Ribili obilježava 30 godina prisutnosti na tržištu kao “Partner po mjeri”

Ribili, cijenjeni distributer vrhunskih brendova s ponosom ulazi u 30. godinu uspješnog poslovanja. Od 1994. godine pa do danas, Ribili postavlja visoke standarde u distribuciji renomiranih brendova kao što su Hausbrandt kava, Ronnefeldt čajevi, Callebaut sirovine za slastičarstvo te Col Sandago Prosecco i Theresianer pivo.

Poslujete na tržištu već 30 godina. Što biste istaknuli kao ključnu formulu dugotrajnog opstanka na tržištu?

Da, zaista smo ponosni na naših 30 godina uspješnog poslovanja.

Mislimo da se za dugotrajni opstanak moralo ispuniti nekoliko preduvjeta od kojih je svakako najvažniji bio na početku, a to je koji brend izabrati i s kojim brendom krenuti. Taj vas početak kasnije definira, a brand kojeg zastupate vam pomogne ili odmogne. Tada je strateški odlučeno da je fokus isključivo na brendovima s visokokvalitetnim proizvodima poput Hausbrandt kave, kasnije Ronnefeldt čajeva i od 2020. godine Callebaut sirovina. Da bi „brand promise“ bio potpun strateški se nadogradila usluga i podrška kao imperativ izvrsnosti kojoj težimo.

Ključni element je i prilagodljivost jer jedino nepromjenjivo na tržištu jest sama promjena. Danas vise nema velikih i malih, već samo brzih i sporih. Naša snaga je upravo brzina i sposobnost reakcije. Dok se tržišta neprestano mijenjaju, mi smo uvijek spremni prilagoditi se novim trendovima i zahtjevima kupaca i to radimo brže, jednostavnije i lakše nego „velike“ firme. Poštovanje, pažnja i iskrenost prema kupcima bitni su za izgradnju dugoročnih odnosa. Mi zato vjerujemo da je naša posvećenost potrebama naših partnera u tome odigrala značajnu ulogu u 30 godina poslovanja.

Uz sve navedeno, naravno dolaze zaposlenici kao osobno jamstvo da će sve biti kako tvrdimo. Njihova posvećenost poslu, istinska lojalnost prema kompaniji i zavidna razina kompetencija kao sume znanja i vještina su isto temelj našeg uspjeha. Kompetencije zaposlenika su ono što smatramo ključnom diferencijacijom kada želite biti najbolji. Ne nužno najveći. U kompaniji imamo certificiranog Tea mastera i dva certificirana trenera po Hausbrandtovom SCA Train the trainer modelu. Prema našim saznanjima, nitko u RH nema tu razinu znanja i certifikata na jednom mjestu.

Međutim, moramo istaknuti još jednu stvar, a to da postavljanje brenda na tržište nije sprint na 100 metara već je štafeta, ali ujedno i maraton, u kojem se štafeta i oni koji je nose izmjenjuje sukladno razvoju kompanije. Danas, Ribili snažno napreduje i zahvaljujući onima koji više nisu u timu, koji su svoju dionicu odradili da bi mi mogli sada odraditi svoju. Napraviti takav sistem koji je održiv smatramo velikim uspjehom.

Rekli bismo da je to sve zajedno temelj koji nas čini stabilnima na tržištu već tri desetljeća.

Gdje je Ribili sada? Vidite li prostor za rast u budućnosti?

Trenutačno, Ribili je prisutan u četiri regionalna skladišta iz kojih pokrivamo Istru, Primorje, Gorski Kotar i Liku, Dalmaciju, Zagreb i širu okolicu. Dok ovo čitate teku pripreme za otvaranje skladišta u Dubrovniku i Zadru. U sklopu svakog regionalnog skladišta u Rijeci, Zagrebu, Puli i Splitu imamo vlastitu servisnu službu kao jamstvo ispravnosti uređaja te kao garanciju da ćemo našim kupcima moći biti brza podrška za njihov nesmetan rad. Prodajno distributivna mreža je uglavnom bazirana na vlastitim kapacitetima i direktnom odnosu s kupcima, bez posrednika ili podizvođača. U tom smislu možemo reći da je naša misija biti bliži kupcu, biti brži na reakciji i na kraju krajeva biti sigurni da ono što smo dogovorili možemo i moramo ispuniti.

Konkretno, Ronnefeldt čajevi su prisutni u većini hotela 5*, Hausbrandt kava u nekim od najboljih lokala u svakom gradu, Barry Callebaut čokoladne sirovine kod gotovo svakog renomiranog slasticara itd. Sveobuhvatno, nastavljamo pružati inovativna rješenja prilagođena potrebama HoReCa sektora, gradeći snažne odnose s profesionalnim kupcima. Mi svoj posao ne vidimo kao prekomjerno dijeljenje marketinških ulaganja i/ili potpisivanje nerealnih ugovora, zato je naš rast sporiji. Međutim, rast je dio naše strategije koju zasigurno nećemo mijenjati. Sebe vidimo kao partnera po mjeri koji pomaže kupcu u razvoju njihovog poslovanja, sa rastom kupca rastemo i mi, a to je za nas ono što smatramo važnim.

Kada razmišljamo o budućnosti, prepoznajemo iznimnu priliku za daljnji rast. Vizija nam je kontinuirano ulagati u razvoj strategija i portfelja te proširiti naše kapacitete kako bismo odgovorili na sve zahtjeve tržišta. Pogotovo u gradovima gdje smo manje prisutni. Primjerice,  Zadar i Dubrovnik su lokacije na koje ćemo se jače fokusirati u budućnosti. Isto tako, kupovinom zemlje u 2023. godini, za izgradnju novog centralnog skladišta, okrećemo novu stranicu u kapacitetima.

S povjerenjem u našu sposobnost prilagodbe i inovacije, a najviše u zaposlenike, vjerujemo da je budućnost Ribili svjetla i puna mogućnosti za daljnji uspjeh.

Često se pozicionirate kao “Partner po mjeri”. Kako biste to objasnili za HoReCa sektor?

Točno, naša uloga ‘Partnera po mjeri’ za HoReCa sektor proizlazi iz našeg 30-godišnjeg bogatog iskustva, a temelji se na personalizaciji rješenja kako bismo zadovoljili raznolike potrebe naših klijenata i kako bismo ih istakli u odnosu na njihovu konkurenciju. To  postižemo odabirom adekvatnih blendova kave i čaja kao ključnim diferencijatorom. Također, pružamo edukacije, koncepte i podršku putem naših vlastitih barista što dodatno obogaćuje iskustvo naših klijenata. Na sve to dolazi sigurna i pravovremena dostava s jedne i preventivni servis aparata od strane vlastitih iskusnih stručnjaka s druge strane. Kad sve ovo sumirate onda je jasno da se naš posao svodi na konstantnu brigu o napitku, o stalnom i dosljednom trudu da taj napitak bude bolji, a da bi onda i mi rasli skupa s našim kupcima.

U tu smo svrhu, prvi u Hrvatskoj, 1.9.2020. godine otvorili akademiju kave na riječkom Korzu koja radi pod imenom Academia i igra ulogu našeg edukacijskog centra za sve one kupce koji žele pojačati svoja znanja ili za sve potencijalne kupce koji žele probati naše blendove. Na kraju, a možda najvažnije, mi smo jako blizu našim kupcima na osobnoj razini. Poznajemo se i radimo dovoljno dugo da nam je odnos izvan isključivo komercijalnih uvjeta.

Dugi niz godina distributer ste Hausbrandt kave. Što biste izdvojili kao glavnu konkurentnu prednost iste?

Surađujemo s Hausbrandtom već dugi niz godina iz nekoliko razloga, od kojih su kvaliteta i izvrsnost proizvoda te kombinacija tradicije i izvrsnosti najvažniji. Posebno nam je drago da je tih 130 godina kvalitete prepoznato i prihvaćeno na našem tržištu kao i u preko 100 zemalja svijeta na kojima Hausbrandt posluje.

Hausbrandt kava je ime koje nosi težinu. Potječe od austrijskog oficira trgovačke mornarice Hermana Hausbrandta, koji je sa svojom obitelji utemeljio prvu pržionicu sirove kave u Trstu još davne 1892. godine. Kasnije je kompanija preuzeta od strane gospodina Zanettia u čijem je vlasništvu i danas.

Ovaj dugogodišnji fokus na kvaliteti i autentičnosti vidljiv je i danas u svakoj šalici Hausbrandt kave.

Ono što smatramo ključnom konkurentnom prednosti Hausbrandt kave je široki asortiman koji zadovoljava afinitete raznovrsnih ljubitelja kave – od praktičnih kapsula do autentične kave u zrnu, ali i konstanta u kvaliteti, bez oscilacija i s pristupom da uvijek isključivo jedino najbolje može biti dovoljno dobro. Hausbrandt kava je s pravom ponosna na niz prestižnih priznanja i certifikata koji čvrsto potvrđuju dosljednu kvalitetu i profesionalnost u svakom koraku proizvodnje. Posebno se ističe Certifikat za vrhunsku kvalitetu kave dodijeljen od strane ugledne Accademie Patisserie Master u Italiji, što predstavlja visoko priznanje za iznimnu kvalitetu naših proizvoda. Osim toga, Hausbrandt kava nosi certifikat i priznanje za dugogodišnju, dosljednu visoku kvalitetu i prezentaciju kave, što je nagrađeno od strane ugledne Accademia Veneziana del Caffe u Italiji. Ova priznanja nisu samo simbolična, već su rezultat temeljite predanosti Hausbrandta postizanju i održavanju najviših standarda u svijetu kave od kojih je kontinuitet u kvaliteti najvažniji.

Certifikati poput navedenih jamče našim klijentima da svaka šalica Hausbrandt kave donosi iskustvo vrhunskog okusa i služe kao potvrda naše predanosti u postizanju izvrsnosti i održavanju visokih standarda u industriji kave.           

Kako vidite tržište kave u RH?

Tržište kave se u zadnjih nekoliko godina snažno preslaguje i mislimo da će to još više doći do izražaja u narednom periodu. Vjerujemo da će onaj koji je do sada bio ozbiljan izazivač postati lider, dakle najveći, pogotovo ako se u zbroj uzmu zemlje u okruženju i kava za domaćinstvo, tu bi rekli da nema dvojbe kako će to izgledati za par godina. Najveće promjene će se događati kod top tri distributera, odnosno proizvođača te će njihovo djelovanje snažno utjecati i na druge na tržištu. Ipak se radi o renomiranim i odličnim kompanijama od kojih i mi stalno učimo.

Vidimo i trend u kojem se kava dodaje u portfolio jer je “core business” načet konkurencijom, pa tako dolaze nove kave na tržište, okusi koji ne pripadaju ovom podneblju. Neke kompanije su već par godina tu i zasigurno će biti još akvizicija i spajanja.

Međutim, ako pričamo o tradicionalnom i izvornom talijanskom espressu, kupcima koji drže do vrhunske kvalitete napitka i tu ne rade kompromis, „experienceu“ koji napitak nudi kod potrošača tada možemo reći da Hausbrandt kava ima vrlo malo konkurenata koji joj mogu konkurirati. Kad na to dodamo naš osobni pristup te konstantnu brigu za prodajno mjesto i napitak tada smo mi za kupca najbolji partner.

I to je nas „statement“, biti najbolji, nikako najveci. Niti to želimo, niti to možemo. Naša su publika oni koji traže top kvalitetu i top uslugu.

Ove godine ste jedan od izlagača na poznatom međunarodnom GAST sajmu. Što za vas predstavlja ovaj sajam?

Za nas, sudjelovanje ima poseban značaj jer obilježavamo naših 30 godina poslovanja. GAST sajam, kao najveće gastro događanje u regiji, predstavlja priliku da pokažemo našu dugogodišnju predanost inovacijama i vrhunskoj kvaliteti pred vodećim proizvođačima, distributerima i prodavačima u sektoru. I da kao relativno manja firma, ali s jakim međunarodnim brendovima, pokažemo da se možemo nositi sa svakim izazovom, da imamo rješenje za svaki problem  te da ukažemo koju nišu na tržištu želimo zaokružiti. Isto tako, želimo pokazati naše brendove onima koji za nas možda još ne znaju ili im do sada nismo bili dovoljno blizu. GAST sajam, koji se održava već 28. put, ima ključnu ulogu kao najznačajnije HORECA okupljanje u Hrvatskoj. Od 23.02. 2024. do 25. 02. 2024. godine, okupit će lidere HORECA industrije u Areni Zagreb, pružajući nam priliku da dijelimo naše najbolje proizvode i rješenja s posjetiteljima. Svi su dobrodošli!

Što posjetitelji mogu očekivati na Ribili izložbenom prostoru?

Naša prisutnost na GAST sajmu donosi uzbuđenje i mnogo toga zanimljivog za posjetitelje. Pozivamo sve da nas posjete na Hausbrandt štandu gdje ćemo predstaviti široku lepezu proizvoda, ne samo naših najboljih kava, već i inovativnih rješenja prilagođenih potrebama hotela, restorana, barova, ureda, pa čak i kućanstvima. Za sve zainteresirane, pripremili smo stručne prezentacije proizvoda prilagođenih potrebama hotela, restorana, barova, ureda i kućanstava. Posjetite nas na GAST sajmu i uvjerite se u našu dugogodišnju posvećenost zadovoljenju potreba industrije ugostiteljstva, koja traje već 30 godina. Vidimo se!

Dijeli