Prilagodite svoje poslovanje kako biste spremno dočekali putnike 2024.

Putnike koji vole istraživati kulinarska blaga ne zanimaju najnoviji kulinarski trendovi, već očuvanje vrhunskog umijeća pripreme tradicionalnih jela i uz pomoć gastro turizma žele doživjeti jedinstvenu povijest, geografska obilježja i namirnice zaslužne za jedinstvenu kuhinju koja će probuditi njihova osjetila

Dok je putovanje nekada bilo način bijega od života, Booking.com objavio je istraživanje koje pokazuje da 2024. godine putovanje jest život. Više od tri četvrtine (78%) putnika otkriva da na odmoru najviše osjećaju da žive punim plućima, a njih 68% kada se vrate kući žele biti sličniji sebi dok su bili na odmoru.

Tome je tako jer ih 68% misli i da je njihova najbolja verzija ona na odmoru. Osim toga, 2024. je godina velikih promjena koje sa sobom nosi umjetna inteligencija, pa putnici sve češće upotrebljavaju tehnologiju za svakodnevne poslove, zbog čega im ostaje više vremena za pomicanje granica mašte, povezivanje s vlastitom intuicijom i organiziranje uzbudljivijih iskustava.

Da bi istražio kako će putovanja ljudima omogućiti bijeg od rutine svakodnevice i život punim plućima, Booking.com proveo je istraživanje na više od 27.000 putnika iz 33 zemlje i teritorija te ih kombinirao s vlastitim podacima koje je stekao kao vodeća online platforma za putovanja radi otkrivanja sedam predviđanja za putovanja u 2024.

1. Ljubitelji alternativnih identiteta

Godine 2024. putnici će više osjećati da žive punim plućima kada na odmoru izmisle svoj alternativni identitet, a više od trećine (37%) putnika ljudima koje sretnu na putovanjima pričat će izmišljene priče o svom stvarnom životu. Ti ljubitelji alternativnih identiteta obožavaju uzbuđenje koje im pruža utjelovljivanje svoje verzije 2.0 i trude se izmisliti svoju najbolju sliku, pri čemu ih više od tri petine (62%) uživa u anonimnosti putovanja i prilici da budu netko drugi. Dvije trećine (68%) ispitanika smatra da su na odmoru najbolja verzija sebe jer mogu odbaciti inhibicije i prigrliti nove aspekte svojih osobnosti.

2. Ljubitelji hladnijih podneblja

Vrućina je službeno dostigla vrhunac uz paklene temperature koje živu u termometrima podižu na rekordne razine i uzrokuju toplinske valove diljem svijeta. Zbog nesnosnih vrućina povećava se broj putnika koji traže hladnija podneblja da bi se revitalizirali i osvježili. Većina putnika (51%) smatra da će u 2024. klimatske promjene utjecati na način na koji planiraju odmor, a više od polovice (56%) izjavilo je da će zbog nesnosnih vrućina na bližim odredištima odmor iskoristiti da se rashlade negdje drugdje.

Kako se ljudi budu odlučivali za odmor fokusiran na vodu, nova općeprihvaćena verzija meditacije ubrzo će postati osviješteno uranjanje u vodu, koje kombinira trenutačno vrlo popularno plivanje u divljini i krioterapiju. Taj novi oblik wellness putovanja koji budi osjećaj života punim plućima potaknut će povećanje popularnosti plutajuće joge, vodenih zvučnih kupki i meditacije na snijegu, baš kao i odmarališta za krioterapiju, podvodnih hotela i mermanije, pri čemu voda neće više biti u pozadini, već glavni sadržaj.

3. Putnici koji sve prepuštaju slučaju

Godine 2024. bit će dovoljno samo doći na odredište. Putnici se na odmoru sve češće žele prepustiti elementu iznenađenja, istražiti nepoznato i uputiti se u neistražena područja, pri čemu ih više od polovice (52%) želi rezervirati putovanje iznenađenja na kojem je sve osim odredišta nepoznato do dolaska.

Intuitivno pustolovan putnik iz 2024., koji želi pobjeći od monotonije svakodnevice i aktivno izbjegava ukalupljena iskustva, ne želi standardizirani odmor, njih 56% želi skrenuti s utabanih staza, a trećina (34%) ih želi putovati s njima nepoznatim osobama. Ti putnici koji žele sve prepustiti slučaju umjesto rigoroznog planiranja preferiraju slučajne susrete i nenadana iskustva, odriču se kontrole radi spontanog pristupa i životni im je moto carpe diem.

Većina putnika (55%) ne želi strogo definirane planove prije putovanja u 2024. da bi mogli ići kamo god ih vjetar odnese, a više od dvije trećine (69%) ih preferira putovati samo uz okvirne planove da bi ih mogli mijenjati prema trenutačnom raspoloženju.

4. Istraživači kulinarskih blaga

Istraživači hrane u 2024. na odmoru će temeljito istraživati povijest hrane da bi otkrili nova kulinarska blaga, a gotovo dvije trećine (61%) putnika više nego prije zanima povijest nezaobilaznih delicija na odredištu. Istraživače kulinarskih blaga ne zanimaju najnoviji kulinarski trendovi, već očuvanje vrhunskog umijeća pripreme tradicionalnih jela i uz pomoć gastro turizma žele doživjeti jedinstvenu povijest, geografska obilježja i namirnice zaslužne za jedinstvenu kuhinju koja će probuditi njihova osjetila. Četiri od pet (81%) putnika želi isprobati autohtonu kuhinju u 2024. i tradicionalni okusi u središtu su njihova interesa, pri čemu prednost daju manje zastupljenim stvarima i otkrivanju tajni kultura koje su možda nestale ili zaboravljene u drugim dijelovima svijeta.

5. Putnici fokusirani na kvalitetu života

Kada im usred globalne nestabilnosti i iznimno užurbanog svijeta stvari kod kuće počinju izmicati kontroli, putnici čiji je život u rasulu rezerviraju specijalizirana putovanja fokusirana na samopoboljšanje da bi ponovno počeli živjeti onako kako zaista žele. Novo doba turizma fokusiranog na spavanje, primjerice, otvara vrata stručnjacima za spavanje i vrhunskoj tehnologiji radi pružanja usluga za 58% putnika koji u 2024. žele putovati da bi se fokusirali isključivo na neometano spavanje. Potaknuti da još više promijene svoj ‘stvarni’ život, polovica svih putnika (51%) otkrila je da bi im 2024. bio privlačan minimalistički način života agrarnih i autohtonih zajednica koji podrazumijeva samodostatnost. Osim povratka osnovama, fokus je na boljoj ravnoteži s prirodom i vremenskim uvjetima radi resetiranja svakodnevnog života kod kuće.

6. Ljubitelji à la carte luksuza

Putnici će u 2024. primjenjivati trikove za uštedu novca da bi smanjili troškove i pritom odmore podigli na višu razinu à la carte luksuzima uživajući u putovanjima u ulozi bogataša, barem nakratko. Više od polovice (56%) putnika tražit će informacije i savjete od umjetne inteligencije dok su na odmoru da bi brzo i jednostavno poboljšali iskustva predloženim popratnim sadržajima i ponudama.

Uz to, polovica (50%) putnika u 2024. namjerava birati odredišta na kojima su troškovi života niži nego u njihovu domicilnom boravištu dok su putovanja na odredišta u blizini opcija za one koji će tražiti lažna luksuzna putovanja po povoljnoj cijeni (43%). Polovica putnika bit će spremni platiti dnevne propusnice za upotrebu sadržaja u hotelu s pet zvjezdica umjesto boravka u njemu, a sličan broj roditelja (47%) u 2024. planira svoju djecu na školskim praznicima povesti na putovanje izvan vrhunca sezone da bi bolje rasporedili novac.

7. Osviješteni estete

Nekoć riječi održivo i otmjeno nisu nužno bile sinonimi, a riječi ‘ekološko putovanje’ prizivale su slike zastarjelih kampova. Prošla su vremena kada su se komfor i izuzetan dizajn povezivali isključivo s pretjerivanjem i ekstravagancijom jer sada sve više hotela i drugih jedinstvenih smještajnih objekata nudi inventivne, ali estetski atraktivne odgovore na značajne ekološke i društvene izazove.

Gosti istančanog ukusa u potrazi su za impresivnom arhitekturom s ekološkim značajkama u svojoj srži, pri čemu ih više od polovice (53%) traži smještaj s impresivnim inovacijama u pogledu održivosti. Tri petine (60%) želi ih vidjeti održivost na djelu, dok ih gotovo dvije trećine (65%) na odmoru želi vidjeti prirodu prenesenu u zatvoreni prostor uz zelene prostore i biljke u smještajima.

Veliki broj putnika zainteresiran je za održive aplikacije za putovanja u kojima mogu otključati nagrade (60%), kao što su iskustva s lokalnim stanovništvom u manje poznatim područjima (47%) ili posjete udaljenim lokacijama kojima turisti inače imaju ograničen pristup (44%). Osviješteni esteti podsjetnik su da je moguće ponijeti kući sve dojmove s odmora, ali i izražen osjećaj svrhe radi dublje povezanosti s okolišem i lokalnim zajednicama po povratku kući.