Manda, gđa Šenoa, kumica Barica, vještica Barica Cindrek, književnica Marija Jurić Zagorka, književni lik Dora Krupićeva i Crna Kraljica samo su neke od poznatih žena iz povijesti Zagreba koje putem aplikacije Time Travel turiste vode u razgledanje grada u obliku igre u kojoj se četrnaest urbanih atrakcija predstavlja kao putovanje kroz vrijeme. Turisti, ali i domaćini koji žele Zagreb doživjeti na drugačiji način, mogu poslušati i pogledati povijesne priče i upoznati ljepote našeg grada iz perspektive žene. Iza ovog projekta također stoji žena – Kata Barišić, koja nam u intervjuu otkriva sve o Zagreb Time Travelu.
Razgovarala: Marija Sedlar
Nedavno ste javnosti predstavili projekt Zagreb Time Travel, jedinstveni projekt u Hrvatskoj. O kakvom se projektu radi.
Zagreb Time Travel prva je digitalna turistička tura Zagrebom koja najbolju ponudu i atrakcije grada prezentira turistima kao putovanje kroz vrijeme uz primjenu suvremenih tehnologija proširene (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Posjetitelji će tijekom ture svjedočiti isprepletanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov „Vremeplov“ i omogućuje turistu da putem “digitalnog prozora” zaviri u prošlost i vidi inače nevidljive urbane legende i povijesne događaje.
Kako ste došli na ideju za pokretanje projekta? Što vam je bila želja pri osmišljavanju Zagreb Time Travela?
S obzirom da već više od sedam godina na našem portalu PokloniMe.hr prodajemo iskustvene poklone našim, domaćim turistima, zaključili smo kako današnji moderni turist traži nešto novo – doživljaj destinacije. Zato smo osmislili Zagreb Time Travel – turističku turu koja spaja moderne tehnologije i hrvatsku povijest i baštinu u novi inovativni turistički proizvod, idealan za nove naraštaje suvremenih putnika. Virtualna i proširena stvarnost mijenjaju lice tradicionalnog turizma, ali pružaju i nove mogućnosti za povezivanje s posjetiteljem te omogućuju kreiranje novih izvora prihoda za cijelu zajednicu.
Kako će on poboljšati turističku sliku Zagreba?
Zagreb je doživio pravi turistički boom u zadnjih nekoliko godina s raznim kreativnim sadržajima i inovativnom ponudom. Želimo da Zagreb (p)ostane predvodnik u takvim iskustvima i upravo ga ovakva inovativna i jedinstvena, čak u svijetu, turistička rješenja mogu komunicirati kao poželjnu i modernu destinaciju. Aktivno sudjelovanje u kreativnim turama poput ove ostavlja snažniji emotivni dojam, a kroz gemifikaciju se lakše uči o lokaciji na kojoj se nalazi. Ova aplikacija povećava želju za duljim boravkom u mjestu zbog zabave koju pruža, preporukom rodbini i prijateljima uz pomoć zanimljivih fotografija koje korisnik kreira kroz aplikaciju, ali i povećava potrošnju zbog popusta koje nudimo kroz aplikaciju.
Koliko je proteklo od ideje do realizacije? S kime ste sve surađivali na projektu?
Na ideji radimo nešto više od godinu i pol dana. Za realizaciju je zaslužna cijela naša obitelj, brojni renomirani turistički vodiči i povjesničari, mentori, stručnjaci za proširenu i virtualnu stvarnost, programeri, dizajneri te predstavnici grada. Projekt je nastao je u sklopu Startup Factoryja Zagreb 2016 u Tehnološkom parku na Velesajmu, gdje smo nagrađeni od grada Zagreba za ideju te smo za njega dobili financijsku potporu, ured, edukaciju i mentorstvo. Dobitnici smo i 1. nagrade na natječaju Moj Zaba Start u kategoriji Poduzetništvo, a istovremeno smo dobili i nagradu javnosti koja nas je prepoznala kao sjajan projekt, što nam mnogo znači.
Kako će funkcionirati projekt (tehnički detalji, tableti, iznajmljivanje, cijena, gdje se mogu iznajmiti..)
Tablet se možete rezervirati na www.zagrebtimetravel.com ili u Radićevoj ulici broj 15 po cijeni 30 eura za do 3 osobe, a sama tura traje cca 1,5h. Tura kreće sa Manduševca preko Katedrale, Dolac, Krvavi most, Tkalčićeva ulica, Kamenita vrata, Markov Trg, Plato Gradec do Uspinjače. Vodiči u aplikaciji su poznate žene iz povijesti Zagreba: Manda, kumica Barica, vještica Barica Cindrek, književnica Marija Jurić Zagorka, Crna Kraljica, Dora Krupićeva i dr…
Turisti će u sklopu aplikacije sakupljati i bodove rješavajući povijesne pitalice i zanimljive zagonetke učeći pritom o gradu kroz igru. Također, moći će saznati brojne zanimljive činjenice o gradu te snimiti atraktivne fotografije s povijesnim likovima i jedinstvenim zagrebačkim pozadinama koje mogu dijeliti na svojim društvenim mrežama te tako postati promotori našega grada.
Koliko trenutno ljudi radi na ovom projektu? Planirate li širenje i u druge hrvatske gradove?
Ovisno o fazi razvoja, outsourcamo stručnjake od turističkih vodiča do programera, tako da nas je trenutno desetak angažiranih na projektu. Širenje planiramo, naravno. Za početak Hrvatska, a nakon toga – osvajamo cijeli svijet!
Zagreb Time Travel nije vaš prvi inovativni poduzetnički projekt – 2011. ste lansirali web trgovinu PokloniMe. Prisjetite se početaka poslovanja, o kakvoj se web trgovini radi?
PokloniMe.hr je prvi hrvatski web shop za prodaju iskustvenih i personaliziranih poklona za sve prigode, svakog slavljenika i svaki budžet. Vizija nam je biti broj 1 i ‘Top of the mind’ hrvatskog potrošača u segmentu poklanjanja. Želimo da svaki Hrvat/Hrvatica kad pomisli na poklon, odmah kaže (po mogućnosti naglas), ‘idem na PokloniMe tamo ću sigurno naći nešto savršeno baš za Nju/Njega.’
Početak, kao i svaki početak, bio je težak. Imaš hrpu nepoznanica i pitanja, nemaš baš neku podršku okoline jer ljudi uglavnom vole igrati na sigurno, birokracija i administracija tek su posebna priča, nesigurno tržište, novi model poslovanja s kojim tek trebaš upoznati kupce, dakle hrpa pitanja na koje tek trebaš pronaći rješenja. Imaš samo velike snove i hrabrost i, u mom slučaju, veliku podršku obitelji što je, ustvari, presudilo da krenem u to.
Usporedite li današnje web tržište u Hrvatskoj s onime od prije 8 godina, koju razliku primjećujete? Kako je izgledao web poslovanje kada ste Vi pokretali PokloniMe, a kako danas?
Hrvati su još uvijek bojažljivi i oprezni, ali vidan je svakodnevni rast online trgovine. Online je budućnost i mi želimo biti najbolji u poklanjanju i biti spremni na dan kad će online shopping biti najnormalnija stvar kao što je to slučaj u svijetu. Prošla su vremena kad su tvrtke kupcima slale svoju poruku jednostrano kao monolog – danas kupci žele pričati s brendom i društvene mreže su upravo idealne za to. I moram priznati da se meni to jako sviđa jer mene zaista zanima kako je bilo na ročkasu, jesi li bio najveća faca jer si imao Naj poklon, kako ti je bilo na iskustvu ‘Postani pilot na jedan dan’ ili Letu balonom, je li se Ona oduševila kad si je zaprosio tako da si nazvao jednu zvijezdu na nebu Njenim imenom i sl. Jako sam sretna jer svaki dan sudjelujem i pomažem u prigodama kada ljudi usrećuju jedni druge i još sam sretnija kad to podijele s nama na Facebooku, Twitteru ili Instagramu. Godine 2011. bilo je puno više nepoznanica. Danas su stvari puno naprednije i nešto jednostavnije, ali ima još puno prostora za poboljšanja. Mi smo ustvari bili pioniri i u web poslovanju, a sad dovodimo nove tehnologije VR i AR u turizam. Veseli me stvaranje novih vrijednosti koje korisniku donose novo iskustvo sebe i svijeta oko sebe. J
Nakon dosadašnjeg iskustva, što biste rekli da je neophodno pri pokretanju biznisa – što biste poručili svima koji se dvoume upustiti se u te vode ili ne?
Savjetovala bih im da ako imaju zaista jasan cilj i želju da krenu u to jer sigurno će im za 30 godina biti draže čak i ako sve propadne da se okrenu nazad i kažu gle to mi je bio san i uspio sam. Čak i ako ne uspiješ, uspio si jer si probao i usput sigurno nešto naučio. Ako se okreneš i pomisliš ‘Šta bi bilo da sam tada imao hrabrosti’ onda sigurno znaš da nisi uspio. Zato sanjajte velike snove i samo hrabro naprijed jer svijetu sigurno treba DAR/talent koji samo ti imaš.
Radite li već na nekim novim idejama…?
Naravno, svakodnevno. 🙂 Watch out world. 🙂