Predstavljeni rezultati istraživanja provedenog među učenicima i djelatnicima srednjih ugostiteljskih škola

Coca-Colin program Raise the Bar Youth - panel "Može li škola riješiti probleme ugostiteljstva" (Foto: Niko Gogo)

Za uspješnu karijeru u ugostiteljstvu ključni su komunikacija i timski rad, praćenje trendova i kvalitetna praksa

Na konferenciji „Obrazovanje na prekretnici“ portala srednja.hr održana je panel diskusija „Može li škola riješiti probleme ugostiteljstva?“ u sklopu koje je predstavljen Coca-Colin program Raise the Bar Youth te istraživanje[1] agencije Ipsos na kojem se program temelji. Istraživanje je provedeno među ravnateljima i nastavnicima, učenicima i bivšim učenicima srednjih ugostiteljskih škola s ciljem utvrđivanja edukativnih sadržaja koji mogu unaprijediti postojeći kurikulum.

Sudionici istraživanja istaknuli su kako su komunikacija i timski rad, praćenje trendova, dodatan rad u praksi te samozapošljavanje važni za uspješnu karijeru u ugostiteljstvu, ali im se ne posvećuje dovoljno pažnje u redovnoj nastavi. Kada je riječ o samozapošljavanju, u nastavi nisu toliko zastupljeni sadržaji o tome kako realizirati poslovnu ideju, dok je osnovna financijska pismenost općenito zanemarena.

Upravo zato su važne dodatne edukacije i usavršavanja poput programa Raise the Bar Youth koji se tijekom ovog polugodišta provodi u srednjim školama s turističkim i ugostiteljskim usmjerenjima.

„Coca-Cola HBC Adria nastoji poticati izvrsnost i doprinijeti razvoju ugostiteljskog i turističkog sektora u Hrvatskoj. Zato smo u sklopu strateške platforme Raise the Bar pokrenuli i program Raise the Bar Youth, koji će pomoći mladima da uspješno zakorače na tržište rada. Kako bismo bili sigurni u to, htjeli smo najprije provjeriti koja su znanja potrebna mladima i što ih najviše zanima, zbog čega smo proveli i istraživanje na temelju kojeg smo prilagodili koncept i sadržaj programa“, istaknuo je Bruno Jelić, direktor Odjela za korporativne poslove i održivost u Coca-Coli HBC Adria i pritom dodao kako kvalitetu programa najbolje potvrđuje činjenica da gotovo trećina svih škola u Hrvatskoj s turističkim i ugostiteljskim usmjerenjima provodi ovaj program.

Foto: Niko Gogo

Svoju podršku programu dalo je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, čiji je cilj drugim oblicima učenja dodatno unaprijediti edukativni sadržaj u strukovnim školama, što je na panelu istaknula Vesna Hrvoj-Šic, voditeljica Službe za strukovno obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

„Istraživanje je obuhvatilo sve ključne dionike sustava obrazovanja, a to je način na koji možemo dobiti relevantnu informaciju i na temelju koje možemo napraviti vrijedne intervencije u kurikulumu. Ono što svatko tko se bavi strukovnim obrazovanjem mora znati, jest da je ono skupo, ali i da se ulaganje isplati. Vrlo brzo dobijemo kompetentnu snagu na tržištu rada, a time i poslodavce koji mogu uspješno poslovati. Jedan od načina da to omogućimo su svakako i programi poput Raise the Bar Youtha“, istaknula je Vesna Hrvoj-Šic.

Važnost dodatnog rada u praksi i potrebu boljeg praćenja trendova u formalnom obrazovanju potvrdila je i Marija Prša, slastičarka u Dubravkinom putu koja je nedavno završila ugostiteljsku školu, a uskoro kao stipendistica projekta Raise the Bar odlazi u Pariz, u renomirani Ecole Ducasse. Mariju je upravo iskustvo prakse potaknulo na to da svoju budućnost potraži u slastičarstvu te da se nastavi razvijati i učiti.

Foto: Niko Gogo

Panel raspravi pridružio se i Davor Stanković, profesor fonetike i engleskog jezika i književnosti, ujedno i predavač u programu Raise the Bar Youth. Davor je istaknuo kako mu je drago da je istraživanje potvrdilo važnost komunikacije u ugostiteljstvu te je istaknuo kako su učenici koji su već sudjelovali u programu njime jako zadovoljni. Posebno im se svidjela kombinacija teorije s konkretnim iskustvima iz prakse.

Inače, Raise the Bar Youth sastoji se od pet online modula (Komunikacija, Rad u timu, Samozapošljavanje, Financijska pismenost i Poslovno planiranje) dostupnih na platformi kojom upravlja Hrvatski ured za kreativnost i inovacije (HUKI). Svaki modul predaje stručnjak tog područja, a potom profesionalac iz struke pokazuje kako to znanje primjenjuje u svakodnevnom radu. Tako su se sveučilišnim profesorima, Davoru Stankoviću i Dajani Barbić, pridružili vodeći stručnjaci ugostiteljskog sektora, kao što su Marko Gajski, glavni kuhar restorana s Michelinovom zvjezdicom LD Korčula i Karlo Ferenčak, glavni barmen Noela, prvog i jedinog zagrebačkog restorana s Michelinovom zvjezdicom.

Foto: Niko Gogo

Tri škole čiji će učenici u najvećem broju sudjelovati u programu i pritom ostvariti najbolje rezultate u kvizovima nakon odslušanih modula bit će nagrađene i masterclass predavanjem uživo. Najboljoj među njima bit će  dodijeljena i novčana nagrada za nabavu potrebne opreme i materijala za izvođenje nastave.

Više informacija dostupno je na mrežnoj stranici projekta.

[1] Četiri online fokus grupe, siječanj 2022.