Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić izvijestio je kako Dubrovačko-neretvanska županija bilježi pozitivan trend sezone, ostvarivši u prvom dijelu srpnja 95 posto noćenja i dolazaka u odnosu na 2019. godinu, što je u hrvatskom prosjeku.
Staničić je dodao kako je Hrvatska od početka godine na 94 posto noćenja u odnosu na 2019. godinu, a Dubrovačko-neretvanska na oko 80 posto. Posebno je istaknuo povratak Britanaca, koji su ponovno najbrojniji gosti najjužnije hrvatske županije.
“Ove godine smo imali puno intenzivnije zračne linije s tog tržišta. Nijemci su drugi, a Amerikanci treći, što je posljedica izravne zračne linije United Airlinesa New York-Dubrovnik. Vjerujem da će otvaranje Pelješkog mosta značiti bitan korak u turizmu cijele županije, jer će se Dubrovnik, Pelješac i dolina Neretve približiti ključnim tržištima. U budućnosti ih trebamo zajedno još snažnije promovirati”, rekao je Staničić.
Staničić je u Cavtatu održao koordinacijski sastanak s predstavnicima turističkih zajednica iz Dubrovačko-neretvanske županije. Istaknuo je kako bi nastavak sezone trebao biti u istom pozitivnom trendu približavanja 2019. godini, dok bi se do kraja godine moglo ostvariti očekivanih 90 posto turističkog prometa iz rekordne 2019. godine.
“Vjerujem da ćemo brzo doći do milijun turista dnevno i biti na vrhuncu kroz idućih nekoliko tjedana. Dobre su najave i za posezonu. Neki avioprijevoznici su već na početku sezone redove letenja produžili i na jesenske tjedne, a očekujemo i povratak kongresnog turizma koji je za jug Hrvatske jako bitan”, naveo je Staničić.
Kao ključan izazov Staničić je izdvojio problem radne snage, ali i pripremu turističke sezone 2023. „Ključno je dobro odraditi ovu sezonu i pripremiti iduću, jer su globalne turističke okolnosti jako povezane i osjetljive. Zrcale globalnu geopolitičku situaciju. Moramo pratiti ta zbivanja, ali i biti fleksibilni u pripremi iduće sezone. U ovom trenutku nitko ne može predvidjeti što će biti na jesen, a kamoli dogodine”, objasnio je Staničić.
Staničić je poručio kako se u budućnosti Hrvatska želi odmaknuti od suhoparnog brojanja dolazaka i noćenja. „Strateški marketinški plan hrvatskog turizma, koji je u izradi, promovirat će Hrvatsku kao cjelogodišnje održivo turističko odredište. Cilj je turistički promet disperzirati na što duže razdoblje turističke godine, a da oživimo manje razvijena odredišta, ponajprije na kontinentu, s održivosti i očuvanjem okoliša na prvom mjestu”, rekao je Staničić.
Na koordinaciji je, između ostaloga, predstavljen dosadašnji tijek izrade Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma za razdoblje do 2026. godine, čiji se dovršetak očekuje u jesen, a govorilo se i o skorašnjim promjenama koje će nastupiti s uvođenjem eura i ulaskom u schengenski prostor. Riječi je bilo i o natječajima za turistički nedovoljno razvijena područja te o unaprijeđenju sustava eVisitor.