Hotel Esplanade: Nula posto otpada – sto posto okusa!

121

WWF i hotel Esplanade Zagreb ujedinili su snage kroz inicijativu smanjenja otpada od hrane čiji je cilj održivost, ‘zero food waste’ i smanjivanje utjecaja na okoliš. Hotel Esplanade odlučan je da, kao lider u industriji, ovom strategijom uz podršku WWF-a provede dobre prakse i tako smanji količinu organskog otpada koji stvara kroz poslovanje.

Procjena je da se u Europi baci oko 88 milijuna tona hrane, dok je 1/5 stanovništva izložena riziku od siromaštva. Količina hrane koja se na globalnoj razini baca više je nego dovoljna da nahrani svaku gladnu osobu na planetu. U zadnjih 40 godina je dvostruko porasla količina bačene hrane. Više od 50 milijuna tona voća i povrća uzgojenog u Europi odbačeno je svake godine samo zato što je izobličeno ili krive veličine. Ovo su samo neke od zabrinjavajućih činjenica koje su potaknule zagrebačku Esplanadu da se kao prvi hotel u Hrvatskoj i regiji priključi globalnom projektu ‘Food Waste’ WWF-a (Svjetske organizacija za zaštitu prirode) nastojeći pridonijeti smanjivanju otpada od hrane te tako smanjiti svoj štetan utjecaj na okoliš i Planet Zemlju.

‘Hotel Esplanade kroz svoj program odgovornog poslovanja i gospodarenja otpadom već dugi niz godina nastoji pravilno i učinkovito upravljati namirnicama u procesu nabave, pripreme hrane i recikliranja otpada od hrane, no kroz ovu inicijativu namjera je dodatno potaknuti najveću moguću iskoristivost hrane u kuhinji i u restoranima. Kroz obuku djelatnika te putem informativnih i edukativnih poruka usmjerenih prema gostima nastojat ćemo ukazati na ovaj globalni problem. Dakako, želja nam je potaknuti i ostale pojedince i institucije da krenu u tom smjeru.’, istaknuo je generalni direktor hotela Esplanade Ivica Max Krizmanić te dodao: ‘Hotel Esplanade teži ka ‘zero food waste’ strategiji. Ovaj projekt je izazovan, nužne su određene promjene obrazaca ponašanja djelatnika i gostiju u postupanju s hranom, ali uz prave alate i usmjereno vodstvo, kroz provjerene metode i primjere dobre prakse, vjerujemo da ćemo dobiti mjerljive rezultate.’

Smanjenje količine otpada od hrane predstavlja veliki izazov u kvalitetnom upravljanju sektorom hrane i pića u hotelijerstvu. Otpad svojom ogromnom količinom i zagađenjem u svijetu nije samo vrlo ozbiljan ekološki problem, već i vrlo osjetljiv socijalni faktor.

“Mi već godinama u cjelokupnom poslovanju odjela hrane i pića provodimo strategiju smanjivanja otpada te pažljivo dizajniramo sve naše jelovnike, no uvijek se nađe situacija u kojima je moguće dodatno smanjiti otpad od hrane. Započeli smo s ovim projektom u nekim segmentima, a plan je da se potom nastavi širiti ideja o smanjivanju otpada od hrane kroz cijelo poslovanje. Mnogi naši gosti i klijenti, posebno oni inozemni, svjesni su ovog problema te pozdravljaju našu inicijativu, no mnogo je i onih koji jednostavno ne razmišljaju na taj način, stoga ih je potrebno malo osvijestiti. Ovdje se ne radi o uštedi, već o zajedničkom smanjivanju štetnog utjecaja na okoliš”, istaknula je chefica Esplanadine kuhinje Ana Grgić.

“Preciznim mjerenjem otpada od hrane detektirali smo da se najviše otpada stvara na mjestima poput bife doručka te prilikom organizacije velikih događanja s ponudom bife jela. Uočeno je da gosti često uzmu mnogo više hrane od onoga što konzumiraju, pa se tako svakodnevno bacaju deseci kilograma hrane. Bife nudi raskošnu ponudu privlačnih jela, pa je razumljivo da gosti žele kušati čim više onoga što se nudi. No, hotel redovito nadopunjuje hranu, pa se neće dogoditi da nestane nekih jela tijekom doručka ili događanja. U ovom slučaju, hotel će prekomjernom bacanju hrane doskočiti na način da će nastojati prilagođenom komunikacijom poticati klijente na pravilan odabir hrane za svoja događanja, ali i poticati goste da hranu uzimaju u manjim porcijama u više navrata kako bi zaista konzumirali ono što uzmu. Hotel će na isti način poticati i osoblje da prilagodi konzumaciju hrane svojim potrebama, kako bi se i u tom dijelu smanjilo bacanje hrane. Osim toga, hotel ima poseban pristup organizaciji pripreme hrane vodeći pritom računa o predviđanju potrošnje s obzirom na broj gostiju, njihov profil i, primjerice, nacionalnost, što je posebno korisno za jela za čiju je pripremu potrebno duže vrijeme poput štrukli, slastica, kruha i sl. Vjerujemo da će nakon informiranja gostiju i edukacije osoblja nova mjerenja dati iznenađujuće pozitivne rezultate. Kroz ovu inicijativu razmišljamo i konkretno djelujemo za bolju budućnost svih nas”, dodala je Grgić.

Inače, Ana Grgić već dugi niz godina podržava WWF-ovu kampanju Fish Forward za održivo ribarstvo. Kroz svaki novi jelovnik Ana posebno vodi brigu o tome da koristi svježe domaće proizvode i tako podržava male lokalne dobavljače, a time ujedno nastoji smanjiti štetan utjecaj ugljičnog otiska na okoliš.