Mali luksuzni hoteli – primjer dobre prakse u održivom turizmu

59

Stories, Croatian Unique Hotels odličan su primjer održivog turizma u Hrvatskoj – većina ih radi tijekom cijele godine, zapošljavaju veliki broj domaćih zaposlenika u odnosu na broj soba, a kroz autohtonu ponudu koja ističe posebnosti lokaliteta potiču razvoj lokalne zajednice. Ova turistička godina im je iznimno uspješna, gotovo svi su u špici sezone 100 posto puni, a zasad su odlične i najave za rujan.

Na nedavno održanom sastanku vodstva Stories brenda zaključeno je kako je potrebno reformirati strukovno obrazovanje i promovirati turistička zanimanja kako bi se maksimalno angažirala domaća radna snaga. Poručuju kako za razvoj postojećih i otvaranje novih luksuznih hotela treba osmisliti nove i poticajne kreditne linije te uvesti jasniju diferencijaciju označavanja tipova smještajnih objekata da se na tržištu jasnije razlikuju hoteli od apartmanskog smještaja.

Grupacija jedinstvenih luksuznih hotela HGK redefinirala je kriterije za ulazak novih hotela u grupaciju Stories te omogućila ponovno primanje novih članica. „U okviru tog procesa i u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, detaljno smo definirali i standarde usluge Stories hotela koji će svim hotelima članicama služiti kao kvalitetna smjernica u smislu razine usluge koju kroz Stories hotele želimo pružati gostima, naravno zadržavajući individualne posebnosti svakog od nas. Također će nam omogućiti kontrolu kvalitete među članicama kako bi osigurali kvalitetu koju obećavamo“, izjavio je predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK Nenad Nizić.

Hotelskog smještaja nedostaje diljem zemlje pa stoga ne čudi da su naši luksuzni hoteli od Istre do Dubrovnika uglavnom sto posto popunjeni.

Erena Chan, izvršna direktorica marketinga i prodaje u tvrtki Jadranka turizam, čiji je Boutique Hotel Alhambra član grupacije Stories, naglašava da od početka ljetne sezone bilježe veliku potražnju za svim njihovim hotelima.  „Popunjenost je uglavnom preko 90  posto, a veliki broj termina tijekom kolovoza je rasprodan.  Rujan trenutno izgleda vrlo obećavajuće, uz veliki broj individualnih rezervacija. Veseli nas ponovni dolazak grupa, iako se s obzirom na situaciju radi o manjim grupama. Unatoč tome što bilježimo porast broja domaćih gostiju, naša ključna tržišta ostaju Njemačka, Austrija, Slovenija, a tržišta u razvoju poput Rusije, Ukrajine, Švicarske, Češke bilježe značajan rast broja dolazaka, posebno u našim objektima s 5 zvjezdica“, kazala je Chan i dodala kako primjenjuju dinamične cijene na temelju sezonske potražnje za direktnim bookingom.

U opatijskom design hotelu Navis cijene su podigli od 8 do 12 posto u odnosu na prošlu sezonu i trenutno su im kapaciteti u potpunosti ispunjeni, a već sada je popunjenost za rujan na razini od 50 do 80 posto. I oni u pred i posezoni imaju posebne ponude, glavna tržišta su im Austrija i Njemačka, dok je domaćih gostiju tek oko 5 posto.

Rast cijena i stopostotnu popunjenost bilježe i u hotelu Adriatic u Rovinju, a odlične su najave i za cijeli kolovoz i rujan.

Tullio Fernetich, vlasnik hotela San Rocco u Brtonigli koji svoja vrata ne zatvara tijekom cijele godine, ističe kako im je popunjenost u sedmom mjesecu bila na razini najboljih sezona. „Izgleda da će ista biti odlična i u osmom mjesecu, ako se nešto ne promjeni. Za rujan je još rano prognozirati, no interes je dobar. Vrlo smo fleksibilni sa uvjetima otkazivanja, a cijene su nam već nekoliko godina iste. Glavna tržišta su nam Hrvatska, Belgija, Njemačka, Austrija, Slovenija, Francuska, Italija i SAD. Ugodno su iznenadili Hrvati i u predsezoni, ali i sada“, poručio je Fernetich.

Ništa lošija situacija nije ni na jugu zemlje. Mirna Lončar Stražičić, generalna direktorica hotela Villa Dubrovnik, ističe kako kolovoz planiraju završiti s popunjenošću sličnom ili višom od rekordne 2019. godine. „Zadovoljni smo postignutim rezultatima do ovog razdoblja koji su zasigurno plod fleksibilne otkazne politike, ali i jamstva koje pružamo svojim gostima vezana uz iznimno visoke sigurnosne i higijensko-sanitarne standarde. Imamo stabilnu politiku cijena te nismo zabilježili značajne razlike u usporedbi s 2019. godinom. Ostvarenju takve cjenovne politike pomaže velika potražnja za višim kategorijama soba kroz duže razdoblje, ali i općenita potražnja s glavnih emitivnih tržišta“, objasnila je Lončar Stražičić, uz napomenu da im većina gostiju ove godine stiže iz SAD-a, Rusije, Velike Britanije, Njemačke i Francuske.

U splitskom hotelu Vestibul Palace su također trenutno popunjeni 100 posto. Kolovoz je na 70 posto popunjenosti za sada, ali zbog dosta last minute rezervacija se nadaju da će i napuniti i ostalih 30 posto kapaciteta. „S obzirom da su nam cijene u 2020. godini bile snižene do 60 posto, ove godine smo ih vratili na standardne. Plasirali smo akcije za predsezonu, a trenutno imamo akcije i za posezonu. Glavno tržište nam je USA (73 posto gostiju), udio povratnih gostiju je 80 posto, a udio domaćih 20 posto“, pojasnila nam je menadžerica prodaje u Vestibul Palaceu Mija Medić.

Tea Mateta, menadžerica prodaje i marketinga u Briig hotelu u Splitu, rekla je kako bilježe porast prihoda glavne sezone u odnosu na 2019. i 2020. godinu, što im čini značajni dio godišnjih operativnih prihoda. „Rezultati lipnja i srpnja iz 2021. godine premašuju brojke iz 2019. godine, koja je za Briig bila početna godina poslovanja. Glavna tržišta su nam SAD, Njemačka, Francuska, Belgija i Norveška, a udio stranih gostiju iznosi 80 posto. Bilježimo rast i u broju gostiju s ostalih emitivnih tržišta koji unatrag nekoliko godina nisu bila zastupljena u većem obimu, poput Ujedinjenih Emirata, Rusije i Ukrajine“, izjavila je Mateta.

U Martinis Marchi Heritage hotelu na Šolti cijene nisu spuštali i nisu imali potrebu za nikakvim posebnim akcijama za privlačenje gostiju. „Trenutna popunjenost je oko 70 posto, a očekujemo i više u kolovozu. Rezervacije za rujan i listopad pristižu i nema otkazivanja. Gosti su uglavnom iz Europe, ali imamo ih i nešto iz SAD-a. krenule su rezervacije iz UK-a i Rusije, a veliki je udio starih gostiju koji se vraćaju“, kazala je Tihana Mravak Sivić, menadžerica prodaje.