Philip Morris International posljednjih je desetak godina uložio ogromna novčana sredstva, preko 4 milijarde dolara u razvoj proizvoda smanjene štetnosti. Na razvoju takvih proizvoda radi više od 400 znanstvenika u dva velika istraživačka centra u Švicarskoj i Singapuru. Prvi u nizu proizvoda dostupan je i u Hrvatskoj pod nazivom IQOS. Aleksandar Odobaša Manager Marketing & Innovation u PMI predstavlja najnoviji, najinovativniji proizvod – IQOS 3 koji je upravo stigao na tržište Hrvatske.
Razgovarala: Marija Sedlar
Philip Morris International upravo je lansirao najnoviju inovaciju – IQOS 3.
Prvo je u Japanu, a potom početkom prosinca i u Hrvatskoj predstavljena nova inačica proizvoda, IQOS 3, koja integrira opsežne povratne informacije dobivene od potrošača te predstavlja poboljšani dizajn i iskustvo korištenja, a sve to utemeljeno na snažnim znanstvenim dokazima.
Po čemu se najnoviji IQOS razlikuje od prijašnjih – koje su mu prednosti, što novo nudi potrošaču?
IQOS 3 predstavlja najbolji IQOS uređaj do sada i u usporedbi s prethodnim verzijama je brži, jači i bolji. Neka od ključnih poboljšanja su kraće vrijeme punjenja držača koje je smanjeno na samo 3 minute i 30 sekundi, ojačani vanjski okvir za poboljšanu otpornost na udarce, duži životni vijek baterije koji omogućuje korištenje IQOS uređaja dvije godine te bolje korisničko iskustvo kroz bočno otvaranje i LED lampice vidljive na dnevnom svjetlu.
Koje su glavne prednosti, tj. karakteristike zbog kojih biste odraslim pušačima preporučili korištenje IQOS uređaja? Zašto je on bolji izbor za njih od cigareta i ostalih duhanskih proizvoda?
IQOS je elektronički uređaj koji koristi sofisticiranu tehnologiju za grijanje posebno pripremljenog duhana te on grije, a ne izgara duhan. Naime, duhan u cigareti gori pri temperaturi preko 600°C, stvarajući dim koji sadrži štetne kemikalije. IQOS grije duhan na puno nižoj temperaturi, ispod 350°C, stvarajući aerosol koji sadrži nikotin, ali bez gorenja, pepela ili dima. Niža temperatura grijanja ispušta pravi okus grijanog duhana, a s obzirom da se duhan grije, a ne gori, razine štetnih sastojaka su značajno smanjene u odnosu na dim cigarete.
S obzirom da je riječ o elektroničkom uređaju, potrošačima omogućujete i korisničku podršku. Kako to funkcionira?
IQOS je elektronički uređaj stoga korisnicima, osim informacija o funkcioniranju uređaja, pružamo i podršku nakon kupnje. Kako bismo to osigurali uspostavili smo centar za korisničku podršku, mrežu prodajnih mjesta upotpunjenu IQOS savjetnicima te razvijeni sustav IQOS stručnjaka koji su na raspolaganju odraslim pušačima koji žele nastaviti koristiti duhanske proizvode.
U Zagrebu je nedavno otvoreno i prvo prodajno mjesto. Što se u njemu nudi korisnicima?
Razvojem novih proizvoda i daljnjom komercijalizacijom, uzevši u obzir da se radi o tehnološkom proizvodu, i naš se pristup u potpunosti promijenio. Takav proizvod zahtijeva i korisničku podršku nakon kupnje, što znači i potrebu za centralnim mjestom na kojem korisnici mogu dobiti sve relevantne informacije te na kojem proizvod mogu kupiti ili ga servisirati. To osiguravamo kroz mrežu prodajnih mjesta gdje IQOS savjetnici i stručnjaci stoje na raspolaganju odraslim pušačima koji žele nastaviti koristiti duhanske proizvode. Odnedavno i Zagreb ima svoju prvu specijaliziranu prodavaonicu u centru grada.
IQOS je globalno prisutan unazad 5 godina, a u Hrvatskoj godinu dana. Kakve rezultate bilježite globalno, a kakve u na hrvatskom tržištu?
Dosadašnji rezultati pokazuju da smo na pravom putu i da ispunjavamo očekivanja odraslih pušača. Naime, gotovo 6 milijuna odraslih pušača u svijetu počelo je koristiti isključivo IQOS, što ga čini najuspješnijom bezdimnom alternativom danas. Dostupan je u preko 40 zemalja širom svijeta, a najveći je uspjeh zabilježen u Japanu. Kada govorimo o Hrvatskoj, povratne informacije potrošača su također ohrabrujuće te možemo biti zadovoljni rezultatima.
Kako je zakonski regulirana upotreba uređaja za grijanje duhana?
Duhanska industrija strogo je regulirana i u potpunosti se slažemo da tako treba biti. Ipak, kada govorimo o proizvodima iza kojih stoji robusna znanost, a koja ukazuje na njihovu smanjenu štetnost, smatramo da ova kategorija zahtjeva jedinstveni regulatorni okvir. Bezdimni proizvodi stoga bi trebali biti regulirani različito od cigareta te bi o njima i njihovim prednostima potrošači trebali biti informirani.
Philip Morris International predvodnik je transformacije duhanske industrije. Što vas je potaknulo na to i kako se odvijao taj proces?
Da, Philip Morris International predvodnik u transformaciji duhanske industrije te je naša vizija stvaranje svijeta bez dima cigarete. Već godinama ulažemo u istraživanje i razvoj tehnologija koje će omogućiti smanjenje rizika korištenja duhanskih proizvoda te smo od 2008. godine uložili više od 4.5 milijardi USD u istraživanje i razvoj. Odrasli pušači traže manje štetne alternative i naša je obaveza danas, kada smo u mogućnosti, to im i ponuditi.
Osim transformiranja tržišta duhanske industrije, mijenja se i vaša poslovna filozofija. U čemu se ona očituje i kako je utjecala na zaposlenike PMI?
Sam proces transformacije zahtjevan je u širem i smislu i to naravno ne obuhvaća samo transformaciju proizvoda, već i našu internu transformaciju, odnosno način na koji radimo i razmišljamo. Moram nadodati kako smo u našim centrima za istraživanje i razvoj od 2008. godine zaposlili više od 430 znanstvenika, inženjera i stručnjaka, što je isto tako rezultat naše interne transformacije i potrebe za novim znanjima i vještinama. Ono što mogu reći jest da svi naši zaposlenici imaju isti cilj i slijede istu viziju – viziju budućnosti bez dima cigarete.
Planovi za nadolazeće razdoblje? Na što ćete se fokusirati u idućoj godini?
Naš je fokus jasan, a to je ostvarivanje vizije budućnosti bez dima cigarete i u skladu s time, budućnost kompanije gradimo upravo na proizvodima bez dima i njihovoj daljnjoj komercijalizaciji.