Trendovi: Manje je više – novi koncept uživanja u vinu

28

I dalje će rasti popularnost pjenušavih i ružičastih vina, veganska će biti sve traženija, butelje bi se uskoro mogle dostavljati dronom, a in su vina s manje alkohola

Piše: Alma Radoš, PR i marketing ekspert

Budućnost će biti sjajna za pjenušava vina, osobito ona proizvedena u malim vinarijama i do sada manje popularnim regijama, poput središnje i istočne Europe. I dalje će rasti popularnost rose vina dok će klasik među vinima, chardonnay, unatoč činjenici da se trendovi mijenjaju, još uvijek imati značajan dio u tržišnoj utakmici, tvrde vodeći svjetski enolozi. Kažu kako već raste zanimanje za vina s nešto nižim udjelom alkohola, kao i za alternativnim alkoholnim proizvodima na bazi vina, koja u prosjeku imaju pet do šest posto alkohola.

VAŽAN UGOĐAJ UŽIVANJA

Manje, ali bolje! – bit će glavna krilatica među vinoljupcima, tvrde stručnjaci koji prate vinsku scenu. To se ne odnosi samo na kvalitetu vina, već i sam ugođaj uživanja u vinskim kapljicama. Tako će jačati koncept vina kao dijela obroka; promišljena, umjerena konzumacija usmjerena na hranu i „društvo dijeljenja“, zajedničko kuhanje, pa i zajedničko uživanje u hrani i vinu, a sve u granicama dobrog ukusa. Pit će se manje alkohola, ali će se uživati u društvu i kvalitetnim lokalnim proizvodima. To se već sada osjeti na policama trgovina na kojima je sve više vina odlične kvalitete i vrlo pristupačnih cijena.

U skladu s novim trendovima tržišta za laganijim i svježijim vinima, i hrvatski proizvođači smanjuju udio alkohola. Primjerice poznata slavonska vinarija Feravino već je prije nekoliko godina smanjila udio alkohola u roseima linija Dika i Classic. „S istim trendom nastavljamo kod još nekih bijelih, ali i crnih vina u ovim linijama te kod naših novih aduta, iznimno traženih pjenušaca Grasecca i Francesce. U prosjeku spuštamo alkohole za jedan do jedan i pol posto. Vina s manje alkohola ne samo da su traženija u ljetnim danima, nego je i ovakav pristup u skladu sa zdravim životom u kojem uvijek ima mjesta za vrhunsku kapljicu ukoliko se u njoj uživa umjereno“, ističe Luka Vrga, član Uprave Osilovca, tvrtke u čijem je sastavu Feravino. 

LJUBAV NA PRVI POGLED

Proizvođači vina moraju se na neki način izdvojiti kako bi se kupac između stotina boca u trgovinama odlučio baš za njihovu. Dizajn etikete itekako može privući kupca i biti presudan pri odabiru vina, osobito kod neodlučnih kupaca ili onih kojima vinska scena nije jača strana.

Da su oblik boce i dizajn etikete iznimno važni potvrđuje i Vrga. U skladu s trendovima, i Feravino je prije dvije godine redizajniralo poznate tradicionalne linije Diku i Miraz i podarilo im modernije etikete inspirirane slavonskim motivima, a novi pjenušci Grasecco i Francesca potpuno su drugačijeg dizajna. Njihova hipsterska, urbana, mladenačka etiketa privlači na prvu i zaintrigirat će i one kojima pjenušac nije prvi izbor.

„Ove moderne pjenušce plasirali smo na tržište prije nešto više od godinu dana i prvi puta su u našim podrumima rađeni charmat metodom. Uz atraktivnu etiketu i maštovita imena, tu su i vrhunske slavonske sorte graševina i frankovka. Pjenušci su privukli mlađu publiku, a kao odlična baza za koktele – i one koji zapravo ne piju pjenušce“, kaže Vrga.

KUPCIMA JE VAŽNA PRIČA

„Ljubitelji vina ne traže samo vrhunsku kvalitetu. Traže puno više – traže priču. Stalo im je do utemeljenosti brenda i njegovog vizualnog identiteta. Slijede ga, o njemu razgovaraju i s njim se identificiraju“, zaključuje Vrga.


A prema najavama marketinških stručnjaka u vinskoj industriji i oni koji nisu poznavatelji vina moći će odabrati nešto po svom ukusu. Naime, uskoro će se proizvoditi boce  s naljepnicama koje ćemo moći skenirati pametnim telefonima i tako dobiti točne informacije kako je, kada i gdje vino proizvedeno.

DOSTAVA DRONOM

Već sada postoje aplikacije preko kojih možete naručiti vino koje vam stiže na kućnu adresu za dva sata. Za očekivati je da će u budućnosti dostava biti još brža. Amazon je u razvojnim centrima u SAD-u i Velikoj Britaniji već počeo raditi na projektu “PrimeAir“, čiji je cilj stvoriti uslugu bespilotne letjelice koja korisnicima može isporučiti određenu robu težine do 2,26 kilograma u roku od 30 minuta, ovisno o njihovoj lokaciji. Danas je to egzotika, ali jednog će dana to definitivno biti jednako normalno kao i svako drugo dostavno vozilo.

„Već nakon pojave prvih dronova na nebu, postalo je jasno da će ove bespilotne letjelice ući u poljoprivredu većom brzinom nego što su u svakodnevicu ušli mobiteli.  Dronovima se danas u  zemljama s razvijenom poljoprivredom kontrolira kvaliteta i stanje vinograda iz zraka, provjerava se količina uroda, pravilnost rasta, zdravstveno stanje, ima li nametnika, također se u stočarstvu kontrolira brojnost stoke na dislociranom pašnjacima… Osim toga dronovi ne troše goleme količine goriva kao traktori, a omogućavaju i snimke vinograda na teško pristupačnim terenima. Ukratko osiguravaju optimalan uzgoj, smanjuju troškove u proizvodnji i čuvaju okoliš“, kaže Luka Vrga.

HRVATSKA I ČUDA TEHNOLOGIJE

Dostava butelja dronom u Hrvatskoj! Zašto ne? Dron je već odradio dio marketinške priče za Feravino. Vrga ističe kako su novom tehnologijom snimali vinogradarske lokalitete iz zraka koji vjerno prikazuju ljepotu naših vinogradarskih položaja.

„Kako pratimo suvremenu tehnologiju i iznimno nam je važna kvaliteta, u skorijoj budućnosti ćemo sigurno koristiti prednosti dronova. Bit će nam od velike pomoći s obzirom da su naši vinogradi na padinama Krndije u okruženju šuma. Jedna smo od rijetkih vinarija  u kontinentalnoj Hrvatskoj koja gotovo sve radove obavlja ručno, uključujući i berbu grožđa što je danas velika rijetkost. A što se tiče dostave vina bespilotnim letjelicima, u Hrvatskoj nažalost nije zakonski regulirano tržište za dostavu dronom. Nadamo se skorim promjenama u korist novih tehnologija. Takvi dronovi trebaju biti kapacitetom veći i jači, no u perspektivi sigurno nas i to očekuje“, zaključuje Vrga.

????????????????????????????????????

VEGANSKA VINA

Apsolutni hit u svijetu su i veganska vina pa ih uskoro možemo očekivati i u ponudi hrvatskih proizvođača koji osluškuje impulse tržišta. Naime, većina vinara shvatila je da su u dobroj poziciji da iskoriste općenito rastući trend eko i bio proizvodnje pa je za očekivati kako je i “veganska“ vina doživjeti svoj rast. Već sada mnogi restorani i barovi u svojoj ponudi žele imati butelje s veganskim simbolima jer to njihovi gosti traže, premda mnogima nije sasvim jasno što to u klasičnim vinskim kapljicama nije po mjeri vegana. Naime, u nekim fazama proizvodnje vina koriste se “sredstva“ životinjskog podrijetla, primjerice albumin (iz bjelanjka jajeta) za bistrenje, što je veganima neprihvatljivo.