U svijetu se svaki dan popije pet milijuna šalica Julius Meinl kave, što je godišnje više od dvije milijarde! Ova priča o uspjehu počela je davne 1862., prvom pržionicom kave u Europi.
Snaga Julius Meinl brenda, kao i globalna strategija širenja, konstantne inovacije i fokus na pružanju vrhunskih usluga te održiva i inovativna rješenja, ključni su razlozi ovog dugoročnog uspjeha. O kakvim je rješenjima riječ i što donosi budućnost otkrio nam je Nik Jurišić, novi direktor prodaje za HoReCa sektor u tvrtki Julius Meinl Hrvatska. U kompaniji je zaposlen već osam godina, a na poziciji direktora prodaje je od srpnja 2023.
Tvrtka Julius Meinl sa sjedištem u Beču ima tradiciju dulju od 160 godina i među liderima je u svijetu premium kave. Što stoji iza globalnog uspjeha tvrtke?
Sve je krenulo prvom profesionalnom pržionicom kave u Europi i od tada pišemo uspješnu, 160 godina dugu priču zasnovanu na čvrstim vrijednostima s naglaskom na tradiciji. Julius Meinl je obiteljska tvrtka koju njezini članovi uspješno vode već petu generaciju. Christina Meinl aktivno je uključena u naš Generations Program i podržava održivi razvoj kompanije, a uz to je generalna menadžerica za Julius Meinl Austrija. Tu su i svi naši zaposlenici koji kroz svoj posao ‘žive’ kavu. Svi smo fokusirani na kavu i čaj kako bismo potrošačima omogućili vrhunsku kvalitetu, a bez njih ne bi bilo naše uspješne priče.
Koliko dugo Julius Meinl posluje u Hrvatskoj i kako biste ocijenili naše tržište? Koliko su Hrvati ‘zahtjevni’ kavoljupci?
U Hrvatskoj smo prisutni 17 godina. Hrvati su sve osvješteniji kavoljupci koji zahtijevaju vrhunsku uslugu i kvalitetu. Ovdje je ispijanje kave dio životnog stila i svojevrstan ritual, ali postoje razlike od regije do regije. Tako, na primjer, Dalmatinci vole jaču kavu u stilu talijanskog espressa, Istra i Zagreb se sve više okreću Arabici, u Sisku se obavezno pije kava sa šlagom dok Slavonci preferiraju malo dulji espresso ili kavu s mlijekom. Hrvatima je vrijeme za uživanje u vrhunskoj kavi iznimno bitno, bilo da je piju u kafiću ili kod kuće.
Još od 2019. kada ste predstavili globalno, prvo Izvješće o održivom razvoju, sustavno radite na održivosti. Što takva inicijativa obuhvaća?
Naglasak je na održivom poslovanju što obuhvaća razne programe usmjerene prema uzgajivačima kave kako bi se poboljšao njihov rad i život. Jedan od njih je naš Generations Program fokusiran na izgradnju značajnih, dugoročnih odnosa s uzgajivačima kave i lokalnim zajednicama u odabranim zemljama porijekla, pružajući im resurse za uspostavljanje održivog poslovanja i prenošenje znanja o kavi i tržištu s generacije na generaciju.
Okrenuli smo se zelenom poslovanju s dugoročnim globalnim ciljem reduciranja plastike i ekonomičnijoj potrošnji energije. Lansirali smo biorazgradive coffee to go čaše, drvene žličice, promo marketinške materijale od recikliranih materijala i mnoštvo drugih noviteta koji u potpunosti slijede našu politiku zelenog i održivog poslovanja. Svakako moram spomenuti i naše certificirane proizvode od kojih bih posebno izdvojio dvostruko certificirane Bio i Fairtrade kave iz The Originals Linije. Riječ je o potpuno novim, inovativnim proizvodima koje smo doveli na hrvatsko tržište kao rezultat osluškivanja i praćenja trendova u svijetu kave.
Koji proizvodi u kategoriji kave imaju najbrži trend globalnog rasta?
To su Premium Arabice i već spomenuti The Originals Bio i Fairtrade proizvodi. Svakako treba izdvojiti dvostruko certificiranu kavu The Originals Gloriette Gold. Riječ je o liniji koja je ove godine lansirana na globalnoj razini pa tako i u Hrvatskoj. Također, sve je više kupaca koji svojim gostima žele ponuditi kavu koja je organski uzgojena i etički pribavljena, ali i vrhunsko iskustvo uživanja u omiljenom napitku.
Nakon što su sve industrije, pa tako i vaša, morale amortizirati negativne utjecaje pandemije, koji su se novi izazovi pojavili u poslovanju i kako ih rješavate?
Klimatski izazovi jedan su od najvećih jer utječu na kvalitetu kave. Također, navike potrošača su se promijenile. Tvrtka Julius Meinl sa svakim se izazovom uspješno hvata u koštac i savladava ga na svoj način. Nikada nismo kompromitirali kvalitetu proizvoda, uvijek smo nastojali ponuditi nešto novo, razvijali smo trendove i pratili potrebe potrošača. Dovoljno smo veliki da smo na izvoru najbolje kave na tržištu, ali opet dovoljno mali da budemo fleksibilni i brzo se prilagodimo potrebama potrošača i tržišta. Mislim da tu i leži naša snaga.
Julius Meinl je poznat po brojnim inovativnim konceptima. Što nam spremate u budućnosti?
Vjerujemo da su dvostruko certificirane Bio i Fairtrade kave iz The Originals linije budućnost. Naši certificirani organski proizvodi kave uzgajaju se s posebnom pažnjom i metodama koje čuvaju biološku raznolikost i ekološku ravnotežu. Također, brinemo o dobrobiti lokalne zajednice koja uzgaja kavu kroz pravedne cijene i zaštitu okoliša, a poljoprivrednicima je zajamčena Fairtrade minimalna cijena. Osim The Originals Gloriette Gold, istaknuo bih i naše limited edition kave koje lansiramo svake godine, a 2023. je to The Originals Columbia Tres Dragones. Riječ je o speciality kavi koja dolazi s farme Finca Potosí u Kolumbiji. Kava je dobila vrlo visokih 87 SCA bodova, svijetlo je pržena i dostupna u jako limitiranim količinama. Okus je balans slatko-voćnih aroma koji svakako treba probati. Dakle, pratimo i kreiramo trendove, ulažemo napore kako bi naše poslovanje išlo u smjeru održivog razvoja, a kupcima beskompromisno nudimo vrhunsku kvalitetu – to su u osnovi naše smjernice za budućnost.