„Turizam je jedna od potrošačkih industrija koja unatoč postojanju ekonomskih poteškoća pokazuje stabilan rast tijekom posljednjih pet godina. Već bilježimo gotovo 1,2 milijarde dolaznih putovanja na globalnoj razini s očekivanim rastom od 1,6 milijardi u 2022. i s prosječnom potrošnjom od 1.100 eura po putovanju za pet godina. Hrvatska, Španjolska i Portugal tijekom perioda od 2015. do 2017. bilježe najveći i najdinamičniji rast dolazaka u Europi, dok u Hrvatskoj postoji prostor za razvoj kroz planinski turizam i produljenje sezone“, rekao je Vitalij Vladykin, analitičar iz istraživačke kompanije Euromonitor u sklopu 17. Hrvatskoga turističkog foruma u organizaciji Hrvatske gospodarske komore na temu „Trendovi i prognoze: što čeka industriju putovanja?“.
Predavanjem o faktorima koji će utjecati na industriju putovanja i turizma te o očekivanjima u 2018. godini započeli su Dani hrvatskoga turizma, tradicionalna manifestacija turističkoga sektora koja će tijekom 25. i 26. listopada u Malom Lošinju okupiti preko tisuću sudionika kroz predavanja, radionice i okrugle stolove o značajnim pitanjima ovoga sektora.
Euromonitor je vodeća europska tvrtka za istraživanje tržišta, koja više od deset godina na najvažnijem turističkom sajmu, Svjetskom sajmu turizma u Londonu, prezentira globalne trendove u turizmu i uspješno predviđa ključne trendove u industriji putovanja. Naime, iako analize pokazuju da i dalje možemo očekivati rast u turističkome sektoru, globalno i lokalno, postoje različiti scenariji unutar kojih će se on ostvarivati s obzirom na ključne makroekonomske faktore, utjecaj novih tehnologija, povezanost destinacija te promjene potrošačkih navika i vrijednosti.
„Za destinacije je važan razvoj povoljnoga zrakoplovnog prijevoza. Očekivan je porast prodaje u prosjeku od 5,4% godišnje tijekom perioda od 2017. do 2020. za povoljnije avioprijevoznike, u usporedbi s rastom od 3,9% za cijelu djelatnost avioprijevoznika. Razvojem ovakve vrste povezanosti moguće je privući putnike iz zemalja za koje se očekuje najveći porast izlaznih putovanja, poput Kine, za koju se i predviđa da će nadmašiti Njemačku do 2021. sa 116 milijuna putovanja godišnje“, naglasio je Vladykin.
Tijekom predavanja Vladykin se osvrnuo i na utjecaj terorizma na odabir destinacije. „Scenarij u slučaju hipotetskoga terorističkog napada visokoga rizika pokazuje da je utjecaj takvoga napada nagao i kratkotrajan, nakon čega se zemlje kreću oporavljati. Pri tome je ključno pokazati turistima da su sigurni, što može biti zahtjevnije u slučajevima poput Turske kada je uključen i faktor političke stabilnosti“, rekao je Vladykin, dodajući da je sigurnost za turiste postao jedan od najvažnijih elemenata putovanja, nakon opuštanja i aktivnosti u prirodi.
Kod predviđanja trendova, dolazi i do promjene navika potrošača i pristupa potrošačima, koji su sada u centru pozornosti u usporedbi s prethodnom usredotočenošću na proizvod. „Porast važnosti srednje klase stavlja u fokus ekonomiju dijeljenja i element više vrijednosti za novac. Potrošači žele osobnije, autentično i personalizirano iskustvo blisko iskustvu lokalnoga stanovništva i žele potrošiti svoj novac na iskustva, a ne na stvari. Traži se priča iza proizvoda“, zaključio je Vladykin.