Sedam gastro kornera, fotografiranje s tuna kapitalcima, live cooking show, Soul Fingersi, Neno Belan & Fiumensi i Daleka obala obilježili su vrhunac najpoznatijeg hrvatskog tuna festivala
Ovog se vikenda u Poreču održao vrhunac Tunalicious Street Food Festivala. Nakon tri godine pauze, mirisi tune, bogata gastronomska ponuda i vrhunska atmosfera svakog dana festivala privukli su nekoliko tisuća domaćih i stranih posjetitelja te gostiju destinacije.
Od petka do nedjelje trajao je street food program gdje se na sedam gastro kornera pripremalo specijalitete od jadranske tune na razne načine. U bogatoj ponudi Tunaholic Fish Bara, Taike by Sherpa, Street Fooda by Lukas i Valamara tuna se mogla isprobati u jelima kao što su tacosi, ražnjići, steakovi, rezanci i sendviči. Za one koji prednost daju ostalim morskim delicijama, u ponudi su mogli pronaći jela poput paniranih kozica, jakobovih kapica s pjenušcem ili sardine, a dostupni su bili i vege burgeri.
Najtraženiji je ipak bio klasik kao što je tuna burger koji je zaista bio vrijedan čekanja u redu. Uz izobilje hrane, domaći sladoledi na Ema Ice Cream simpatičnom trucku bili su izvrstan slatki dodatak festivalskoj ponudi, a osvježenje se moglo pronaći i u obliku koktela na predivno dekoriranom Aurinom korneru gdje su se s likerima i ginom Aurine proizvodnje vješto pripremala pića poput Teranino Sour, Istrian Mule ili Limoncello i Orancello Spritza.
Prvog je dana na porečkoj rivi veliki interes publike izazvala jadranska tuna teška 50 kilograma koju su osigurali ekspertni lokalni tunolovci, a posebno je popularna bila mogućnost fotografiranja s ulovljenom ribom.
Nakon fotografiranja, chefovi iz porečkog restorana Il Divino demonstrirali su rezanje i filetiranje tune te su na licu mjesta od nje pripremali svježi carpaccio i tartar koje su posjetitelji imali priliku i kupiti. Street food atmosferu dodatno su obogatili i glazbeni nastupi. Zagrijavanje su priredili umaški The Molly band koji su izvodili strane hitove uz gitaru i cahun. Pravi spektakl, Soul Fingerse, najavio je komičar Mario Petreković. Ovaj zagrebački sastav publiku je zabavljao sa svojim Mediterranean Spaghetti Soul koncertom do dugo u noć s hitovima poput Walking on Sunshine, I Feel Good i Baby You Can Drive My Car.
Drugi dan uličnog festivala posjetitelji su mogli fotografirati tunu tešku čak 150 kilograma ulovljenu u istarskom akvatoriju. Radilo se zaista o impresivnom primjerku koji je opravdao reakcije okupljenih. Nakon prezentiranja, tuna je predana u ruke majstorskom dvojcu iz zagrebačkog restorana azijske kuhinje Izakaya. Sushi majstori Reymark Caccam i Mark Anthony Soria napravili su pravi cooking show i pripremili sashimi koji se doslovno razgrabio.
U glazbenom su dijelu večeri svojim pop i rock izvedbama publiku zagrijali Mihael Kvorka i njegov bend. S uspješnicama poput Jump Around, Lonely Boy i drugim pripremili su goste za Nenu Belana & Fiumense koji su se porečkoj publici predstavili nakon dužeg vremena. Belanove pjesme u rock’n’roll stilu pomiješane s mediteranskim melodijama savršeno su se uklopile uz morsku priču festivala, a publika je u riječ znala njegove hitove poput Dotakni me usnama, A gdje si ti i Ludo zaljubljen. Belan je prikladno svoj nastup zaključio „pjesmom sreće“ – Ulicama grada.
Zadnjeg dana, za dobre su se ritmove pobrinuli Side Effects i Daleka obala koja je u gotovo dva i pol sata svirke izvela tek dio svojih mnogobrojnih hitova. Za kraj su publici poklonili izvedbe svima poznatih pjesama 14 palmi i Daleka obala.
Tunalicious festival započeo je sad već davne 2015. godine, a ovogodišnje izdanje bilo je prvo nakon trogodišnje pauze, ovog puta bez natjecanja u lovu na veliku ribu. Unatoč izostanku ribolovnog dijela, festival je tijekom tri dana posjetilo nekoliko tisuća ljudi koji su iskazali veliki interes za gastronomskom ponudom jela od tune. Slobodno možemo zaključiti da se Poreč od prvog izdanja Tunaliciousa etablirao kao „it“ destinacija za big game ribolovne avanture i za tuna gastronomiju, bilo u street food ili u restoranskoj varijanti.
Organizaciju Tunalicious Street Food Festivala potpisuje tvrtka MPG, dok je generalni sponzor najveća hrvatska turistička kompanija Valamar. Podršku pružaju i sponzori domaćini Turistička zajednica Grada Poreča, Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Istarske županije i Grad Poreč, kao i sponzori Pepsi i Karlovačko pivo. Više detalja o festivalu nalazi se na web i Facebook stranicama.