Rossi rakije, destilati i vina dobitnici su brojnih domaćih i međunarodnih nagrada, a za Luku Rossija one su potvrda da su odabrali dobar put i poticaj da budu još bolji: „Nagrade pomažu da se dobar glas o vama proširi, no primarna je kvaliteta. Možete kreirati i implementirati najbolju marketinšku strategiju, no ako proizvod ne zadovoljava, potrošači to prepoznaju. Drugim riječima, nagrade pomažu u brendiranju, no kvaliteta je imperativ svakog brenda“, kaže Luka Rossi, vlasnik vinarije Rossi i predsjednik Vinistre.

Razgovarala: Marija Sedlar

Udruga Vinistra upravo je na ProWeinu pretpremijerno predstavila novi vizualni identitet – što ga karakterizira?

Novi, moderan vizualni identitet prati suvremene trendove u dizajnu, dinamičan je, kolorističan i jednostavan. Uz slogan obuhvaća i novi logotip, točnije dva komplementarna, međusobno povezana rješenja koja se savršeno nadopunjuju – jedno je za udrugu, a drugo za izložbu vina. Jedan od najpoznatijih svjetskih vinskih sajmova, njemački ProWein, bio je savršena prigoda da se Vinistra predstavi s novim vizualnim rješenjem. Riječ je o pretpremijeri, a premijera će biti na jubilarnoj 30. Vinistri koja se održava od 10. do 12. svibnja. Iznimno smo zadovoljni krajnjim rezultatom i vjerujemo kako će se novi vizualni identitet svidjeti prijateljima Vinistre i ljubiteljima vina.

Kako je protekao sajam u Düsseldorfu? Što je Vinistra organizirala i zašto je važno biti prisutan na velikim svjetskim sajmovima?

ProWein je jedan od najvažnijih sajmova za našu industriju i sjajna prigoda za promociju Istre kao vinske regije i istarskih vina s naglaskom na autohtone sorte malvaziju i teran. Osim njemačkom tržištu, na ProWeinu se vina predstavljaju distributerima, vinskim kritičarima i ugostiteljima iz čitavog svijeta. Ovo je bio naš drugi samostalni nastup, i to na dvostruko većem izložbenom prostoru od 80 četvornih metara.

Ove godine s vinima se predstavilo 15 poznatih istarskih vinarija: Agrolaguna, Benvenuti, Cattunar, Damjanić, Degrassi, Fakin, Medea winery, Kozlović winery, Marčeta, Matošević, Pervino, Kabola, Rossi, Meneghetti i Veralda. U suradnji s Britankom Caroline Gilby s titulom Master of Wine, koja je velika prijateljica Istre i istarskih vina, organizirali smo dvije atraktivne radionice. Predstavnici medija i vinski kritičari uživali su u malvazijama na radionici ‘Ne zaboravite na Z – Zbog čega bi se malvazija istarska trebala naći na vašem radaru’ dok su na radionici ‘Boje Istre’ sudjelovali uvoznici i distributeri iz Njemačke.

Što je u fokusu djelovanja Udruge Vinistra za ovu godinu? Što članovi mogu očekivati?

U tijeku su pripreme i prikupljanje uzoraka za međunarodno Ocjenjivanje vina i jakih alkoholnih pića i 15. Svijet malvazija koje će se održati u travnju, što prethodi nama najvažnijem događaju godine, a to je, već spomenuta, 30. Vinistra. Htio bih naglasiti kako se ulaznice već mogu kupiti putem online prodaje na našoj web stranici www.vinistra.hr.

U fokusu je edukacija naših članova, ali i intenzivna promocija na ključnim tržištima u skladu sa Strategijom vinarstva i vinogradarstva Istre do 2030., ključnog dokumenta naše udruge koji smo usvojili 2018. Kontinuirano ulažemo u podizanje kvalitete te jačanje identiteta i konkurentnost istarskih vina, a iznimno je važno održati sinergiju svih članova kao što je bilo do sada te potaknuti nove mlade generacije da nastave tradiciju vinarstva i vinogradarstva.

S kojim se izazovima susreću vinari u Hrvatskoj?

Brojni su izazovi s kojima se susreću vinari u Hrvatskoj. Kao i kolege u svijetu, borimo se s globalnim zatopljenjem i klimatskim promjenama, ali i s administrativnim izazovima poput Uredbe Europske unije o deklariranju vina kojom se propisuje što sve mora sadržavati etiketa vina ili Pravilnika o vinarstvu po kojem svaki vinar mora dobiti certifikat za uzorkovanje vina jer bez njega neće moći dobiti rješenje za plasiranje vina na tržište. Također, trebalo bi se lakše doći do zakupa državnog zemljišta jer je to jedini način da se počne saditi više vinograda u Hrvatskoj.

Vinistra kao udruga redovito informira članove o svim promjenama, organiziramo Otac Marino i majka Ines prenijeli su na mene i moja dva mlađa brata Marka i Filipa ljubav prema tradiciji uzgoja vinograda i proizvodnji vina i destilata, pa smo mi već peta generacija Rossijevih koja se uspješno bavi ovim poslom. Marko je glavni enolog, a najmlađi Filip je sommelier i marketing menadžer vinarije. radionice i spremno odgovaramo na sve izazove. U našoj udruzi rade vrhunski profesionalci i vinari se mogu obratiti za savjet u svakom trenutku.

Predstavite ukratko vinariju Rossi

Povijest obitelji Rossi započela je davne 1885. kada je naš prapradjed Federico na brežuljku iznad rijeke Mirne posadio prve čokote malvazije i terana. Od tada se naša obitelj sustavno bavi proizvodnjom vina i destilata. Osamdesetih godina prošlog stoljeća u posao se uključio moj otac Marino, unaprijedio je proizvodnju vina i razvio nove destilate poput biske i medice. Otac i majka Ines su na moja dva mlađa brata Marka i Filipa i mene prenijeli ljubav prema tradiciji uzgoja vinograda i proizvodnji vina i destilata, pa smo mi već peta generacija Rossijevih koja se uspješno bavi ovim poslom. Srednji brat Marko danas je glavni enolog, a Filip je sommelier i marketing menadžer vinarije te su obojica jako uspješni u tome.

Koji su top Rossi proizvodi?

Među vinima svakako se ističu dvije premium malvazije – topla i kremozna Malvazija Templara od grožđa s prestižnog položaja Monte d’Ora i Malvazija Templara Riserva, koja se proizvodi samo u iznimnim vinogradarskim godinama. Ljubitelji svježih vina uživat će u Malvaziji Istarskoj, koja se proizvodi od grožđa sa četiri zemlje, a prošle je godine jedina među svježim malvazijama osvojila zlato na Decanteru.

Tu su i naš Muškat žuti, Rose proizveden od 100 posto cabernet sauvignona, svježi Chardonnay burgundijskog stila te bordoška kupaža istarskog naglaska koja je dobila ime Moro, po magarcu, jedinom pomagaču našeg prapradjeda Federica. Među destilatima istaknuo bih naš Šovran XO, proizveden od autohtone istarske sorte teran, odležan u maniri najprestižnijih francuskih konjaka, ali i sve popularniji Teranino Rossi. Tu su i Amaro Istriano, Epulon Pelinkovac, Nostromo gin, Travarica… Svi su naši destilati s prepoznatljivim istarskim potpisom, odabirom njihovih imena i stilom željeli smo odati počast istarskoj zemlji i težaku.

U vinariji organizirate i kušaone svojih proizvoda – kome su namijenjene i zašto je važno na ovaj se način približiti potrošačima?

Našim gostima nudimo obilazak vinarije i degustacije različitih trajanja, od sat i pol do dva i pol sata. Degustacija je privatna, a najekskluzivniji program za maksimalno osam gostiju, uz deset vina uključuje i degustaciju Šovrana XO. Cilj je potrošačima približiti sam proces proizvodnje vina, pružiti im mogućnost da dožive proizvod i mjesto na kojem je nastao svim čulima te uz vođene degustacije osjete sve nijanse koje čine razliku. Interes za ovakav pristup sve je veći i to nas iznimno veseli. Nema ljepšeg nego kad se gosti, posebno stranci, iz godine u godinu vraćaju kako bi ponovo doživjeli mirise, okuse i energiju naše vinarije smještene u malom pitoresknom mjestu Bajkini u blizini Vižinade.

Rossi rakije, destilati i vina dobitnici su brojnih nagrada, domaćih i međunarodnih. I prošla je godina bila bogata nagradama – koje biste izdvojili?

Na lanjskom izdanju Crospirita u Zagrebu naši Teranino i Travarica okitili su se zlatom u jakoj konkurenciji od 240 pristiglih destilata iz Hrvatske i susjednih zemalja. Čak četiri zlatne medalje osvojili smo na lanjskom prestižnom Vinistrinom međunarodnom ocjenjivanju vina i jakih alkoholnih pića. Zlatne medalje dobili su naši Amaro Istriano, Epulon Pelinkovac, Nostromo gin i Travarica. Također, na prvom Teranino festivalu u Balama naš Teranino publika je proglasila najboljim, a to nam je svakako jedna od najdražih jer je došla direktno od potrošača koji su prepoznali njegovu kvalitetu i posebnost. No posebno nam je draga zlatna medalja s Decantera i osvojenih 95 bodova za našu Malvaziju Istarsku.

Svako priznanje veseli i ujedno je potvrda da smo odabrali dobar put. Ujedno je i poticaj da budemo još bolji. Znamo da se dobar glas daleko čuje, a nagrade pomažu da se proširi još dalje. Ipak, primarna je kvaliteta. Možete kreirati i implementirati najbolju marketinšku strategiju, no ako proizvod ne zadovoljava, potrošači to prepoznaju. Drugim riječima, nagrade pomažu u brendiranju, no kvaliteta je imperativ svakog brenda. Naš brend temelji se na istarskoj zemlji, tradiciji, iskustvu i znanju, suvremenim tehnologijama, sjajnom timu i kvalitetnim proizvodima.

Prošle ste godine realizirali suradnju s BMW-om. Kako je došlo do suradnje s jednim od najpoznatijih globalnih brendova autoindustrije?

Globalni brend BMW za jedan od najekskluzivnijih evenata u svijetu – Legendary Moments by BMW, organiziran isključivo za VIP klijente, traži nove, atraktivne lokacije koje udovoljavaju visokim standardima i s ponudom koja nudi autentične doživljaje. Naša vinarija ponudila je upravo sve ono što su predstavnici BMW-a tražili. Za evente ovakvog tipa važna je i diskrecija, biraju se autentična mjesta, daleko od gradske vreve, no dobre prometne povezanosti.

U prilog nam je išla i činjenica da smo prva vinarija u Hrvatskoj sa slijetalištem za helikoptere – heliodromom pa ste za čas u Bajkinima iz bilo kojeg grada u Europi. Uz brendove poput BMW-a ide i doza luksuza koju nudimo u našoj vinariji i destileriji, a tu su i premium proizvodi Rossi uz koje su se nakon vožnji u modelima BMW-a VIP gosti rado opustili s pogledom na jedinstveni istarski krajolik.

Riječ je o svjetskim putnicima, poznavateljima vrhunskih vina, hedonistima koji očekuju visoku razinu privatnosti, što smo im, naravno, i ponudili. Nakon prvog, iznimno uspješnog eventa u svibnju prošle godine, u našoj vinariji početkom studenog organizirano je i regionalno predstavljanje novinarima i influencerima novih modela BMW-a. Iznimna nam je čast da je baš naša vinarija i destilerija odabrana za ovako luksuzne evente.