Pečenka, špageti carbonara i palačinke – prvi izbor na tanjuru Europljana

Gotovo 60% Europljana poboljšalo je svoje kulinarske vještine tijekom posljednjih godinu dana – istraživanje je pokazalo da su pečenka, špageti carbonara te palačinke prvi izbor kada je riječ o jelima iz kućne radinosti

U posljednjih godinu Europljani su postali skloniji eksperimentiranju s pripremom hrane, a da je pandemija značajno utjecala na oživljavanje zaboravljenih vještina, potvrđuju rezultati Mastercardova istraživanja*:

• 58% Europljana je poboljšalo svoje kulinarske vještine;
• za čak dvije trećine ispitanika druženje s prijateljima i obitelji oko stola postalo je novi najomiljeniji način provođenja slobodnog vremena;
• kuhinja i priprema hrane su način na koji se osobe koje su prije živjele užurbanim tempom ponovno povezuju s ukućanima;
• prosječna europska obitelj je provodila lani gotovo 20 sati tjedno u pripremi omiljenih jela, što je rast od nevjerojatnih 38% u odnosu na godinu prije.

DRUŽENJE S OBITELJI I PRIJATELJIMA

Novo Mastercardovo istraživanje pokazuje da je pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana – sve više vremena, stanovnici Starog kontinenta provode eksperimentirajući s receptima, a 65% ispitanika izjavljuju da se u kuhinji osjećaju samouvjereno. Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje.

Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47% onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.

Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51% ispitanih navodi da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. Njih 22% odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63% izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.

RITUAL ZBLIŽAVANJA

Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Njih 29% izjavilo je da su više potrošili na namirnice prilikom online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka.

Više od trećine (34%) navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja. Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje – svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali „bum“. Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu – 18% ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20% izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje.

„U posljednjih izazovnih 12 mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana“, rekla je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu. „Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima.

Istraživanje je u siječnju i veljači 2021. za Mastercard provela nezavisna istraživačka tvrtka Fly Research na uzorku od 19.000 punoljetnih osoba iz 19 europskih država.