Vukovar u 2024. ušao s odličnim turističkim rezultatima

Foto: Darko Kešnjer (Izvor TZ grada Vukovara)

Danas prepoznatljiv turistički brend Vukovar bilježi kontinuiran porast noćenja i dolazaka, sve je više kruzera na Dunavu, otvaraju se novi smještajni objekti, a započela je i izgradnja Arheološkog parka

Da je Vukovar u 2023. bio poželjno odredište brojnih gostiju, potvrđuje i porast od 41,26 posto u dolascima i 33,35 posto u noćenjima u odnosu na 2022. Naime, lani je u gradu na Dunavu ostvareno 55.924 dolazaka i 87.863 noćenja.

Izuzmu li se od tih brojki školske ekskurzije, i dalje je 10,12 posto više dolazaka i 5,48 posto više noćenja nego godinu ranije. U brojkama bez školskih ekskurzija u 2023. ostvareno je 18.264 dolazaka i 38.460 noćenja, što je i u odnosu na pretpandemijsku 2019. porast od 10,14 posto u dolascima i 11,11 posto u noćenjima.

Turisti, pretežno domaći, njih 73 posto, su na istoku Hrvatske ostajali u prosjeku 2,1 dan.  Atraktivnost destinacije rezultirala je i otvorenjem 27 novih smještajnih objekata u prošloj godini pa ih je danas ukupno 82, s 1.124 ležaja.

U vukovarsku luku na Dunavu uplovilo 347 kruzera

Prošle godine nastavio se i trend rasta riječnog kruzinga. Na 347 kruzera koju su uplovili u vukovarsku luku bilo je 45.857 putnika, najviše gostiju iz Amerike, Njemačke, Velike Britanije i Francuske, a sezona na Dunavu, jednom od najjačih aduta kontinentalne Hrvatske, produljila se do kraja prosinca.

Foto: Darko Kešnjer (Izvor TZ grada Vukovara)

Sve je više i posjetitelja gradskih festivala i manifestacija, a posljednji održan u prošloj godini, Vukovarski Advent, u izboru portala Gradonacelnik.hr u konkurenciji velikih gradova i županijskih sjedišta proglašen je među pet najljepših u Hrvatskoj.

Vukovar snažan brend

Ukupno zadovoljstvo gostiju Vukovara bilo je izuzetno visoko. Ocjena je 93/100, potvrđuje mjerenje kvalitete i zadovoljstva gostiju kroz projekt integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji – IQM Destination Vukovar. Ovaj projekt mjerenja kvalitete provodi se već tri godine, a vrlo visoka ocjena ukazuje na iznimnu snagu i prepoznatljivost brenda Vukovara. Lani je na online platformama 7.200 gostiju ostavilo recenzije, a pozitivni komentari i  visoke ocjene pozicioniraju Vukovar kao jednu od najuspješnijih destinacija na kontinentu, privlačnu tijekom čitave godine.

Atrakcije su zadržale najvišu ocjenu kvalitete. Među njima je i Vukovarski vodotoranj, lanjski dobitnik Plakete sa zlatnim znakom za najbolji projekt obnove i valorizacije kulturno povijesne baštine na međunarodnom kulturnom turističkom natječaju „Plautilla“.

Sve je više nagrada i novih projekata

Ni domaće nagrade nisu zaobišle Vukovar, čak tri Suncokreta ruralnog turizma stigla su u grad – zlatna povelja u kategoriji “Tradicijska (ruralna) gastronomija” Izletištu Gondola Sotin, brončana povelja u kategoriji “Aktivni turistički sadržaji u ruralnom prostoru” Konjičkom klubu „Dunavski Raj“, posebno priznanje u kategoriji “Craft turizam” Craft Pivovari Vukovar.

“Osvojene nagrade uvijek nas razvesele, one govore o sve kvalitetnijoj turističkoj ponudi Vukovara. Naše sadržaje i ponudu obogatit ćemo novim projektima, u tijeku je izgradnja Adrenalinskog parka u Park šumi Adica, uređuje se šetnica uz rijeku Vuku, započela je i izgradnja Arheološkog parka Vučedol, a na temelju izrađene Komunikacijske strategije radimo na jačanju ovog brenda” kaže direktorica Turističke zajednice Vukovara Marina Sekulić.