„S obzirom na to da Jamnica proizvodi prirodne mineralne vode i osvježavajuća bezalkoholna pića, distribuira vino i pivo, kava je bila prirodan tijek razvoja poslovanja. Za nas je ovo ujedno i prilika da učimo i rastemo u kategoriji u kojoj do sada nismo bili prisutni“, kaže o novom iskoraku Jamnice Viktor Miljković, rukovoditelj prodaje trgovačke robe.

Razgovarala: Marija Sedlar

Cijeli projekt uključivanja kave u portfelj Jamnice intenzivno je, sa svojim kolegama, u Jamnici vodio Viktor Miljković, koji ima bogato dugogodišnje iskustvo u industriji robe široke potrošnje, uključujući i kavu. Viktor je u Jamnici zadužen i za ostale principale, odnosno partnere čiju robu Jamnica distribuira, poput vina i piva.

Kako je došlo do suradnje i što ona podrazumijeva?

Jamnica i Nestlé sklopili su strateško partnerstvo za prodaju NESCAFÉ proizvoda na tržištu Hrvatske za tzv. Out Of Home kanal i to kroz tri segmenta: espresso kavu u zrnu za ugostiteljske objekte, BusinessToBusiness (B2B) samoposlužne aparate za kavu te instant cappuccino NESCAFÉ koji je lider u toj kategoriji. Prije nego smo uopće pokrenuli ovaj projekt proveli smo detaljnu analizu tržišta u Hrvatskoj kako bismo bolje razumjeli potrebe potrošača, trendove i preferencije. Sam proces pripreme i dogovora projekta bio je dugotrajan, kompleksan i izazovan, ali je zato ponos svih nas koji smo na njemu radili bio još veći kada smo sve definirali i pokrenuli.

Idemo korak po korak: trenutno smo posvećeni NESCAFÉ espresso kavi u zrnu i cijelom procesu uvođenja tog brenda na hrvatsko tržište. Kako bismo to odradili na najbolji mogući način, formiramo kvalitetan i stručan tim, u suradnji s Nestléom educirat ćemo naše prodajne predstavnike, planiramo napraviti atraktivne pakete suradnje s našim partnerima ugostiteljima, a svakako očekujemo i podršku naših dugogodišnjih i tradicionalnih partnera u Out Of Home kanalu. Što se tiče potrošača i ljubitelja kave, vjerujem da će ih razveseliti veća raznolikost i novi brend espresso kave u zrnu u kojem će moći uživati u ugostiteljskim objektima.

Što ovo partnerstvo donosi Jamnici?

Ovo je veliki iskorak za nas. U segment kave ušli smo zato što želimo razvijati svoje poslovanje i širiti svoj portfelj, odnosno potrošačima želimo ponuditi piće za svaku prigodu i za svaki trenutak u danu. S obzirom na to da Jamnica proizvodi prirodne mineralne vode i osvježavajuća bezalkoholna pića, distribuira vino i pivo, kava je bila prirodan tijek razvoja poslovanja.

Za nas je ovo ujedno i prilika da učimo i rastemo u kategoriji u kojoj do sada nismo bili prisutni. Sigurni smo da suradnja s našim partnerom jamči visoku kvalitetu proizvoda te omogućuje pristup bogatom međunarodnom iskustvu u različitim segmentima. Kombinacija lokalne ekspertize Jamnice i globalne stručnosti kompanije Nestlé stvara snažnu sinergiju koja će nam pomoći da maksimalno iskoristimo prilike na tržištu kave u Hrvatskoj, ali i šire.

Koliki je trenutno obim suradnje?

Plan je da se do kraja ove godine odradi 80 objekata. U ovoj prvoj fazi suradnja se odnosi na espreso kavu u zrnu (Whole Roast Bean) za ugostiteljske objekte, a od 1. siječnja suradnja se proširuje na capuccino asortiman za ugostiteljske objekte te za B2B segment (aparati u poslovnim objektima i slično).

Glavni proizvodi Jamnice su vode pa možemo reći da je uvođenje kave u portfelj priličan iskorak u poslovanju. Na koji način planirate pomiriti poslovne fokuse, a da obje vrste proizvoda ostvaruju uspjehe na tržištu?

Većina potrošača u Hrvatskoj uz kavu pije vodu i to naručujemo kada dođemo u kafić. Jamničine prirodne mineralne vode, koje su poznate po vrhunskoj kvaliteti, jedinstvenom mineralnom sastavu i spadaju među najpoznatije domaće brendove, savršen su i logičan dodatak NESCAFÉ kavama. Kombinacija svježine naših voda s bogatim okusom i aromom NESCAFÉ kava stvara uravnoteženo iskustvo koje će zadovoljiti i najzahtjevnije ljubitelje kave te ih ujedno i hidrirati.

Kakav je za sada feedback s terena?

Povratne informacije s terena su odlične! Do nas dolaze komentari potrošača koji su zadovoljni što se na tržištu pojavio novi brend espressa i mnogi nas pitaju kada će ova kava biti dostupa u njihovim gradovima, da i oni mogu probati najnovije napitke na bazi NESCAFÉ espresso kave u zrnu. To nas jako veseli! Također, vjerujem da će ovaj potez donijeti novu dinamiku na domaćem tržištu kave jer ponuda espresso kave u zrnu postajte još bogatija i raznovrsnija.

Koji su trendovi u HoReCa sektoru kada je kava u pitanju – što se najviše pije? Je li vrijeme pandemije promijenilo navike potrošača i kako?

Pandemija je utjecala na svaki aspekt naših života, pa tako i na ponašanja svih nas kao potrošača. Potrošači, u ovo postpandemijsko vrijeme, za svoj novac odnosno dio novca kojeg planiraju potrošiti za konzumaciju izvan svog doma, žele vrhunsku kvalitetu i pravu vrijednost. Zato smatram da je naše partnerstvo s Nestléom došlo u pravom trenutku.

Ako govorimo o trendovima, espresso i cappuccino su i dalje klasični izbori, no sve je veći rast popularnosti specialty i premium kave. Uz to, potrošači veliku pažnju pridaju jedinstvenim okusima i aromama visokokvalitetne kave. Činjenica jest da je vrijeme pandemije snažno utjecalo na navike potrošača u sektoru ugostiteljstva, uključujući i konzumaciju kave.

Restrikcije i promjene u načinu života potaknule su porast dostave hrane i pića, uključujući i kavu. Kava za ponijeti postala je neizostavan dio svakodnevnog života za mnoge koji su radili ili još uvijek rade od kuće ili su bili ograničeni u društvenim interakcijama. Uzimajući u obzir ove promjene, Jamnica aktivno prilagođava svoju ponudu kako bi odgovorila na ove trendove i omogućila potrošačima da uživaju u vrhunskom iskustvu kave, bilo da su u svom omiljenom kafiću ili u udobnosti vlastitog doma.