Dok su ljudi diljem svijeta željni putovanja i mnogih pogodnosti koje ono donosi, poput susreta s najmilijima, nezaboravnih avantura ili sklapanja novih poslova, Emirates je svoju pažnju posvetio zaštiti i pripremi najveće svjetske flote širokotrupnih zrakoplova. Zahvaljujući radu Emirates Engineeringa, odjela zrakoplovne kompanije i jednog od tehnološki najnaprednijih svjetskih postrojenja za održavanje zrakoplova, taj proces teče neometano.
Ahmed Safa, stariji potpredsjednik Emirates Engineeringa, izjavio je: „Emirates prati ritam u kojem su najviši standardi apsolutno ključni za sve organizacijske procese. Sve naše aktivnosti provode se s ciljem da putnicima osiguramo najbolje iskustvo putovanja i omogućimo im da se osjećaju sigurno dok lete s nama. Taj se pristup odnosi i na naš tim u Emirates Engineeringu i načine kako održavamo i osiguravamo svoju flotu vrijednu nekoliko milijardi dolara s najvećim brojem zrakoplova tipova Airbus A380 i Boeing 777 u svijetu.
Pritom nije riječ samo o motorima, već i o sveobuhvatnom programu parkiranja i ponovnog aktiviranja zrakoplova koji strogo slijedi smjernice proizvođača i upute za održavanje uz koje smo dodatno unaprijedili vlastite standarde i protokole. Naša impresivna flota širokotrupnih zrakoplova sastoji se od 115 zrakoplova tipa A380 i 155 zrakoplova tipa B777 koji donose dodatne izazove u održavanju. Dok je za održavanje uskotrupnih zrakoplova potrebno 3 do 4 zaposlenika koji rade osam sati, naši zrakoplovi zahtijevaju rad 4 do 6 zaposlenika u smjeni od 12 sati. A poduzimanje dodatnih mjera opreza uz održavanje propisane socijalne distance svakako te procese čini dodatno izazovnima.“
Parkirana flota
Od 270 zrakoplova u svojoj floti, Emirates je u početku parkirao 218 zrakoplova od kojih je 117 smješteno u zračnoj luci Dubai World Central te 101 u zračnoj luci Dubai International za što je bilo potrebno više od 15.500 radnih sati. Trenutno oko 75 Emiratesovih zrakoplova, putničkih i teretnih, lete diljem svijeta na repatrijacijskim letovima za putnike te teretnim letovima u prijeko potrebnim misijama. Ti se zrakoplovi i dalje održavaju prema standardnim operativnim procedurama, a neki su na posebnom održavanju u hangarima Emirates Engineeringa. Kao dio uobičajene rutine, Emirates pregledava sve zrakoplove koji ne lete više od 48 sati. Tako je bilo i prije pandemije, primjerice tijekom zatvaranja pista u zračnoj luci u Dubaiju kao i uslijed katastrofalnih vulkanskih aktivnosti na jugu Islanda koje su se dogodile 2010. godine i prizemljile dio flote.
Osiguravanje flote i iznimno osjetljivih elektroničkih sustava u zrakoplovima
Svi otvori na zrakoplovu kroz koje okolišni čimbenici poput pijeska, prljavštine i vode kao i ptica i insekata mogu ući, umotavaju se i osigurava se njihova vodonepropusnost. To uključuje motore i sonde za podatke o zraku i temperaturi te usis i ispuh motora. Svi elementi interijera poput sjedala i opreme za zabavu na letu također su zaštićeni kao i sustavi pitke vode i spremnici za gorivo te motori i sustavi pomoćnih pogonskih jedinica. Proces zaštite također uključuje podmazivanje, čišćenje i očuvanje sustava za slijetanje i sustava kontrole leta. Sve se sklopke u kokpitu gase, odspajaju se baterije, komande se zaključavaju te se na prozore navlače sjenila.
Rutinske provjere
Nakon završetka radova na zaštiti i očuvanju zrakoplova, tim provodi redovite provjere diljem flote u intervalima od 7, 15 i 30 dana. Provjere uključuju jednostavne preglede kako bi se osiguralo da su sva potrebna mjesta prekrivena te da nema vidljivih oštećenja ili izljeva. Složeni pregledi uključuju uklanjanje pokrivala i ponovno aktiviranje zrakoplovnih sustava i motora te testiranje komprimiranog zraka i sustava za kontrolu leta. Potrebno je oko 4 do 5 predanih zaposlenika i najmanje 18 do 24 sata kako bi se jedan zrakoplov vratio u službu. Više informacija o Emirates Engineeringu dostupno je ovdje.