U Hrvatskoj je tijekom uskrsnih blagdana od 15. do 18. travnja boravilo oko 135 tisuća turista, koji su ostvarili oko 493 tisuće noćenja, što je za oko 346 tisuća noćenja više nego lanjskih uskrsnih blagdana, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) prema prvim podacima iz sustava eVisitor i eCrew.
Prema podacima iz tih sustava, proteklog produženog, blagdanskog vikenda (od petka, 15. travnja, do ponedjeljka, 18. travnja) većinu prometa ostvarili su strani turisti. Stranih je turista došlo 103 tisuće i ostvarili su 412 tisuća noćenja, dok je domaćih (registriranih) 31 tisuća turista ostvarilo više od 80 tisuća noćenja.
HTZ je priopćio da je tijekom Uskrsa najviše turističkih noćenja bilo u Istri, oko 188 tisuća, te na Kvarneru, više od 90 tisuća, a slijede Splitsko-dalmatinska županija, više od 55 tisuća, i Dubrovačko-neretvanska, više od 43 tisuće, dok su među destinacijama najviše noćenja imali Poreč, Rovinj, Dubrovnik, Zagreb, Split, Umag i Zadar.
Među strancima najviše su noćenja ostvarili turisti iz Njemačke te Austrije, Slovenije, Italije i Slovačke, a od smještaja turisti su najviše birali hotele, u kojima je i ostvareno najviše ili više od 210 tisuća noćenja, te objekte u domaćinstvima, gdje je bilo više od 112 tisuća noćenja, i kampove, u kojima je ostvareno više od 99 tisuća noćenja.
“Osim odličnih rezultata tijekom produženog uskrsnog vikenda, veseli i podatak da je samo u subotu u Hrvatskoj boravilo oko 145 tisuća turista. To je ujedno i dan s najvećim brojem turista ove godine, a pozitivne trendove očekujemo i u nastavku predsezone, odnosno tijekom svibnja i lipnja”, naglasio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Od početka godine do sada ostvareno 95 posto noćenja iz istog razdoblja 2019.
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac ističe da je u Hrvatskoj od početka ove godine do sada premašena brojka od 3,6 milijuna turističkih noćenja, čime je ostvareno 120 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine, ali i 95 posto noćenja iz istog razdoblja 2019. godine.
“Rezultati su nam potvrda jačanja prepoznatljivosti Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije dodane vrijednosti, što je i naše strateško opredjeljenje. Turisti Hrvatsku percipiraju kao destinaciju ugodnog i kvalitetnog odmora te smo aktivnosti usmjerili upravo na zadržavanju tog statusa, ali i na razvijanju Hrvatske kao održivo odgovorne destinacije”, poručuje Brnjac.
Ocjenjuje i da turistički sektor unatoč svim izazovima i ove godine pokazuje otpornost i kvalitetu, a hrvatska turistička ponuda konkurentnost, što drži i dodatnim poticajem za ostatak turističke godine.
Iz HTZ-a iznose i podatke da je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine najviše noćenja ostvareno u Istri, na Kvarneru te u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledajući prema destinacijama u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Splitu, Poreču, Opatiji. Najviše su noćenja ostvarili gosti s domaćeg tržišta, a zatim slijede Nijemci, Austrijanci, Slovenci i Talijani.