U kolovozu 27,5 milijuna komercijalnih turističkih noćenja

Foto: Grgo Jelavic /PIXSELL

U Hrvatskoj je u kolovozu ostvareno 27,5 milijuna komercijalnih noćenja, što je 5,1 posto više nego u istom lanjskom mjesecu, a to je i 37 posto svih komercijalnih noćenja od početka ove godine do kraja kolovoza, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

U usporedbi s kolovozom pretpandemijske 2019. godine, u ovogodišnjem je kolovozu komercijalnih noćenja bilo tek 0,9 posto manje, a turista 7,1 posto manje. Naime, u kolovozu je u komercijalne smještajne objekte došlo 4,4 milijuna turista, što je u odnosu na lanjski kolovoz 7,7 posto više.

Ukupno je, pak, u komercijalnom smještaju u prvih osam mjeseci 2022. boravilo 14,1 milijun turista ili 43 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je 74,5 milijuna noćenja porast od 31,5 posto.

S obzirom na porast cijena komercijalnog smještaja, ne čudi da je u kolovozu 2022. u taj smještaju došlo i noćilo manje domaćih turista nego u kolovozu 2021. – njih 366 tisuća ostvarilo je dva milijuna noćenja, što je 7,5 odnosno 10,6 posto manje nego u kolovozu prošle godine.

Ipak, u odnosu na kolovoz 2019. godine, kako navode iz DZS-a, domaćih je turista u komercijalnom smještaju u kolovozu ove godine bilo 5,6 posto više, a njihovih noćenja 7,1 posto više.

Stranih turista u komercijalni smještaj je u kolovozu došlo četiri milijuna, ili 9,3 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, a ostvarili su 92,7 posto svih noćenja u tom mjesecu ili 25,5 milijuna, čime su u plusu od 6,5 posto u odnosu na lanjski kolovoz. U odnosu, pak, na kolovoz 2019. godine i dalje su u minusu, za 8,1 posto u dolascima, a 1,4 posto u noćenjima.

Među strancima, Nijemci su daleko ispred ostalih s najviše dolazaka u komercijalni smještaj ili 978 tisuća te osam milijuna noćenja, što je 24,4 posto ostvarenih dolazaka stranih turista i 31,2 posto stranih noćenja u kolovozu. U odnosu na kolovoz 2021. godine to je 11,7 posto manje njemačkih turista i gotovo sedam posto manje njihovih noćenja, ali i 26,6 posto više dolazaka i 30 posto više noćenja nego u kolovozu 2019. godine.

U noćenjima u kolovozu ih slijede Poljaci, Talijani, Slovenci i Austrijanci te Česi i Nizozemci, od kojih su jedino Poljaci i Česi manje dolazili nego u lanjskom kolovozu.

Uobičajeno, Istarska županija imala je u kolovozu najviše noćenja, 8,3 milijuna, što je i 30,2 posto svih noćenje u tom mjesecu. Ujedno Istarska županija bilježi porast turističkih noćenja od 3,3 posto u odnosu na kolovoz 2021. godine, a 4,1 posto više u odnosu na kolovoz 2019. godine.

U komercijalnom smještaju Splitsko-dalmatinske županije bilo je 5,5 milijuna noćenja ili gotovo 20 posto od ukupno ostvarenih, što je i 4,5 posto više nego u kolovozu 2021. godine, a 3,5 posto manje nego u kolovozu 2019. godine.

U Primorsko-goranskoj županiji je bilo gotovo pet milijuna noćenja ili 17,6 posto ukupnih turističkih noćenja u kolovozu, a to je 4,4 posto više nego 2021. i gotovo dva posto manje nego u istom mjesecu 2019. godine.

Od vrsta komercijalnog smještaja turisti su u kolovozu 2022. najviše noćenja ili 15,2 milijuna ostvarili su u sobama, apartmanima i kućama za odmor (privatni smještaj), što je i 55,2 posto od ukupnih noćenja, te porast noćenja od 3,4 posto u odnosu na kolovoz 2021., ali i 4,5 posto manje nego u kolovozu 2019.

U kampovima je bilo 6,6 milijuna noćenja ili 24,1 posto od ukupnog broja noćenja u kolovozu. Kampovi su tako ostvarili 5,4 posto više noćenja nego u kolovozu lani, kao i osam posto više nego u istom mjesecu 2019.

Hoteli su na trećem mjestu s 3,8 milijuna noćenja u kolovozu, što je 13,7 posto od ukupnih noćenja. To je ujedno i 9,2 posto više nego u kolovozu 2021., a u odnosu na kolovoz 2019. turistička noćenja u hotelima su na istoj razini.

Ukupno se turistima u kolovozu u Hrvatskoj u komercijalnom smještaju nudilo 415 tisuća soba, apartmana i mjesta za kampiranje, s 1,1 milijunom stalnih kreveta. To je, po podacima DZS-a, 3,5 posto više soba, apartmana i mjesta za kampiranje i tri posto više stalnih kreveta nego u kolovozu 2021. te 2,7 odnosno 3,6 posto manje nego u 2019. godini.

Komercijalni smještajni objekti s više od 14,2 milijuna turista i 74,5 milijuna noćenja u prvih osam mjeseci ove godine još nisu dostigli rezultat iz 2019. godine, za čime zaostaju devet posto u dolascima i 2,2 posto u noćenjima, ali su u odnosu na isto razdoblje 2021. godine u plusu od 43 u dolascima turista i 31,5 posto u noćenjima.

Domaći turisti su ostvarili u osam mjeseci 6,2 milijuna noćenja, što je 4,7 posto više nego u istim mjesecima 2021. i 9,3 posto više nego u 2019. godine. Strani turisti u prvih osam mjeseci ove godine su sa 68,3 milijuna noćenja u plusu od 35 posto u odnosu na 2021. godinu, ali i u minusu od 3,1 posto u odnosu na 2019. godinu.