Smart Tourism Meet Up i PLACE2GO pokazali snažnu sinergiju

Foto: Samir Cerić Kovačević

U petak 8. travnja 2022. održani su 4. susreti o pametnom turizmu, kreativnom razvoju i budućnosti turizma SMART TOURISM Meet Up na B2B danu najvećeg hrvatskog međunarodnog sajma turizma PLACE2GO. Arena Zagreb danas je bila ispunjena turističkim profesionalcima i zaljubljenicima u turizam, koji su svojom brojnošću pokazali koliko su susreti uživo svima nedostajali.

Suradnja nekoliko vodećih organizatora uspješnih evenata u turizmu (Julius Rose/Turizam365, HTI konferencija i Sajam PLACE2GO) pokazuje kako je sinergija i pozitivna suradnja moguća i poželjna u hrvatskom turizmu te kreativnim pristupom aktivno promiču važnost razvoja i uvođenja noviteta u organizaciju poslovnih evenata. Tome smo mogli svjedočiti, s obzirom da su organizatorica sajma Damjana Domanovac i organizatorica Smart Tourisma Ivana Kolar ukazale na važnost međusobnog podrške i činjenicu da je zajedničkim snagama moguće ostvariti više. Brojni turistički stručnjaci i lideri bili su vrlo zadovoljni i odlično raspoloženi zbog kvalitetnih B2B sastanaka te rasprava o tome kako poslovati u ovih zahtjevnim vremenima.

Sajam je otvorila gospođa Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta RH te naglasila: „Međunarodni sajam turizma PLACE2GO ima promotivni, kulturni i gospodarski značaj za grad Zagreb i Hrvatsku, a nakon dvije godine drago mi je da se ponovo održava uživo. Ublažavanjem mjera polako se vraćamo normalnom životu, a zahvaljujući kvalitetnom vođenju situacije tijekom pandemije, Hrvatska je unatoč svim izazovima ostvarila odlične turističke rezultate te vjerujem da ćemo tako i nastaviti. Pred uskršnje blagdane iznimno nas veseli činjenica da su olakšani uvjeti ulaska u Hrvatsku za građane EU koji čine više od 80% turističkog prometa, a naši ugostitelji sada će moći raditi bez ograničenja i maske više nisu obvezne u turističkim djelatnostima. Smart tourism Meet up danas je bio dodatna prilika za brojne stručnjake iz sektora za razmjenu ideja i razvoja modernog poslovanja u turizmu te da Hrvatsku u razdoblju pred nama želimo pozicionirati kao ekološki, društveno i gospodarski održivu turističku destinaciju“.

Ivana Kolar, direktorica Julius Rose (Foto: Samir Cerić Kovačević)

Partner ovogodišnjeg sajma je Republika Indija, te je Nj. E. Ambasador Raj Kumar Srivastava poručio: „Drago nam je da smo zemlja partner sajma jer možemo predstaviti kako se Indija promijenila u prošle dvije godine. Kad dođete u Indiju, nećete samo upoznati zemlju, upoznat ćete sebe. To je nova Indija te pokušavamo stvoriti partnerstvo između inovacije i ekosustava Indije i Hrvatske.“

Na konferenciji se raspravljalo o pametnom turizmu, koji nije samo skup novih tehnologija, digitalizacija i AI, već je to i kreativni turizam, cjelogodišnji turizam, održivo poslovanje i krizni marketing.

Imali smo priliku čuti iskustva i preporuke o poslovanju u aktualnom i izazovnom periodu opterećenom svjetskim krizama od ključnih turističkih stručnjaka domaćeg i EU turizma, kao što su Robert Dee, direktor New Deal Europe UK, Kristian Šustar, direktor razvoja Uniline, Hajdi Ćenan, suosnivačica i direktorica AI startupa airt, Oliver Kesar, redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu Zagreb, Ivan Rendulić, direktor RexRea, Jelena Holenko Pirc, vlasnica agencije Lynx and Fox, Saša Muminović, predsjednik SLO CRO Poslovnog kluba, Matko Marohnić, konzultant u Horwath HTL, i Adem Braco Suljić, direktor MEETEX Summita. Planove razvoja turizma i očekivanja aktualne turističke godine predstavili su: Sandra Herman, državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Karmen Novarlič, voditeljica odjela za poslovnu komunikaciju Slovenske turistične organizacije i Tomislav Fain, predsjednik Hrvatske udruge putničkih agencija.

Ivana Kolar i Nikolina Brnjac (Foto: Samir Cerić Kovačević)

Kristjan Staničić istaknuo je dinamično mijenjanje turističkih trendova kojima svjedočimo, poput sve veće popularnosti last minute rezervacija, outdoor ponude, atraktivnosti luksuznog smještaja, a primjetan je i trend otkrivanja malih destinacija. „Trendovima se treba prilagođavati u smislu promocije, ali i povezivanja s drugim tržištima. Fokus smo stavili na digitalizaciju, dostupnost kroz digitalne kampanje i platforme. Prilike na tržištu i novi trendovi vode i usmjeruju da budemo proaktivni“, rekao je Kristjan Staničić.

Smart Tourism Meet Up je nastao 2020. godine za vrijeme prvog velikog „lock downa“ kao prva virtualna konferencija u turizmu u SEE, a ove godine konferencija se odvijala hibridno, i uživo i online.

„Do sada smo ugostili brojne stručnjake te u svakom izdanju Meet Up donosi nova znanja, inicijative i rasprave o pametnim aspektima turizma, novim tehnologijama, održivom poslovanju, novim oblicima turizma i drugim trendovima. Krize kojima smo izloženi testiraju naše strategije, ali i donose prilike za promjene i unapređenja. O nama ovisi kako ćemo reagirati. Stoga je vrlo važna komunikacija, razmjena mišljenja, dijeljenje iskustava i učenje jednih od drugih. To je najbolji put za suočavanje s krizama, kao i za traženje učinkovitih rješenja. Jednostavno, jer nam je potreban redizajn razmišljanja, funkcioniranja i poslovanja, kako bismo se razvijali te (p)ostali uspješni“, Ivana Kolar, organizatorica Meet Up-a.

PLACE2GO je najveći turistički sajam u Hrvatskoj, prvi puta održan 2012., s pauzom 2020. i 2021. godine zbog Covid19. Sajam okuplja veliki broj izlagača (do sada preko 500 izlagača iz 34 zemlje svijeta) i traje 3 dana – od 8. do 10. travnja 2022. Petak je tradicionalno rezerviran za B2B susrete, a vikend za B2C.

anelisti konferencije Smart Tourism Meet Up (Foto: Samir Cerić Kovačević)

„Formula dugovječnosti najvećeg turističkog sajma u Hrvatskoj je zanimljiv sadržaj u svima prihvatljivoj formi – formi osobnih susreta. Svi koji radimo u turizmu naviknuti smo širiti mrežu kontakata i stjecati nova znanja kroz sajmove i popratne skupove. Nakon dvije godine virtualnih susreta omogućili smo izlagačima da na poslovnom danu, upoznaju kolege. Želja za osobnim susretima sada posebno dolazi do izražaja i vjerujemo kako će naš 9. sajam do kraja ovog vikenda izazvati značajnu posjećenost i interes“, rekla je Damjana Domanovac, direktorica sajma PLACE2GO.

Suorganizator SMART TOURISM Meet Up-a je SLO CRO Poslovni klub, a predsjednik kluba Saša Muminović rekao je: „Upravo ovakve konferencije pomažu u oblikovanju turizma budućnosti. S obzirom na značaj turizma u slovenskomi hrvatskom gospodarstvu SLO CRO Poslovnom klubu je zadovoljstvo sudjelovati i poduprijeti ovakvu konferenciju.“

Glavni sponzori Meet Up-a su ECOINA, Control Comm, Terme Tuhelj, Hyper dizajn i Light komunikacije. Pokrovitelj SMART TOURISM Meet Up-a i međunarodnog sajma turizma PLACE2GO je Ministarstvo turizma i sporta RH. Generalni sponzor PLACE2GO je Turkish Airlines, a ostali sponzori su Hrvatska turistička zajednica, Grad Zagreb, Turistička zajednica Grada Zagreba i SIXT rent-a-car.