet za razvoj riječnog kruzinga na Savi, a do 2022. u Slavonskom Brodu trebalo bi biti izgrađeno moderno putničko pristanište vrijedno više od 17 milijuna kuna.

Dio je to velikog projekta sufinanciranog sredstvima EU u sklopu kojeg će se obnoviti i stari brod s restoranom, dvoranom za sastanke, edukativnom dvoranom za učenike i suvenirnicom koji će biti usidren u pristaništu. Zbog problema s plovnosti Sava je godinama bila zapostavljena, a njezin turistički potencijal neiskorišten.

Za usporedbu, osim što se na Dunavu i Dravi razvija jednodnevni izletnički turizam i plovidba izletničkim brodovima, u putničkim pristaništima na ovim rijekama 2019. pristalo je više od 600 riječnih kruzera. Brodsko-posavska županija čitavom duljinom leži na rijeci Savi i vrijeme je da se ovaj prirodni turistički potencijal iskoristi u najboljem obliku, zaključuje Ružica Vidaković.