Pet + 1 razlog zbog kojih je kofein koristan

43

Kofein možemo konzumirati u energetskim napicima, kavi, čaju ili energetskim kavama koje postaju sve popularnije, a mnogi od nas jednostavno ne mogu započeti dan bez kofeina. Već tisućljećima se zna da kofein ima sposobnost drži nas budnima, ali malo tko zna kakve sve druge koristi mogu imati pića koja sadrže kofein. Pogledajmo koje su to znanstveno dokazane, ali manje poznate prednosti kofeina.

  1. Osvježava mozak i poboljšava njegov rad

Kao rezultat učinka koji ima na moždanu koru, kofein poboljšava razmišljanje, kognitivne funkcije i vještine asocijacije. Osim toga, blokira učinke adenozina u mozgu, spoja koji smanjuje aktivnost i budnost stoga blokirajući adenozin, kofein proizvodi svoj učinak davanja energije.

  1. Može vam pomoći izgubiti na težini

Povremena konzumacija ubrzava metabolizam za 5-25%. Kofein se može naći u gotovo svim dodacima za sagorijevanje masti. Pomaže tijelu da proizvede više topline, što znači da troši i više energije.

  1. Poboljšava fizičku izdržljivost

Pića koja sadrže kofein, bez obzira na to jesu li kava, energetska pića, pakirana ledena kava ili čaj, podižu razinu adrenalina u krvi pripremajući mišiće na akciju; krvne žile se šire, ubrzava se rad srca dok rad mozga postaje intenzivniji.

4. Smanjuje rizik od depresije

Prema studiji medicinskog časopisa JAMA Internal Medicine u kojoj su pregledali 50 tisuća žena, utvrđeno je da samo 120 mg kofeina tjedno može smanjiti šansu za razvoj depresije za 15%. Dnevna potrošnja od 240-360 mg smanjuje rizik za 20%.

  1. Ublažava bol

Kofein pojačava učinke lijekova protiv bolova, što znači da vam je potrebna manja doza kako biste postigli iste rezultate.

  1. Bori se protiv astme

Kofein proširuje bronhe u plućima. Dugotrajno konzumiranje kofeinskih pića može čak spriječiti pojavu astme. Kad se kofein metabolizira u tijelu, stvara se nusprodukt teofilin, tvar koja se obično koristi u lijekovima protiv astme. To znači da mala šalica kave ili napitak s visokim udjelom kofeina može pojačati rad pluća, no to ga ne čini nadomjeskom za lijekove protiv astme te biste trebali izbjegavati pretjeranu konzumaciju kofeina.

“Kofein ima mnogo korisnih učinaka, ali moramo biti oprezni oko našeg svakodnevnog unosa. Uz zrna kave postoji preko 60 različitih vrsta biljaka, uključujući kakao zrna, čaj i kola orahe, koji sadrže kofein ili aktivne sastojke slične strukture, primjerice teobromin. Kao što su utvrdile sveobuhvatne kliničke studije koje je provela EFSA (Europska agencija za sigurnost hrane) na preko 66 000 ljudi, ukupna dnevna konzumacija od 400 mg ne predstavlja rizik našem zdravlju. To znači otprilike 4-5 kava, cappuccina ili energetskih pića od 250 ml dnevno. Međutim, moramo biti oprezni da ne prekoračimo 200 mg po obroku i da čekamo barem dva sata između pića bez kofeina”, kaže dijetetičarka dr. Judit Kovács, poznata stručnjakinja za zdravu prehranu djece i odraslih iz Mađarske.