Hrvatska je za vikend premašila brojku od 500.000 turista u jednom danu. Ministrica turizma Nikolina Brnjac objavila je kako prema je podacima iz sustava eVisitor u zemlji za vikend bilo 523.000 turista, od čega 453.000 stranih i 70.000 domaćih. Početkom lipnja, u Hrvatskoj je u prosjeku svakog dana boravilo 100.000 turista.
Uspješnom borbom protiv koronavirusa, koju su prepoznali ključni europski epidemiološki instituti i uvjerljivim pozicioniranjem zemlje u zelenu zonu rizičnosti od zaraze, počeli su masovniji dolasci turista – u nešto više od mjesec dana dnevni prosjek posjećenosti porastao je sa 100.000 na više od 500.000 gostiju.
Podaci iz sustava eVisitor i eCrew otkrivaju da je u prvih pola godine u Hrvatskoj bilo 2,6 milijuna turista, koji su ostvarili gotovo 12 milijuna noćenja, što je oko 54 posto više nego u istom razdoblju 2020. Strani su gosti pritom ostvarili većinu noćenja (9,1 milijuna), pri čemu ih je najviše došlo iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske i Češke.
Destinacija broj jedan i dalje je Istarska županija s 3,6 milijuna noćenja, a slijede Primorsko-goranska s 2,2 milijuna i Splitsko-dalmatinska s 1,8 milijuna. Rovinj je ponovno osvojio titulu najposjećenijeg grada sa 681.000 noćenja, što je 250.000 noćenja više u odnosu na Zagreb. Samo u lipnju, u Hrvatskoj je bilo 1,5 milijuna turista i gotovo osam milijuna noćenja, što je 62 posto više nego u lipnju 2020.
„Iznimno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima turističke 2021. te najavama za iduće mjesece. Očekuje se vrhunac sezone u tjednima koji slijede i svi moramo biti svjesni kako je preduvjet za daljnji nastavak ovakvih rezultata povoljna epidemiološka situacija u Hrvatskoj. Prepoznatljivost Hrvatske kao sigurne destinacije, zbog čega turisti biraju našu zemlju, daje nam priliku i za bolje financijske rezultate te nastavak razvoja turizma, a time i bržeg gospodarskog oporavka“, izjavila ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić izjavio je da je, prema turističkim rezultatima u prvoj polovini ove godine, Hrvatska i dalje u samom vrhu najsigurnijih i najpoželjnijih turističkih destinacija Mediterana: „Samo smo u lipnju imali 60 posto bolji rezultat nego u lipnju prošle godine, a i u najvažnijem smo dijelu turističke sezone u kojemu očekujemo najveći broj stranih turista za koje na tržištima provodimo i pozivnu kampanju “Trust me, I’ve been there”.