U Hrvatskoj trenutačno odmara malo više od 170.000 turista. Od tog broja, čak je 150.000 stranaca, a najviše je Nijemaca (njih više od 60.000). Ukupno gledano, najviše su turističkog prometa ove sezone tradicionalno ostvarili Nijemci, sa preko 20,2 milijuna noćenja, čime su nadmašili i rekordnu 2019.
Gosti iz Slovenije drže drugo mjesto među stranim turistima, s ukupno 8,6 milijuna noćenja, slijede Poljaci sa 6,5 milijuna noćenja, što je osam posto bolji rezultat nego 2019., na petom mjestu su Austrijanci sa preko šest milijuna noćenja, a visoku šestu poziciju dohvatili su Česi sa preko pet milijuna noćenja.
„Najbolje rezultate postigli smo upravo na onim tržištima na koja smo usmjerili većinu svojih promotivnih aktivnosti, a to potvrđuje da je sezona dobro pripremljena. Provodili smo ciljane marketinške i PR kampanje, a u inozemnim smo medijima u proteklih pet mjeseci ostvarili više od 26.000 objava o našoj zemlji kao atraktivnoj, kvalitetnoj i sigurnoj. Uspjeli smo zadržati vidljivost na tržištu, a u idućoj godini želimo zadržati poziciju jedne od najuspješnijih turističkih destinacija na Mediteranu“, ističe direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Mali Lošinj s deset posto boljim rujnom nego 2019.
Mali Lošinj je na razini godine dohvatio čak 85 posto turističkog prometa iz rekordne 2019. godine. Gledajući samo rujan, Mali Lošinj ima deset posto bolje rezultate nego prije dvije godine. „Više smo nego zadovoljni ovogodišnjom sezonom. Čak smo imali osjećaj da ima više turista nego 2019. jer su gosti više trošili“, rekao je direktor lošinjske Turističke zajednice Dalibor Cvitković.
On kaže kako treba povećati ulaganja u kvalitetnu ponudu, a dobar smjer pokazuje Jadranka grupa, čiji su nam hotelski restorani Alfred Keller i Matsunoki donijeli Michelinovu zvjezdicu i tanjur.
Umag prebacio dva milijuna noćenja
Umag je do polovice rujna ostvario 80 posto ukupnih noćenja u odnosu na 2019. Samo u prvih 15 dana rujna, Umag je imao 11 posto više noćenja nego prije dvije godine, a kolovoz je zaključen plusom od četiri posto u odnosu na 2019. Najviše noćenja ostvareno je u umaškim hotelima i kampovima, a slijede privatni i nekomercijalni smještaj. Najčešći su gosti bili Nijemci, a slijede ih Slovenci, Austrijanci, Česi, Poljaci i Nizozemci. Broj gostiju iz Italije porastao je čak 60 posto. „Kao što smo i predviđali u kolovozu, premašili smo brojku od dva milijuna noćenja“, izvijestio je direktor Turističke zajednice Umaga Milovan Popović.
Krk s milijun noćenja, rujan bolji nego 2019.
Grad Krk sredinom rujna ostvario je milijun noćenja turista u komercijalnom smještaju, što je čak 83 posto noćenja iz rekordne 2019. godine i rast od 54 posto noćenja u odnosu na 2020. godinu. Najviše noćenja, njih gotovo pola milijuna ostvareno je u kampovima, što je 61 posto više nego lani i 84 posto rezultata iz 2019. Slijede objekti u domaćinstvu s 441.000 noćenja, što je 38 posto više nego 2020. i 86 posto rezultata iz 2019., dok je u hotelima ostvareno oko 100.000 noćenja, što je rast od 138 posto u odnosu na 2020. i 68 posto rezultata 2019. godine. “U ovogodišnjim izuzetno zahtjevnim uvjetima rada, čestitam svim predstavnicima turističkog sektora, turističkim djelatnicima, na ogromnom trudu ove sezone, odgovornom pristupu i odličnim rezultatima“, izjavila Ivana Kovačić, direktorica Turističke zajednice grada Krka. U rujnu Krk bilježi 12 posto bolji rezultat nego 2019. i na 175 posto ostvarenja iz protekle godine.
Kampovi u rujnu napravili više od dva milijuna noćenja
Hrvatski kampovi na pragu listopada i dalje su visoko popunjeni. “Iako svaki segment smještaja ima svoju ulogu i poziciju na tržištu, možemo zaista reći da je kamping zvijezda, ne samo ove godine. Uz male razlike među regijama, na razini godine kampovi su ostvarili oko 90 posto noćenja iz 2019. godine, što je daleko bolje od plana s početka sezone, od nekih 60 do 70 posto pretpandemijskog prometa. Pritom moramo imati na umu da smo imali zaista kasni početak sezone”, pojasnio je Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske. Prema statistici iz eVisitora, kampovi su od 1. do 28. rujna napravili 2,8 milijuna noćenja (404.675 dolazaka), što je čak 24 posto više nego u 2019. godini (17 posto više u dolascima).
Zračna luka Dubrovnik prometna kao u špici sezone
Dubrovačka zračna luka krajem rujna prometna je jednako kao i u špici sezone – dnevno se obavi više od sto letova prema 21 državi, što je golemo povećanje prometa u odnosu na kraj rujna 2020., kad zbog pandemije međunarodnog prometa gotovo da i nije bilo. Najveći broj turista u Dubrovnik stiže iz Francuske i Velike Britanije, a odličnu popunjenost bilježe i dvije linije Delta i United Airlinesa iz Sjedinjenih Američkih Država. Uz ta tri tržišta značajan promet ide i prema Poljskoj, Belgiji, Njemačkoj, Nizozemskoj, Španjolskoj i Rusiji. Red letenja za prvu polovicu listopada je potvrđen od strane velikog broja aviokompanija pa će krajnji jug Hrvatske, pred sam početak zimskog reda letenja, također biti dobro povezan s brojnim europskim odredištima. Najveći broj letova u listopadu se očekuje prema Londonu.