Jedna od najvećih i najznačajnijih međunarodnih izložbi vina, vinarske opreme i alkoholnih pića u Europi i svijetu prilika je hrvatskim vinarima za uspostavljanje novih poslovnih suradnji.
Na vodećem svjetskom sajmu vina ProWein u Düsseldorfu, koji se održava od 19. do 21. ožujka 2023. godine, sudjeluje preko 7.000 vinara iz čitavog svijeta. Među najboljim svjetskim izlagačima je i 16 hrvatskih vinara koji će ondje, uz podršku Hrvatske gospodarske komore, svoje proizvode predstaviti kupcima, distributerima te predstavnicima renomiranih restorana i hotelskih lanaca.
Na zajedničkom štandu površine 100 m2 pod krovnim brendom Vina Croatia predstavljaju se vina svih naših najznačajnijih autohtonih sorata. Svoje proizvode izlažu vinarije Badel 1862, Kutjevo, Osilovac / Feravino, PP Orahovica, Belje Puls, Iločki Podrumi, Poljopromet, Krauthaker, Dingač Skaramuča, Destilerija Šimić, Vina Bedekovich, Lagradi, Galić Vina, Testament Winery, Peninsula i Vina Delmati.
“Hrvatska ima veliki potencijal u razvoju vinogradarstva i vinarstva, međutim, s druge strane, proizvodnja vina i izvoz već godinama stagnira, a za podmirenje potreba domaćeg tržišta moramo uvoziti prosječno godišnje od 20 do 25 milijuna litara. Unatoč tome što imamo izvrsna vina, što naši vinari osvajaju prestižne nagrade na najznačajnijim međunarodnim natjecanjima, Hrvatska još uvijek nije dovoljno prepoznata na globalnim vinskim kartama. Uz okrupnjavanje posjeda, povećanje proizvodnih kapaciteta i podizanje tehnološke razine proizvodnje, potreban nam je snažan nacionalni marketing i međunarodna promocija. Kako bi ih podržao, HGK je danas s našim vinarima na ProWeinu, najvećem svjetskom poslovnom sajmu vina. To je promocija i naših vina i našeg brenda Vina Croatia Vina Mosaica. Također, očekujemo i snažniju podršku države kad je riječ o ulaganju u promociju hrvatskih vina diljem svijeta”, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
Na jednom od najvažnijih međunarodnih sajmova vina koji okuplja brojne predstavnike vinske i gastronomske industrije iz cijeloga svijeta, pa je odlična prilika za prezentaciju i uspostavljanje novih suradnji s kupcima i partnerima iz različitih zemalja, redovito sudjeluje Badel 1862.
“Zadnjih nekoliko godina na sajmu sve više prostora dobivaju i jaka alkoholna pića, što ga za nas čini još interesantnijim zbog mogućnosti prezentacije i tog segmenta naše ponude. Poseban naglasak u prezentaciji stavljamo na naše vodeće brendove jakih alkoholnih pića – Badel Staru Šljivovicu, Badel Pelinkovac i posebice Pelinkovac Antique koji uz odlične rezultate prodaje u našoj regiji bilježe i sve značajniji rast na tržištima Njemačke, Austrije i USA“, rekao je Lovro Vučković, direktor marketinga Badela 1862, našeg najvećeg proizvođača vina i alkoholnih pića.
Na štandu HGK ove godine po prvi put se svjetskoj vinskoj publici predstavlja dubrovačka vinarija Vina Delmati, nova tvrtka na području vinogradarstva i proizvodnje vina.
“Zahvaljujući podršci i susretljivosti HGK , u prilici smo da na velika vrata premijerno predstavimo naš brend Vina Delmati i kolekciju od ukupno šest vina, od kojih su tri potpuno jedinstvena, napravljena isključivo od autohtonih sorti Plavka i Trbljan. S izraženim ponosom svjetskoj javnosti ovdje predstavljamo i najveće hrvatsko vinogorje Polje Jezero iz regije Srednja i Južna Dalmacija, sa svim potencijalima njegovog bogatog vinogradarskog sortimenta. Enološka kreativnost našeg tima sadržana je u predstavljenim vinima Latinica, Plavka, Romanca, Kompozicija, Plavac mali Ston i Pošip Woman’s Touch”, kazao je Ante Zloić, direktor i vlasnik Vina Delmati.