Frank Reul: Naši hoteli gostima nude sigurnost, fleksibilnu ponudu i nezaboravno iskustvo

Accor je osnovan 1967. otvorenjem hotela Novotel Lille te se razvio u jednog od vodećih svjetskih pružatelja usluga u hotelskoj industriji. Danas Accor broji više od 260 tisuća stručnjaka u ugostiteljskoj industriji te pruža usluge milijunima gostiju na više od 5.100 lokacija. Unutar grupacije nalazi se 41 brend, a jedan od njih upravo je otvoren u Splitu – Heritage Hotel FERMAI – MGallery, kojim povodom razgovaramo s Frankom Reulom, potpredsjednikom i voditeljem razvoja Accora za istočnu Europu.

Razgovarala: Marija Sedlar

Koja je poslovna filozofija Accora?

Više od 50 godina Accor uvodi promjene i postavlja trendove u ugostiteljstvu na način da krši pravila, čini hrabre poteze, osporava status quo i trudi se učiniti iskustvo gostiju boljim. Cilj Accora je ići u korak s promjenama u industriji i predviđati promjene u budućnosti, stoga smo strukturu grupacije promijenili iz hotelske grupacije u holistički ekosustav usluga u ugostiteljstvu. Poslovna filozofija i nastojanja Accora usredotočeni su na pružanje potpunog paketa usluga, ponuda i digitalnih tehnologija.

Cilj nam je pružiti najtopliju dobrodošlicu gostima, istovremeno radeći na poboljšanju iskustva gostiju, ali i zaposlenika. U Accoru, naš najjači adut su ljudi. Zahvaljujući njima uvijek iznova mijenjamo pristup korisničkim uslugama, a u svrhu postizanja tog cilja koristimo se najnaprednijom tehnologijom. Naša grupacija izgrađena je na četiri temelja koji predstavljaju naš brend: maksimalnom unaprjeđenju učinkovitosti, osnaženom talentu, otvorenom pristupu inovacijama i ugostiteljstvu kojem su gosti u prvom planu.

Kako biste opisali razdoblje od početka epidemije – kako ste prilagodili poslovanje novim uvjetima?

Godina 2020. bila je iznimno naporna i izazovna za cijelu industriju s obzirom na jedinstvenu situaciju u cijelome svijetu koja je iziskivala prilagodljiv pristup i brze i učinkovite prilagodbe na trenutačnu stvarnost. Turizam je među industrijama koje su najviše patile zbog pandemije, ograničenja putovanja i pada potražnje među putnicima, posebice prošle godine. Accor je brzo reagirao i osnovao fond ALL Heartist Fund za pružanje podrške zaposlenicima i ALL Safe oznaku za čistoću i higijenu kako bi osigurala goste, zaposlenike i vlasnike.

Najvažnije od svega, htjeli smo zadržati pozitivan stav i motivaciju, nastavljajući svoje poslovanje razmišljajući o budućnosti. Surađivali smo s partnerima da bismo im pomogli u ostvarenju poslovnih planova i dobivanju povrata ulaganja, vodeći se motom – ako ti prilika ne pokuca na vrata, pokušaj je pronaći sam. Još uvijek postoji velika vjera u industriju. Naši partneri spremni su iskoristiti sve prednosti oporavka industrije i vesele se prilici da rastu zajedno s grupacijom Accor, što uključuje i ulazak novih nekretnina u globalnu mrežu poslovanja. Primjećujemo da se poslovanje polako vraća na staro, osobito u segmentu zabavnih i rekreativnih sadržaja. Iz tog smo razdoblja izvukli najbitniju pouku, onu o važnosti poniznosti.

Kakva je ljetna sezona 2021. bila za vaše objekte diljem svijeta? Što žele današnji putnici?

Imali smo velik rast u poslovanju od lipnja nadalje te smo primijetili jaku posjećenost diljem istočne Europe u srpnju i kolovozu. Unatoč nedavnim iskustvima, ljudi se još uvijek žele nalaziti, družiti, žude za putovanjima i zabavom. Sada je na nama i vlasnicima ugostiteljskih objekata, kao i na partnerima, da se pobrinemo da naš rad bude vrhunski te da putnicima pružimo iskustvo kakvo očekuju, bez obzira na to jesu li gosti na poslovnom putu ili odmoru. Accor je uvijek bio posvećen ispunjavanju potreba i zahtjeva gostiju te ih je uvijek stavljao u prvi plan kako bi im omogućio da se osjećaju dobrodošlo.

U okvirima današnjice gosti najčešće traže uslugu s manje kontakata, visoke standarde sigurnosti i fleksibilnu ponudu, što se može primijeniti na iskustvo u hotelu i cjelokupno iskustvo klijenta. Stoga je danas naš cilj ponuditi potpuni paket digitalnih tehnologija za unaprjeđenje i poboljšanje iskustva gostiju kako bi se oslobodili hotelski timovi i u potpunosti posvetili gostima personaliziranu uslugu i omogućili im manji broj kontakata ako to oni žele. Za nas se tu radi o tehnologiji sa srcem, o tehnologiji koja osnažuje naše timove i umiruje naše goste. Uz to, naš je plan za budućnost uvrstiti u svoju ponudu rješenja poput usluga one-stop shop, odnosno, kupovine na jednom mjestu.

Odlična je vijest da se širite i na hrvatsko tržište…

U Hrvatskoj postojimo već nekoliko godina. Prvi naš objekt bio je hotel Rixos u Dubrovniku, a od rujna tu je i hotel FERMAI u Splitu koji se pridružio MGallery Hotel Collection. Jako smo ponosni što nas je investitor odabrao kao partnera koji će pozicionirati njegov objekt i koji će mu omogućiti uspjeh. Prestižni Heritage Hotel FERMAI – MGallery ima 31 moderno opremljenu sobu i četiri luksuzna apartmana te predstavlja savršenu oazu u samom središtu Splita na obali Jadranskog mora.

Hotel je smješten u stoljetnoj obnovljenoj zgradi koja još više obogaćuje iskustvo gostiju. Ova suradnja savršen je primjer prednosti koje partnerstvo s Accorom može imati za goste u cijelome svijetu. Brendovi s kojima surađujemo ne uključuju samo društvo MGallery, već i brendove poput hotelskih lanaca ibis Styles, Mercure, Mövenpick te mnoge druge.

Kako ste došli do ostvarenja ove ideje? Što će novi Hotel FERMAI – MGallery donijeti u Split?

Investitor je imao veliku želju postaviti ovaj objekt kao vodeći boutique hotel u Splitu, ne samo da predstavlja jedan u nizu hotela, već da zauzme vodeću poziciju u smislu dizajna te da iza njega postoji određena priča, a ta investitorova vizija savršeno se uklapala u viziju MGallery Hotel Collection. Mislim da je ta investitorova odluka vrlo inovativna, zahvalni smo na ovoj prilici te se jako veselimo razvoju hotela.

Obožavamo ovaj boutique hotel. Smješten je u zgradi iznimnoga povijesnog značaja koja predstavlja jedan od rijetkih primjera secesijske arhitekture u Splitu. Hotel je izgrađen 1914. i predstavlja remek-djelo hrvatskog arhitekta Petra Senjanovića koji je otvorio put bečkoj secesiji u Splitu. Istančana i urbana atmosfera ovog hotela koji odiše mediteranskom toplinom pruža jedinstveno iskustvo u samom središtu ovoga dalmatinskog grada.

Obnova ove povijesne zgrade provedena je uz posebnu posvećenost detaljima i stavljanje lokalne baštine u prvi plan. Svi su detalji osmišljeni s daškom elegancije i luksuza. I kao posljednja, no ne manje važna stavka – voditelj i osoblje hotela zaista su prihvatili brend te osigurali da svaki gost bude primljen uz najtopliju dobrodošlicu i doživi nezaboravno iskustvo.

Po čemu su hoteli kolekcije MGallery prepoznatljivi u svijetu?

Društvo MGallery kolekcija je boutique hotela koji imaju dušu i iza kojih postoji određena priča. MGallery bira jedinstvene objekte, „sakuplja“ ih u jedinstvenu kolekciju hotela iza kojih stoje očaravajuće priče koje se jednostavno moraju iskusiti i prenijeti dalje. U MGallery hotelima kultura i povijest isprepleću se s modernim dizajnom i suvremenom umjetnosti, stvarajući jedinstvenu atmosferu u kojoj će gosti doživjeti nezaboravno iskustvo. Svaki hotel ima svoju osobnost iza koje stoje slavni arhitekati i dizajneri interijera.

Zajedničke značajke svih MGallery hotela diljem svijeta su osebujni elementi koji čine skladnu kolekciju. U kolekciju je uključeno više od 120 hotela i 60 hotela koji su trenutno u postupku intenzivnog razvoja, a svaki iza sebe ima jedinstvenu priču koja je nadahnuta lokacijom na kojoj se nalazi. Od dizajna po mjeri i osjetilne miksologije do postizanja dobrobiti duha i tijela posvećene svakodnevnoj brizi o sebi, MGallery hoteli mjesta su na kojima gosti mogu uživati u raskošnom doživljaju putovanja.

Planirate li izgraditi još objekata u Hrvatskoj i na kojim lokacijama?

Radimo na tome da u Hrvatskoj otvorimo više hotela i luksuznih smještaja s fokusom na brendove poput hotela Banyan Tree, Sofitel i Swissôtel, ali i s naglaskom na lifestyle hotele te smatramo da za to postoje prilike i na kopnu i na otocima, ali i u planinskim područjima. Tu su i gradski hoteli, uključujući lifestyle hotele poput hotela Mama Shelter i 25hours u gradovima kao što su Zagreb i Ljubljana.

Accor nije samo vodeća svjetska grupacija u ugostiteljskoj industriji, već je i vodeći pružatelj usluga u hotelskoj industriji s više od 400 objekata diljem svijeta koji uključuju iznimno luksuzne hotele poput hotela Raffles, svih lanaca hotela Rixos i hotele koji spadaju u naše klasičnije brendove. S više od 3.000 objekata u Europi i 49 milijuna članova programa lojalnosti, grupacija smo koja ima vodeću ulogu na tržištu te možemo pružiti podršku mnogim hotelima u Europi, stoga imamo planove za snažan razvoj poslovanja, ne samo u Hrvatskoj, već i u Crnoj Gori i Albaniji.

Koliko ulažete u projekte za zaštitu okoliša i zašto su važni?

U budućnosti će se ugostiteljstvo temeljiti na održivom pristupu i ekološki prihvatljivim rješenjima, čime ćemo ići u korak sa svim potrebama svojih gostiju koje se stalno mijenjaju. Accor je zauzeo snažan položaj na tržištu lansiranjem svojeg programa za održivi razvoj Planet 21, čime je pokazao da se brine za planet i zajednicu. U svakom našem hotelu provodi se program Planet 21, on je utkan u DNK naše grupacije i prisutan je u svim našim objektima, u segmentima poput čuvanja hrane, smanjenja bacanja hrane, prestanka uporabe jednokratne plastike i doprinosa u vidu smanjenja emisija CO2.

Naši hoteli u cijelome svijetu dizajnirani su i osmišljeni s pomoću ekološki prihvatljivih tehnologija i rješenja kako bismo postavili standard za druge brendove u ugostiteljstvu. Mi smo i začetnici pokreta održivih brendova hotela, što je vidljivo i iz nekih hotela naše grupacije, poput Banyan Tree (u kojem je najprije započelo provođenje održivog ugostiteljstva) ili hotela Mantis.

U dizajnerskom i tehničkom smislu blisko smo surađivali s investitorima s ciljem izgradnje novih objekata koji su osmišljeni i dizajnirani na učinkovit način u smislu pridonošenja smanjenju emisija CO2. Društveno odgovorno poslovanje iznimno je važno investitorima, stoga se mora uzeti u obzir tijekom razvoja svakog projekta.

Najavili ste i otvaranje prvog Mövenpick hotela u Hrvatskoj. Koji profil gostiju želite privući?

Želimo privući putnike koji su u potrazi za jedinstvenim iskustvima, ponuditi im smještaj sa snažnom osobnošću i dizajnom nadahnutim lokalnom baštinom te ženstvenim i malim, ali prekrasnim lokacijama. Prvi Mövenpick hotel u Splitu imat će u ponudi 156 luksuznih i udobnih smještajnih jedinica s pogledom na more, dva restorana i spa centar te inovativan prostor za konferencije.

Samu krunu hotela predstavljat će jedinstveni rooftop restoran, lounge bar i infinity bazen. Osim naših gostiju, sigurni smo da će ovaj hotel očarati i lokalce i turiste koji odluče posjetiti Split. Smješten je na plaži Žnjan, jednoj od najpoznatijih lokacija u Splitu, vrata otvara u drugoj polovici 2023.