„Strategija METRO-a je ponuditi sve što je potrebno za pripremu i serviranje hrane i pića te održavanje i administraciju. Upravo je širina i dubina asortimana jedna od najvećih snaga METRO-a pa tako trenutno imamo više od sedam tisuća proizvoda iz ovog asortimana“, otkriva Larissa Jurman, direktorica odjela nabave neprehrane tvrtke METRO Hrvatska

Koliko kupaca trenutno METRO ima i na koje im sve načine pomaže ostvariti dodatnu vrijednost?

Ponosni smo što nas je gotovo 24 tisuće hotela, restorana i catering servisa prepoznalo kao pouzdanog partnera – oko 95 posto HoReCa sektora nabavu obavlja u METRO-u. Misija METRO-a je pružiti profesionalnu podršku svojim kupcima, a to naravno uključuje i stvaranje dodane vrijednosti. Svjesni smo koliko je danas izazovno imati dobru i uhodanu ekipu kada se pokreće novi posao te koliko malo vremena ostaje za stvaranje cjelovitog doživljaja za goste.

Upravo zato nudimo svojim kupcima sve što im je potrebno ‘ispod jednog krova’ – od širokog asortimana prehrambenih proizvoda do onih neprehrambenih koji su nužni za poslovanje. Kupcima na taj način štedimo vrijeme i novac jer kod nas, osim profesionalne opreme i sitnog inventara, mogu pronaći uredski materijal, tekstil te opremu i sredstva za čišćenje. Dodatno, taj široki izbor proizvoda kupci mogu kupiti u centru ili naručiti online. Pri tome, proizvode koji su im potrebni svakodnevno dostavljamo u roku od 24 sata.

Također, nudimo sezonski asortiman poput namještaja za terase, ali i božićne dekoracije. Pritom fokus stavljamo na kvalitetu proizvoda koje nudimo. Pratimo trendove, navike naših kupaca, kao i načine pripreme hrane ili korištenje proizvoda. To ostvarujemo pomoću naših cross-functional timova u kojima su kolege iz nabave, prodaje, logistike i marketinga te dijeljenjem znanja stvaramo ono što je najvažnije našim kupcima – asortiman koji im je u tom trenutku potreban.

Kako METRO može olakšati poslovanje ugostiteljima koji posluju u ovim ekonomski zahtjevnim vremenima, a potrošači za svoj novac žele vrhunsku uslugu i namirnice?

Osnova svega je dubinsko poznavanje kupca i razumijevanje njegovih potreba. Upravo zato su naši prodajni predstavnici svakodnevno ‘na terenu’ i posjećuju kupce kako bi u direktnoj komunikaciji s njima razradili planove i ponudili im najbolju opciju. Tako se razvija suradnja i stječe povjerenje, što je temelj našega posla. Kupnjom nekog proizvoda tek započinje naše zajedničko putovanje koje se nastavlja savjetovanjem nakon kupnje i servisnom podrškom.

Davno su prošla vremena kada je bilo dovoljno imati najbolju cijenu na tržištu jer sada treba imati visoki nivo raspoloživosti robe tijekom sezone, isporučiti je na vrijeme, montirati, servisirati, pronaći odgovarajući model financiranja te pružiti podršku u edukaciji osoblja. Imamo vrhunski educirane kolege koji znaju prepoznati što je optimalno rješenje za svakog kupca, a njihovo usavršavanje je proces koji traje svakodnevno. Samo tako možemo stvoriti dugotrajan i održiv odnos s našim kupcima.

Među najnovijim projektima je suradnja s ugostiteljem Davorom Bienenfeldom na otvaranju restorana Kiyomi u – kako ste podržali vlasnika u ovom projektu?

Fokus METRO-a je biti preferirani partner HoReCa sektoru kroz profesionalnu podršku koju treba i zaslužuje. Ponosni smo što pružamo podršku na jednom takvom kompleksnom i izazovnom projektu. Nakon što smo se upoznali s idejom i ciljevima investitora, zajedno s našim dobavljačem definirali smo sva tehnička rješenja za opremanje restorana. Međutim, s obzirom na to da je riječ o specifičnom tipu kuhinje, u čijem srcu se nalazi roštilj, odlučili smo posjetiti jednog od najboljih proizvođača opreme za grilanje iz Španjolske i dogovoriti sve detalje za custom-made rješenje, ali i edukaciju profesionalaca koji će ga koristiti.

Kakva je suradnja s lokalnim dobavljačima, je li logistički zahtjevna?

Jedan od strateških fokusa tvrtke METRO je razvoj kontinuirane suradnje s lokalnim dobavljačima. Takve suradnje su nam iznimno važne i imaju brojne prednosti – kako za dobavljače, tako i za nas, ali u konačnici i za kupce. Naime, kada se nešto radi s lokalnim dobavljačem može se dobaviti u kraćem roku i to je jedna od najvećih prednosti. Kada govorimo o razvoju proizvoda za METRO robnu marku, on je kompleksan jer je sigurnost i ispravnost proizvoda, zajamčena potrebnim certifikatima, iznimno važna. Također, naši lokalni dobavljači mogu takve proizvode ponuditi i ostalim zemljama u kojima METRO posluje i time osvojiti nova tržišta.

Po čemu je specifična vlastita robna marka koju radite s tvrtkom KONČAR – Profesionalne kuhinje?

Ponosni smo na suradnju s tvrtkom KONČAR – Profesionalne kuhinje. Zajedno smo razvili vrhunske METRO Professional plinske i električne termičke uređaje za fast food objekte i restorane. Trenutno smo u fazi širenja asortimana tih proizvoda za kupce kojima su potrebni veći kapaciteti kao što su kantine, domovi ili hotelski objekti.

Također, ove godine smo produžili rok garancije na dvije godine, a osiguravamo dostavu, montažu ovlaštenog servisa i brz izlazak na teren u slučaju potrebe. Kao što smo već spomenuli, proizvod i cijena nisu dovoljni za dugoročnu suradnju – jednako je važna usluga prije i nakon kupnje. METRO svojim kupcima rješava sve potrebe u najkraćem mogućem roku i to onda kada je najpotrebnije – tijekom sezone.

Profesionalnim kupcima nudite široki asortiman neprehrane. Po čemu je jedinstven i što obuhvaća?

Strategija METRO-a je ponuditi sve što je potrebno za pripremu i serviranje hrane i pića te održavanje i administraciju. Upravo je širina i dubina asortimana jedna od najvećih snaga METRO-a pa tako trenutno imamo više od sedam tisuća proizvoda iz ovog asortimana. Fokus nam je na opremi i priboru za pripremu hrane gdje pokrivamo sve potrebe kupaca – od osnovnih i cjenovno pristupačnih proizvoda do kompleksnih custome-made rješenja.

Naša robna marka Metro Professional nudi rješenja od gastro aparata i lonaca sve do radne odjeće za kuhare. Osim naše robne marke, nudimo i brendove za koje smatramo da su najbolji na tržištu. Kako bi kupcima bilo što lakše odabrati potrebni proizvod, asortiman mogu pogledati i putem online kataloga.

Također, u vlastitoj robnoj marki nudimo sve što je potrebno za funkcioniranje i održavanje jednog ugostiteljskog objekta; od namještaja za terase, kompletne opreme novčanika i etuia za konobare, opreme za čišćenje, dekoracija pa sve do termo rola vlastite robne marke Sigma za blagajne. Svi proizvodi imaju potrebne certifikate i u potpunosti odgovaraju HACCP standardima.