Pred restoranima je vrijeme transformacije

Za uspješno poslovanje neophodno je da ugostitelj koristi barem jednu ili dvije platforme za online naručivanje te da nudi izravno online naručivanje na svojoj web stranici. Gost koji jednog dana naruči izravno putem web stranice restorana, sljedećeg bi dana u njemu mogao rezervirati stol.

Godina 2023. ima potencijal biti transformativna za restorane, s mogućnošću uvođenja novih inovacija. Kod brojnih ćemo restorana primijetiti sličan obrazac ponašanja – oni nastavljaju činiti više s manje, a sve kako bi prebrodili ekonomsku neizvjesnost i ispunili povećana očekivanja gostiju.

Srećom, čak i ako potrošači manje objeduju u ugostiteljskim objektima, njihova želja da maksimalno iskoriste svaku prigodu pomoći će restoranima da prežive ovo vrijeme. Glavni izazov i dalje će biti nedostatak radne snage, što će ograničiti mogućnosti restorana da isporuče dodatnu razinu usluge najvišeg standarda te će se tražiti od tehnologije da popuni praznine.

Doći će do konsolidacije tehnoloških rješenja restorana u sveobuhvatne platforme koje mogu iskoristiti odobrene podatke o gostima za izgradnju personaliziranih odnosa s njima, pružajući iznimna iskustava što će dovesti do povećanja ponovnih posjeta i narudžbi.

Također se počinje uočavati zanimljivo ponašanje potrošača kada je u pitanju objedovanje u restoranima u odnosu na dostavu – primjetan je broj onih koji tijekom tjedna naručuju dostavu ili sami dođu po gotov obrok i odnesu ga kući pojesti dok u restorane dolaze jesti vikendom.

Ove će godine granica između objedovanja unutar ili izvan ugostiteljskog objekta postati još nejasnija, ali će biti zanimljivo pratiti potražnju potrošača s obzirom na to da se industrija vraća punom snagom.

VIŠEKANALNI PRISTUP NARUČIVANJA

Jedan od najvećih pomaka u 2022. bio je način na koji su gosti tražili restorane putem novih i neočekivanih kanala, poput TikToka. Zapravo, u jednoj studiji iz 2022., 53 posto milenijskih korisnika TikToka reklo je da su posjetili restoran nakon što su ga vidjeli na platformi društvenih medija, što pokazuje snagu novih platformi u pokretanju poslovanja.

U ovoj godini restorani nastavljaju tražiti platforme koje susreću goste na svakom pojedinom kanalu i dodirnoj točki te potom putem njih mogu komunicirati s restoranom. Broj ugostiteljskih objekata koji koriste platforme društvenih medija za promicanje svog restorana, svakim je danom sve veći, i nastavlja rasti u ovoj godini.

Za uspješno poslovanje neophodno je da ugostitelj koristi barem jednu ili dvije platforme za online naručivanje te da nudi izravno online naručivanje na svojoj web stranici. Gost koji jednog dana naruči izravno putem web stranice restorana, sljedećeg bi dana u njemu mogao rezervirati stol. Bilo da se te odluke donose u odvojenim prilikama ili istovremeno, restorani sada nemaju izbora nego učinkovito upravljati ovim dijelom svog poslovanja.

Restorani će dodatno prihvatiti višekanalni pristup kako bi pomogli gostima da rezerviraju na više načina te će koristiti integracije sa stranicama poput Googlea kako bi pojednostavili put svojih kupaca od otkrivanja restorana do dovršene online narudžbe. Baš kao što je višekanalno naručivanje dostave sada norma u industriji, i restorani će koristiti istu taktiku s rezervacijama kako bi stvorili bolje iskustvo gostiju i razvili veću odanost kupaca.

NEDOSTATAK RADNE SNAGE OBLIKUJE INDUSTRIJU

Restorani su ove godine zabilježili nevjerojatnu potražnju, no često su bili suočeni s nedostatkom osoblja koje bi je u potpunosti iskoristilo. Unatoč stalnom rastu poslova, broj zaposlenih u restoranima još uvijek zaostaje za brojkama prije pandemije. Kao rezultat toga, rješavanje problema s nedostatkom radne snage bit će glavna briga za restorane koji žele ojačati svoju osnovnu djelatnost.

Gosti restorana uglavnom će biti ravnodušni prema ovim izazovima s osobljem te će i dalje očekivati da dobiju personaliziranu pažnju kada ručaju u svojim omiljenim restoranima, uz manje tolerancije prema lošijoj usluzi. Kako bi premostili jaz između ograničenja radne snage i iznimnih iskustava gostiju, restorani će morati sve više usvajati tehnologije automatizacije kako bi pojednostavili rad.

Ugostitelji će se više oslanjati na tehnologiju upravljanja gostima kako bi riješili ovaj problem, koristeći je za automatizaciju zadataka učinkovitosti i prikupljanje podataka o svojim gostima kako bi lakše mogli izgraditi dublje odnose s njima, a sve to dok povećavaju prihode i profitabilnost te olakšavaju život svom osoblju.

 

1. JELOVNIK VOĐEN INTELIGENCIJOM
Mijenja se percepcija kupaca o jelovniku od kojega žele više od naziva ili opisa proizvoda i cijene. Kupci koji vode brigu o zdravlju žele znati broj kalorija i zdravstvenu vrijednost hrane koju naručuju. Neki bi htjeli znati podrijetlo sastojaka koji se koriste za izradu hrane koju naručuju. Drugi aspekt jelovnika hrane vođenih inteligencijom je mogućnost predviđanja stavki na temelju preferencija potrošača, podataka o prodaji i prošlih trendova potrošnje. Ne samo da će to pomoći u smanjenju otpada hrane, već će također osigurati da se relevantne namirnice poslužuju u skladu s trenutačnim zahtjevima.

2. POBOLJŠAN ANGAŽMAN KUPACA KROZ DIGITALNE PROGRAME VJERNOSTI
Važnost zadržavanja kupaca nikada se ne može potkopati, posebno u industriji restorana brze hrane. Prošli su dani u kojima su ljubazni pozdrav ili prijateljsko ponašanje bili dovoljni da bi kupci ostali angažirani. U ovom digitalnom dobu sve se svodi na iskorištavanje podataka i poticanje kupaca na lojalnost brendu.

3. ISKORIŠTAVANJE TEHNOLOGIJE ZA POSLOVANJE RESTORANA
Jedna od najznačajnijih digitalnih transformacija koja se očekuje je veliki pomak prema implementaciji tehnologije za upravljanje poslovanjem restorana. Restorani su tradicionalno koristili papirnati dnevnik ili dnevnik upravitelja kako bi osigurali poštivanje SOP-a i provođenje potrebnih inspekcija prema rasporedu. Pandemija Covida zapravo je doprinijela donošenju promjene u perspektivi većine restorana koji su koristili tradicionalni pristup temeljen na papiru. Iako je velik broj objekata već počeo koristiti tehnologiju za standarde robnih marki, sigurnost hrane, revizije restorana, održavanje objekata i opreme te zadržavanje gostiju, sada svjedočimo značajnom pomaku s papirnatog na digitalno.

4. ROBOTSKA TEHNOLOGIJA POKREĆE AUTOMATIZACIJU U RESTORANIMA
Koliko god ovo zvučalo zanimljivo, zapravo je stvarnost da su restorani počeli koristiti robotsku tehnologiju za pripremu hrane, posluživanje kupaca, pa čak i upravljanje odjavama. Iako roboti nikada ne mogu uistinu zamijeniti osobne interakcije koje zaposlenik može pružiti, to je tehnologija koja se implementira. Uzimajući u obzir stalne probleme s radnom snagom i visoku fluktuaciju zaposlenika, robotska tehnologija zapravo pruža održivo rješenje za osiguranje operacija s minimalnim brojem osoblja i osiguravanje točnosti prema SOP-u.

5. DIGITALNA RJEŠENJA ZA OBUKU ZAPOSLENIKA
Digitalno rješenje za obuku zaposlenika omogućuje praćenje napretka u stvarnom vremenu, automatsko dodjeljivanje tečajeva i pruža intuitivna izvješća za razumijevanje kompetencija i skupa vještina u cijeloj organizaciji. Za trenere, menadžere i izvršni tim ove su informacije ključne za osnaživanje zaposlenika da rade bolje i da ih zadrže. Najvažniji aspekt ovih digitalnih rješenja je da se mogu implementirati u svim veličinama organizacije. Bilo da se tim sastoji od 20 ili 200 zaposlenika, potrebe za obukom svakog zaposlenika mogu se učinkovito zadovoljiti.

Digitalna transformacija je investicija, a ne trošak

Sve je u perspektivi kada se radi o implementaciji bilo kojeg procesa, tehnologije ili alata u tvrtki. Iako neki to mogu smatrati dodatnim troškom, to je u stvarnosti ulaganje koje će samo dodati vrijednost poslovanju, stvoriti više prilika za rast i osigurati usklađenost s trenutačnim trendovima digitalne transformacije. Implementacija tehnologije je neizbježna i nema načina zaobići je. Što je prije restorani prihvate, mogu biti spremniji ispuniti očekivanja gostiju i njihove promjenjive zahtjeve.