„Naš uspjeh počiva na širini našeg asortimana, s obzirom na to da u svakom segmentu imamo proizvode koji odgovaraju potrošačima koji kupuju proizvode u tom cjenovnom rangu. Također, našu poslovnu politiku odlikuje to da smo uvijek na raspolaganju našim poslovnim partnerima za bilo kakvu pomoć vezano za njihovo poslovanje ili bilo koja druga pitanja vezana za duhansko tržište“, poručuje Matija Maretić, DTC & HoReCa Supervisor Croatia u tvrtki Japan Tobacco International (JTI).
Razgovarala: Marija Sedlar
Matija Maretić u kompaniji Japan Tobacco International (JTI) radi više od desetljeća te je u početku radio u nekoliko odjela, no brzo je postao sastavni dio prodajnog tima. „Tijekom tog razdoblja preuzimao sam sve zahtjevnije pozicije s posebnim fokusom na HoReCa sektor. Početkom ove godine promoviran sam na sadašnju poziciju na kojoj sam zadužen za upravljanje našom suradnjom s HoReCa sektorom. Moj primjer jasan je pokazatelj kako se marljivost i upornost itekako isplate. Ujedno, nikad nisam radio kompromise što se tiče etičnosti u poslovanju te sam uvijek radio ono što smatram ispravnim, koliko god teško bilo. Integritet je ključna stvar u poslu, kao i u životu“, ističe Matija.
S kojim ste proizvodima prisutni u HoReCa sektoru u Hrvatskoj? Kako je organizirano poslovanje s ugostiteljskim objektima?
U HoReCa sektoru smo prisutni s kompletnim JTI-evim asortimanom, sve ovisno o potencijalu konkretnog prodajnog mjesta. Naš pristup je krajnje individualan i svakom kupcu posvetimo dužnu pažnju kako bismo našu ponudu prilagodili specifičnostima tog prodajnog mjesta.
Kako biste opisali HoReCa sektor kada je u pitanju duhanska industrija – s kojim se izazovima susrećete i gdje vidite prostor za rast?
Što se tiče regulatornog okruženja, sve su stroži propisi gdje se cigarete i drugi duhanski ili srodni proizvodi mogu konzumirati, što ograničava mogućnosti koje potrošači imaju na raspolaganju kod konzumacije preferiranog proizvoda. Neovisno o tome, navikli smo da se duhanska industrija konstantno mijenja, kako bi pratila promijenjene navike potrošača, kao i način života općenito. U tom smislu moram istaknuti kako uvijek prepoznajemo potrebe svojih potrošača što je jedan od glavnih razloga zašto smo već godinama najbrže rastuća duhanska kompanija u regiji.
Koliko turistička sezona utječe na poslovanje JTI, nosi li ona glavninu poslovanja u HoReCi? Prilagođavate li ponudu ovisno o preferencijama turista i zemalja iz kojih dolaze?
Turistička sezona ima velik utjecaj na poslovanje u HoReCi, između ostalog i zbog velikog broja ugostiteljskih objekata koji su sezonskog ili sezonalnog karaktera. Kako sam već istaknuo, naš pristup prodajnim mjestima je individualan tako da uvažamo sve relevantne specifičnosti uključujući i preferencije turista.
Jeste li ravnopravno prisutni diljem Hrvatske? Kako ste logistički organizirani – Hrvatska je zbog geografskog položaja dosta zahtijevna, pogotovo povezanost s otocima?
Apsolutno. Pokrivamo cijeli teritorij Republike Hrvatske zahvaljujući odlično organiziranom sustavu ambulantne prodaje koji se pokazao najboljim za kupca.
Što Vam je trenutno u fokusu poslovanja? Nova lansiranja, širenje mreže partnera..?
Moram istaknuti kako je Japan Tobacco International japanska kompanija koja djeluje sukladno Kaizen načelu. Vjerujemo da svaki dan možemo napraviti male pomake nabolje te smo posvećeni kontinuiranoj želji za konstantnim napretkom. Naš uspjeh počiva na širini našeg asortimana, s obzirom na to da u svakom segmentu imamo proizvode koji odgovaraju potrošačima koji kupuju proizvode u tom cjenovnom rangu. Također, našu poslovnu politiku odlikuje to da smo uvijek na raspolaganju našim poslovnim partnerima za bilo kakvu pomoć vezano za njihovo poslovanje ili bilo koja druga pitanja vezana za duhansko tržište. Namjeravamo biti korak ispred i uvijek na usluzi našim kupcima.
Planovi za 2025.? Jesu li već počele pripreme za sljedeću sezonu?
Naravno, pripreme za sezonu su u punom jeku. Što se tiče asortimana, naš fokus je usmjeren na jačanje pozicije naših brendova na tržištu, posebice cigareta iz obitelji Sobranie, posebice cigarete Sobranie Collection. Nadalje, nedavno smo lansirali Camel Black and White, cigaretu koja ima bogati okus američke mješavine duhana balansiranu sa Center Hole filterom. Prepoznatljivo Camel naslijeđe dolazi u modernom Fat Slims KS formatu po cijeni od 4,1 EUR. Vezano za druge aktivnosti, potrošači će nas moći pronaći i na raznim događanjima diljem Hrvatske, sve u skladu s propisima primjenjivim na poslovanje duhanske industrije.